Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie
De flashy termen vliegen je om de oren. ‘Weet je niet wat het is? Doe je er nog niet aan mee dan?’ Voor je het weet heb je het stempel ‘old skool’ te pakken… Of erger nog, je klanten weten je niet meer te vinden.
Vanwaar die ‘blogheisa’? Waarom neemt het zo’n vlucht?
Het waarom van bloggen, vloggen en ploggen
Steeds meer mensen weten inmiddels dat de informatiebehoefte van klanten verandert. Belangrijk om te weten is dat bijna alle zoekvragen tegenwoordig beginnen op Google. Ook die vragen die gaan over duurzaam bouwen en renoveren.
Als jij iets wilt weten, google je het zelf toch ook? Zakelijk gezien is dat niet echt anders. Ja, misschien niet thuis met je slofjes op de bank, surfend op je tablet. Maar wel achter je bureau op je werk, of op je mobieltje op de bouwplaats.
Mensen zoeken steeds specifieker, op termen als ‘waarom duurzaam bouwen’ en ‘renovatie op duurzame wijze’ etc.
En wist je dat – na Google – Youtube de tweede grootste zoekmachine in de wereld is? Het is dus essentieel dat jij, jouw organisatie en jullie duurzame boodschap online – op die platforms – aanwezig zijn. Want daar word je gezocht en dus wel of niet gevonden.
Denk je nu nog steeds dat je traditionele marketing- en communicatiemiddelen als advertenties en beursdeelnames voldoende helpen om daar gevonden te worden waar gezocht wordt?
Het antwoord is nee.
Hoe zorg je dan dat je gevonden wordt? Daar zijn veel uiteenlopende manieren voor, die of geld kosten of niet.
In mijn artikel op Bouwkennisblog zoom ik verder in op blogs, vlogs en plogs; slimme middelen om gevonden te worden.
Lees verder: Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?
Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker ...
Marlene,
In ieder geval zijn de traditionele communicatie middelen veel minder effectief. je bereikt minder mensen en het is ook minder persoonlijk. Via een vlog op Facebook heb ik de workshop die jij gister gaf gevonden. De video was zo overtuigend, dat ik me direct heb ingeschreven. Bedankt voor je waardevolle tips over bloggen die je hebt gegeven!
Groeten,
Helena Spits
Dank je wel voor je mooie reactie hier Helena. De workshop is graag gedaan, het was erg leuk om te mogen doen. Ook ik leer er iedere keer weer iets van. Veel succes met bloggen, ik ga het zien!
Dank voor al je waardevolle input en tips tijdens de workshop bloggen! Wat ik vooral heb onthouden, is het persoonlijk maken van je blog, best eng, maar het klopt wel dat het daardoor veel interessanter wordt!
Bedankt voor je leuke reactie en graag gedaan Marga. Hoe persoonlijker, hoe beter inderdaad. Je eigen verhaal toevoegen en je kwetsbaar opstellen is inderdaad even wennen, maar daardoor wordt het wel veel beter. Veel succes!