Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie

De flashy termen vliegen je om de oren. ‘Weet je niet wat het is? Doe je er nog niet aan mee dan?’ Voor je het weet heb je het stempel ‘old skool’ te pakken… Of erger nog, je klanten weten je niet meer te vinden.

Vanwaar die ‘blogheisa’? Waarom neemt het zo’n vlucht?

Het waarom van bloggen, vloggen en ploggen

bloggen vloggen ploggen

Steeds meer mensen weten inmiddels dat de informatiebehoefte van klanten verandert. Belangrijk om te weten is dat bijna alle zoekvragen tegenwoordig beginnen op Google. Ook die vragen die gaan over duurzaam bouwen en renoveren.

Als jij iets wilt weten, google je het zelf toch ook? Zakelijk gezien is dat niet echt anders. Ja, misschien niet thuis met je slofjes op de bank, surfend op je tablet. Maar wel achter je bureau op je werk, of op je mobieltje op de bouwplaats.

Mensen zoeken steeds specifieker, op termen als ‘waarom duurzaam bouwen’ en ‘renovatie op duurzame wijze’ etc.

En wist je dat – na Google – Youtube de tweede grootste zoekmachine in de wereld is? Het is dus essentieel dat jij, jouw organisatie en jullie duurzame boodschap online – op die platforms – aanwezig zijn. Want daar word je gezocht en dus wel of niet gevonden.

Denk je nu nog steeds dat je traditionele marketing- en communicatiemiddelen als advertenties en beursdeelnames voldoende helpen om daar gevonden te worden waar gezocht wordt?

Het antwoord is nee.

Hoe zorg je dan dat je gevonden wordt? Daar zijn veel uiteenlopende manieren voor, die of geld kosten of niet.

In mijn artikel op Bouwkennisblog zoom ik verder in op blogs, vlogs en plogs; slimme middelen om gevonden te worden.

Lees verder: Extra workshop bloggen en vloggen

Wegens grote belangstelling, een nieuwe editie van de Workshop bloggen en vloggen, leer je krachtig online profileren in 1 middag Twijfel je nog waarom je zou gaan bloggen of vloggen? Lees dit dan eens, je vindt hier ook reacties van deelnemers tijdens de editie die ik eerder gaf met de dames van Zand en Zink. ...

4 reacties op “Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie”

  1. helena spits schreef:

    Marlene,
    In ieder geval zijn de traditionele communicatie middelen veel minder effectief. je bereikt minder mensen en het is ook minder persoonlijk. Via een vlog op Facebook heb ik de workshop die jij gister gaf gevonden. De video was zo overtuigend, dat ik me direct heb ingeschreven. Bedankt voor je waardevolle tips over bloggen die je hebt gegeven!
    Groeten,
    Helena Spits

    1. Marlene Dekkers schreef:

      Dank je wel voor je mooie reactie hier Helena. De workshop is graag gedaan, het was erg leuk om te mogen doen. Ook ik leer er iedere keer weer iets van. Veel succes met bloggen, ik ga het zien!

  2. Dank voor al je waardevolle input en tips tijdens de workshop bloggen! Wat ik vooral heb onthouden, is het persoonlijk maken van je blog, best eng, maar het klopt wel dat het daardoor veel interessanter wordt!

    1. Marlene Dekkers schreef:

      Bedankt voor je leuke reactie en graag gedaan Marga. Hoe persoonlijker, hoe beter inderdaad. Je eigen verhaal toevoegen en je kwetsbaar opstellen is inderdaad even wennen, maar daardoor wordt het wel veel beter. Veel succes!

Geef een reactie op “Bloggen, vloggen, ploggen in duurzame bouw & renovatie”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog …

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

Checklist zakelijk vloggen

meer blogs

klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. …

3 vragen voor effectieve content

Enthousiasme overtuigt

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten