wat is de content sweetspot?

Content Sweetspot in jouw bedrijf al gespot?

Heb je de content sweetspot binnen jouw bedrijf al ontdekt? Je vindt het op het snijvlak van deze 3 dingen:

1. De échte uitdagingen van je doelgroep: jouw product of dienst is slechts een noodzakelijk kwaad. Niet leuk om te horen misschien, maar als je dat beseft kom je sneller bij de echte uitdagingen, of in marketingtermen; de jobs-to-be-done.

2. Jouw unieke expertise (dat wat jou en jouw bedrijf anders maakt, je DNA): een sterk (personal) brand zorgt voor het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid bij je doelgroep.

3. Wat nog niemand anders zo vertelt: dat zorgt voor onderscheid en daarmee voor een herkenbaar beeld. En dat helpt je doelgroep weer om te kiezen voor jou.

Velux heeft een goede content sweetspot gevonden vind ik. Zij hebben de focus van het promoten van dakramen verlegd naar gezondheid (voldoende daglicht) en welzijn (frisse lucht) binnenshuis. Zie bijvoorbeeld de campagne ‘The Indoor Generation’ waarmee ze onderbouwde en relevante content creëren die aansluit bij de gezondheidszorgen van hun doelgroep.

Bekijk hier een storytellingvideo uit deze campagne:

Dus, wat is de content sweetspot van jouw bedrijf?

Geef een reactie op “wat is de content sweetspot?”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf?

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf? Ja, Ikigai kun je ook gebruiken als strategisch kompas voor je B2B mkb bedrijf. Als een praktische en krachtige tool voor het versterken van je koers. Misschien ken je deze Japanse methode al als een praktische aanpak om je persoonlijke geluk en zingeving te vinden. Maar je …

Wat is de waarde van je positionering?

Hoe krijg je een betere marktpositie?

meer blogs

Branding en Yellowstone

Branding en TV serie Yellowstone Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader. De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk …

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

klantgerichtheid en het perfecte terrasje

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten