Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie

De flashy termen vliegen je om de oren. ‘Weet je niet wat het is? Doe je er nog niet aan mee dan?’ Voor je het weet heb je het stempel ‘old skool’ te pakken… Of erger nog, je klanten weten je niet meer te vinden.

Vanwaar die ‘blogheisa’? Waarom neemt het zo’n vlucht?

Het waarom van bloggen, vloggen en ploggen

bloggen vloggen ploggen

Steeds meer mensen weten inmiddels dat de informatiebehoefte van klanten verandert. Belangrijk om te weten is dat bijna alle zoekvragen tegenwoordig beginnen op Google. Ook die vragen die gaan over duurzaam bouwen en renoveren.

Als jij iets wilt weten, google je het zelf toch ook? Zakelijk gezien is dat niet echt anders. Ja, misschien niet thuis met je slofjes op de bank, surfend op je tablet. Maar wel achter je bureau op je werk, of op je mobieltje op de bouwplaats.

Mensen zoeken steeds specifieker, op termen als ‘waarom duurzaam bouwen’ en ‘renovatie op duurzame wijze’ etc.

En wist je dat – na Google – Youtube de tweede grootste zoekmachine in de wereld is? Het is dus essentieel dat jij, jouw organisatie en jullie duurzame boodschap online – op die platforms – aanwezig zijn. Want daar word je gezocht en dus wel of niet gevonden.

Denk je nu nog steeds dat je traditionele marketing- en communicatiemiddelen als advertenties en beursdeelnames voldoende helpen om daar gevonden te worden waar gezocht wordt?

Het antwoord is nee.

Hoe zorg je dan dat je gevonden wordt? Daar zijn veel uiteenlopende manieren voor, die of geld kosten of niet.

In mijn artikel op Bouwkennisblog zoom ik verder in op blogs, vlogs en plogs; slimme middelen om gevonden te worden.

Lees verder: Blijft het bij een droomoplevering, of gaan we het anders doen in de bouw?

Stel je eens voor, je hebt en tijd geleden voor het eerst in je leven een nieuwbouwhuis gekocht. Je hebt lange tijd vol enthousiasme en spanning uitgekeken naar dit moment… Een verhaaltje over klanttevredenheid in de bouw… De ideale oplevering “Met klamme handjes aan je stuur – het is toch de grootste uitgave in je ...

4 reacties op “Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie”

  1. helena spits schreef:

    Marlene,
    In ieder geval zijn de traditionele communicatie middelen veel minder effectief. je bereikt minder mensen en het is ook minder persoonlijk. Via een vlog op Facebook heb ik de workshop die jij gister gaf gevonden. De video was zo overtuigend, dat ik me direct heb ingeschreven. Bedankt voor je waardevolle tips over bloggen die je hebt gegeven!
    Groeten,
    Helena Spits

    1. Marlene Dekkers schreef:

      Dank je wel voor je mooie reactie hier Helena. De workshop is graag gedaan, het was erg leuk om te mogen doen. Ook ik leer er iedere keer weer iets van. Veel succes met bloggen, ik ga het zien!

  2. Dank voor al je waardevolle input en tips tijdens de workshop bloggen! Wat ik vooral heb onthouden, is het persoonlijk maken van je blog, best eng, maar het klopt wel dat het daardoor veel interessanter wordt!

    1. Marlene Dekkers schreef:

      Bedankt voor je leuke reactie en graag gedaan Marga. Hoe persoonlijker, hoe beter inderdaad. Je eigen verhaal toevoegen en je kwetsbaar opstellen is inderdaad even wennen, maar daardoor wordt het wel veel beter. Veel succes!

Geef een reactie op “Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Boek B2B-marketeers: de koplopers

B2B-marketeers: de koplopers De beste 36 b2b-marketeers aan het woord. Verwonderlijk dat de meeste aandacht altijd maar naar consumentenmarketing gaat, terwijl de B2B-markt veel groter is dan de B2C-markt. Dit motiveerde Edwin Vlems om een ode te brengen aan B2B-marketing in de vorm van een boek bomvol mooie en leerzame praktijkvoorbeelden van B2B-marketeers. Edwin interviewde …

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

meer blogs

Wat ik leerde van 75 zakelijke vlogs plaatsen op LinkedIn

Mijn ervaring met zakelijk vloggen op LinkedIn aan de hand van een interview door b2bmarketeers.nl

Inhakers op social media in b2b

1 onderwerp per stuk b2b content

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten