Duurzaamheid vermarkten

Workshop vermarkten van duurzaamheid  

workshop duurzaamheid vermarkten

Elk bedrijf lijkt tegenwoordig wel iets te doen met verduurzaming of heeft er de mond vol van. Maar duurzaamheid vermarkten is niet eenvoudig. Iedereen vertelt nagenoeg hetzelfde verhaal. Over zonnepanelen, energiezuinigheid… Daardoor komt dat wat je meldt niet aan of onvoldoende overtuigend over.

Duurzaamheid is allang geen Unique Selling Point meer. Maar je moet mee en je moet er wel wat mee! Verplicht vanuit wet- en regelgeving, dankzij technologische innovatie, maar nog meer door de toenemende druk vanuit de maatschappij; de sociale norm.

Je imago staat hierdoor vaak meer op het spel dan je wellicht nu denkt… En de aandacht en focus wordt alleen maar groter op dit vlak.

Wat jij doet aan verduurzaming verdient een podium. Oprecht, authentiek, gewoon zoals het is. Passend bij je DNA. En nog belangrijker, passend bij voor wie je het allemaal doet, je doelgroep. Spreek hen dan ook aan op de behoefte die zij op de vlak hebben. Met een boodschap die bij hen doordringt.

Voor wie is deze workshop duurzaamheid vermarkten?

De Workshop Duurzaamheid Vermarkten is geschikt voor iedereen die zich bewust is van de verduurzamingsurgentie en de klantverwachtingen en de impact van het eigen bedrijf op dit vlak. Wil je de verduurzaming van je bedrijf optimaal uitdragen en vermarkten? Dan is deze workshop relevant voor jouw team.

Wat levert deze workshop op?

Na het volgen van de workshop heb je een onderbouwt verduurzamingsantwoord paraat dat positief bijdraagt aan je imago en reputatie. Daarnaast heb je de contouren voor een plan van aanpak staan om door middel van content verduurzaming van je bedrijf onder de aandacht te brengen en houden.

Inhoud van de workshop Duurzaamheid Vermarkten:

– do’s en dont’s bij het vermarkten van duurzaamheid

– het duurzame verhaal van je bedrijf ontdekken

– het duurzame verhaal van je bedrijf vertellen

– je contentmissie rondom duurzaamheid

– je contentmarketingplan verduurzaming opstellen

– inspirerende praktijkvoorbeelden


Mijn unieke aanpak

Deze workshop maak ik altijd op maat, waarbij ik voorbeelden gebruik uit voor jouw team vergelijkbare branches. Dit brengt veel herkenbaarheid en inspiratie om vandaag nog enthousiast aan de slag te gaan met het vermarkten van duurzaamheid. Dankzij mijn nuchtere en laagdrempelige manier van trainen is de workshop voor iedereen goed te volgen.


Praktische informatie

De workshop duurt ca. 3,5 uur en verzorg ik in-company en via digitale bijeenkomst. Het maximaal aantal deelnemers is 15 personen om zoveel mogelijk interactie te garanderen.


Interesse in mijn workshop Duurzaamheid Vermarkten?

Voor meer informatie en voor deelname van je team aan mijn workshop mail me.

Of bel me 06 – 25 48 18 82

 

Alle Workshops

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Positioneren in de maakindustrie

Je hebt de focus op het produceren van je producten. Logisch, maar hoe onderscheid je jezelf als producent van die anderen? Dat doe je door slim te positioneren. Of, zoals Jos Burgers al eens zei: “Door jouw specifieke plekje in het weiland op te eisen en bekend te maken.” Je kunt hiervoor 5 stappen volgen. …

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten