Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie

De flashy termen vliegen je om de oren. ‘Weet je niet wat het is? Doe je er nog niet aan mee dan?’ Voor je het weet heb je het stempel ‘old skool’ te pakken… Of erger nog, je klanten weten je niet meer te vinden.

Vanwaar die ‘blogheisa’? Waarom neemt het zo’n vlucht?

Het waarom van bloggen, vloggen en ploggen

bloggen vloggen ploggen

Steeds meer mensen weten inmiddels dat de informatiebehoefte van klanten verandert. Belangrijk om te weten is dat bijna alle zoekvragen tegenwoordig beginnen op Google. Ook die vragen die gaan over duurzaam bouwen en renoveren.

Als jij iets wilt weten, google je het zelf toch ook? Zakelijk gezien is dat niet echt anders. Ja, misschien niet thuis met je slofjes op de bank, surfend op je tablet. Maar wel achter je bureau op je werk, of op je mobieltje op de bouwplaats.

Mensen zoeken steeds specifieker, op termen als ‘waarom duurzaam bouwen’ en ‘renovatie op duurzame wijze’ etc.

En wist je dat – na Google – Youtube de tweede grootste zoekmachine in de wereld is? Het is dus essentieel dat jij, jouw organisatie en jullie duurzame boodschap online – op die platforms – aanwezig zijn. Want daar word je gezocht en dus wel of niet gevonden.

Denk je nu nog steeds dat je traditionele marketing- en communicatiemiddelen als advertenties en beursdeelnames voldoende helpen om daar gevonden te worden waar gezocht wordt?

Het antwoord is nee.

Hoe zorg je dan dat je gevonden wordt? Daar zijn veel uiteenlopende manieren voor, die of geld kosten of niet.

In mijn artikel op Bouwkennisblog zoom ik verder in op blogs, vlogs en plogs; slimme middelen om gevonden te worden.

Lees verder: Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker ...

Lees verder: Checklist zakelijk vloggen

Checklist zakelijk vloggen – Neem je dankzij het Coronavirus ineens meer dan ooit deel aan video conferences of beeldbellen? Besef dan dat de drempel om zakelijk te vloggen voor jou meteen al veel kleiner is geworden… Pak dan nu ook je kans om je zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten via bewegend beeld. Ik heb alvast ...

4 reacties op “Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie”

  1. helena spits schreef:

    Marlene,
    In ieder geval zijn de traditionele communicatie middelen veel minder effectief. je bereikt minder mensen en het is ook minder persoonlijk. Via een vlog op Facebook heb ik de workshop die jij gister gaf gevonden. De video was zo overtuigend, dat ik me direct heb ingeschreven. Bedankt voor je waardevolle tips over bloggen die je hebt gegeven!
    Groeten,
    Helena Spits

    1. Marlene Dekkers schreef:

      Dank je wel voor je mooie reactie hier Helena. De workshop is graag gedaan, het was erg leuk om te mogen doen. Ook ik leer er iedere keer weer iets van. Veel succes met bloggen, ik ga het zien!

  2. Dank voor al je waardevolle input en tips tijdens de workshop bloggen! Wat ik vooral heb onthouden, is het persoonlijk maken van je blog, best eng, maar het klopt wel dat het daardoor veel interessanter wordt!

    1. Marlene Dekkers schreef:

      Bedankt voor je leuke reactie en graag gedaan Marga. Hoe persoonlijker, hoe beter inderdaad. Je eigen verhaal toevoegen en je kwetsbaar opstellen is inderdaad even wennen, maar daardoor wordt het wel veel beter. Veel succes!

Geef een reactie op “Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Positioneren in de maakindustrie

Je hebt de focus op het produceren van je producten. Logisch, maar hoe onderscheid je jezelf als producent van die anderen? Dat doe je door slim te positioneren. Of, zoals Jos Burgers al eens zei: “Door jouw specifieke plekje in het weiland op te eisen en bekend te maken.” Je kunt hiervoor 5 stappen volgen. …

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten