Marketinglessen films Gladiator

Marketinglessen Gladiator

De film Gladiator II toevallig al gezien? Ik wel en heb daarom ook Gladiator I maar weer eens gekeken. Ik houd wel van dit soort epische historische drama’s, omdat ze actie, avontuur en drama moeiteloos combineren en je even meenemen naar een hele andere wereld.

Als vakidioot kon ik het niet laten. Ik zag ik in deze films ook weer een paar belangrijke marketinglessen bevestigd worden:

1. Bouw aan een sterk merk. Maximus bouwt razendsnel aan zijn persoonlijke merk. Doe dit voor je bedrijf, je product of dienst en als persoon. Authenticiteit is hierbij cruciaal. Net als integriteit en geloofwaardigheid trouwens. Bouwen aan een sterk merk is bouwen aan vertrouwen.

2. Blijf (jezelf) heruitvinden. Werkt je gekozen strategie niet? Pas ‘m dan aan als de omstandigheden daarom vragen. Ontwikkel geen tunnelvisie, maar blijf flexibel en vooral open staan voor verandering. Maar verander ook weer niet te snel. Soms heeft iets ook gewoon tijd nodig. Met een ‘outside in’ blik houd je makkelijker vinger aan de pols.

3. Raak de emotie met je boodschap. “Are you not entertained?” Zit wel empowerment in die vraag toch?! Denk ik aan de Gladiator, dan denk ik voor altijd aan die zin. Met storytelling over wraak en rechtvaardigheid bouwde Maximus razendsnel een emotionele connectie met zijn publiek. En misschien wel het belangrijkste; die gelaagde, maar eenvoudige boodschap zorgde voor maximale impact.

Wat doe jij met deze lessen?

Lees verder: Marketing van ‘inside out’ naar ‘outside in’

Van ‘inside out’ naar ‘outside in’ marketing & communicatie Vaak merk ik bij toeleverende bedrijven aan de bouw, dat er enorm gepassioneerde mensen werken met heel veel kennis van zaken. Geweldig om te zien. Dat wat via hun marketing en communicatie daarvan de ‘buitenwereld’ bereikt, is echter grotendeels vanuit het bedrijf zelf geredeneerd. Sla er ...

Lees verder: Intentie en beleving

Wat als je doelgroep iets anders van je merk vindt dan jijzelf? Veel bedrijven bouwen vol overtuiging aan hun merk. De kernwaarden hangen aan de muur, het logo klopt tot op de pixel en intern voelt alles glashelder. Maar wat gebeurt er als je van buiten naar binnen kijkt? Wat je bedoelt te zeggen met ...

Geef een reactie op “Marketinglessen films Gladiator”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten