Masterclass Sales Innovatie B2B

Heeft traditionele sales nog wel toekomst?
En past de huidige aanpak nog in de (online) koopreis?

In de masterclass sales innovatie in B2B draait het om bewustwording van de veranderingen in sales, overtuiging rondom intensieve samenwerking met marketing, beschikbare nieuwe verkooptools en het klaarstomen van het salesteam van de toekomst.

Heeft traditionele sales nog wel toekomst? En past de huidige aanpak nog in de (online) koopreis?

Het antwoord is keihard nee. Het moet anders. Tijdens de masterclass sales innovatie worden jullie als team hiervan bewust gemaakt. Het waarom, hoe en ieders rol in deze verandering komen uitvoerig aan bod.

Even een paar salesfeiten op een rijtje*:

– 22% van de verkopers heeft in 2020 geen salesbaan meer;

– 75% van de B2B inkopers geeft aan meer vertrouwen te hebben in kopen via een e-commerce omgeving dan via een verkoper;

– 93% geeft aan de voorkeur te hebben online te kopen in het geval ze al besloten hebben welk product het moet worden;

– van de B2B beslissers begint 78% de zoektocht op internet;

– 86% van de mensen wantrouwt verkooppraatjes. 

* Bron: Gartner

masterclass-sales-innovatieInhoud masterclass sales innovatie

O.a. de volgende onderwerpen komen aan bod:

– het hoe, wat en waarom van sales innovatie

– online klanten identificeren

– fasen van de online koopreis

– plan van aanpak en doelstellingen

– professionele aanwezigheid, leads opsporen en aantrekken

– smarketing (samenwerking sales & marketing)

– hoe pak ik als verkoper het online podium en word ik die klantmagneet?

– noodzakelijke competenties van succesvolle salesexperts

Wat levert de masterclass op ?

– handvatten voor een toekomstbestendig salesteam

– concreet stappenplan om direct aan de slag te gaan

– bewustwording bij jullie salesmensen, geen uitvluchten/excuses meer

– lagere saleskosten

– nog betere klantenbinding door sales aanpak afgestemd op klantwensen

– betere concurrentiepositie

Om de beste invulling te geven aan deze masterclass, bied ik deze aan in samenwerking met met een salesspecialist.

 

Willen jullie dus het salesteam van de toekomst worden?

Neem voor de incompany masterclass vrijblijvend contact met me op: 06 25 481 882

Interesse in de volgende editie masterclass sales innovatie ‘open inschrijving’: 06 25 481 882

 

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Positioneren in de maakindustrie

Je hebt de focus op het produceren van je producten. Logisch, maar hoe onderscheid je jezelf als producent van die anderen? Dat doe je door slim te positioneren. Of, zoals Jos Burgers al eens zei: “Door jouw specifieke plekje in het weiland op te eisen en bekend te maken.” Je kunt hiervoor 5 stappen volgen. …

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten