Egoloze marketing, wie durft?

Marlene DekkersHet is 1984. Boven in een kamertje speelt een vijfjarig meisje. Ze heeft hoogrode koontjes en vrolijke springstaartjes. Op alles dat ze tegenkomt, is ze ijverig prijskaartjes aan het plakken. Durf je stilletjes om het hoekje te kijken, dan laat ze je pas gaan als ze je alles heeft kunnen laten zien. Maar iets kopen? Nee hoor, niet nodig, je mag gerust nog eens terugkomen in haar winkeltje…

Een dikke 10 jaar later. Het meisje denkt dat ze een eigen kledingwinkeltje wil. Dus ijverig bekwaamt zij zich hierin, tot en met textielbrand- en natproefjes aan toe. Maar wat blijkt, eenmaal klaargestoomd voor de serieuze wereld? Ze wil het niet meer! Erger nog, ze heeft geen flauw idee wat ze dan wél wil…

lees verder

Mijn blog ‘Egoloze marketing, wie durft’ heeft mijn persoonlijke verhaal als uitgangspunt. Het gaat over het opzij zetten van je ego, zodat er ruimte ontstaat om echt contact te maken met je klant. De volledige blog verscheen op 7 april 2014 op Marketingfacts.

Lees verder: Oprechte marketing

Oprechte marketing? Ja, want wij marketeers hebben in de afgelopen jaren een beroerde reputatie opgebouwd rondom ons vakgebied. Wie vertrouwt reclame eigenlijk nog? Wie wil er nog lastig gevallen worden tijdens het eten? Zelfs de grootste leek neemt een wantrouwend houding aan, als het gaat om commerciële boodschappen. Je zou daarom zeggen dat in deze ...

Lees verder: Help je klant te kiezen voor jou vanuit het heldere DNA van je bedrijf

Het heldere DNA van je bedrijf Dankzij digitalisering en technologie is je klant veranderd. Zijn zoektocht is veranderd. Zijn wereld is veel groter geworden. Daarmee ook de keuze(stress). Hij verlangt daarom iets anders van je. Namelijk dat je ‘m in zijn zoektocht helpt te kiezen (voor jou). Juist in B2B. Kwaliteit en service zijn basisvereisten. ...

Geef een reactie op “Egoloze marketing, wie durft?”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Een slimme ‘always on’ contentstrategie met behulp van duurzame content In business-to-business is een ‘always on’ contentstrategie een slimme aanpak voor de lange termijn. Veel marketingverantwoordelijken benaderen contentmarketing echter met dezelfde mentaliteit als bij het voeren van een reclamecampagne. Ze ontwikkelen een paar stukken inhoud, rollen die uit en wachten dan op de resultaten. Toch …

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten