klantgerichtheid en Mahatma Gandhi

Wat hebben klantgerichtheid en Mahatma Gandhi met elkaar te maken? 

“Een klant is de belangrijkste bezoeker op ons terrein. Hij is niet afhankelijk van ons. Wij zijn afhankelijk van hem. Hij is geen onderbreking van ons werk. Hij is er het doel van. Hij is geen buitenstaander van onze zaak. Hij maakt er deel van uit. Wij bewijzen hem geen dienst door hem te dienen. Hij bewijst ons een dienst door ons de kans te geven dat te doen.”

Ik wilde deze quote over klantgerichtheid nog eens delen omdat het juiste klantperspectief hierin direct goed duidelijk wordt. Dat vergeten we namelijk nog al eens als het in onze dagelijkse praktijk over bijvoorbeeld ‘lastige’ klanten gaat…

Deze quote wordt vaak aan Mahatma Gandhi toegeschreven, maar er is geen bewijs dat deze echt van hem is. De quote past wel goed bij Gandhi’s filosofie van dienstbaarheid en zijn focus op ‘je plicht richting anderen’.

Als je nou net als ik snel wilt onderzoeken hoe het echt zit met zo’n quote als deze bijvoorbeeld, vraag het dan eens aan Perplexity.ai. Een fijne AI-tool waar je direct ook alle bronnen bij de antwoorden kunt checken.

Wil meer handige tips over het gebruik van AI in jouw werk?

Misschien is mijn workshop ‘Slim werken met AI’ dan wat voor jou en je team.

Lees verder: klantgerichtheid en het perfecte terrasje

Klantgerichtheid en het perfecte terrasje Klantgerichtheid. Wat is dat nou eigenlijk concreet? Vanuit je klant redeneren? Vriendelijk zijn? De juiste mindset hebben? Klantgerichtheid gaat vooral over heel goed luisteren. Je klant echt begrijpen. De vraag achter de vraag snappen. Anticiperen op de behoeften van je klant. Ook in het moment. Doe je dit goed, dan ...

Geef een reactie op “klantgerichtheid en Mahatma Gandhi”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten