OMG, opnieuw smoorverliefd!

Werk je in de marketing? In de (toelevering aan) de bouw of industrie? Ben je een vrouw? Wow, dan bof je echt enorm. Hoe vaak krijg jij de opmerking ‘zal niet meevallen als vrouw in zo’n traditioneel mannenbolwerk’? No more, ladies, girlpower ahead!

verliefd op inbound marketing

Ons vak ontwikkelt zich zo’n beetje het snelst van allemaal. Dat kan je overrompelen of zelfs het gevoel geven dat je niet meer ‘in control’ bent. Maar zeg nou zelf, dit vak heb je echt niet gekozen omdat dan iedere dag hetzelfde zou zijn. Veilig en voorspelbaar zeg maar. Nee, wij hunkeren naar dynamiek. Ad hoc en creabea inspringen op actualiteiten. Be there where the action is, toch? Omarm het online kanaal dan ook vol bezieling. Duik er in zonder reddingsvest en zuig alles op alsof het je laatste beetje zuurstof is. Er ligt zo veel spannends op je te wachten. Trouwens, je hebt simpelweg geen keuze als je ook in de toekomst een glansrijke carrière in marketing ambieert…

Je bedrijft marketing in de maakindustrie. How cool is that? Eigen fabricaten, technieken, noeste arbeid, wellicht van puur Hollandse bodem. Steeds uitzonderlijker helaas. Geen dozen schuiven met een geregisseerd laagje aangebrande lucht. Nee, 100% eigen makelij, vaak vanuit een rijke en trotse historie. State-of-the-art fabrieken en machines, geavanceerde technieken, gecombineerd met eeuwenoud vakmanschap en jarenlange passie en ervaring.

En dat allemaal, dat mag jij vermarkten. En ook nog eens inbound style! Geen folder, geen beurs, maar onweerstaanbaar worden door kennis en personality online actief uit te dragen en zo je business te genereren. Als dat geen ware liefde is!

luisteren

Wij vrouwen kunnen inbound marketing met het grootste gemak omarmen. De gunfactor in de B2B kennen we al, van mens tot mens, één op één. Stoppen met schreeuwen, pushen en egotrippen. Luisteren en slim reageren met een persoonlijke touch. En dan genieten van de pull die je zo op een veel natuurlijkere manier genereert. Dat past toch veel beter bij ons? Je vrouwelijke talenten komen meer dan ooit tot hun recht. Sociale vaardigheden, intuïtief denkvermogen, empathie… Ladies, het demonstreren hiervan gaat absoluut in je voordeel werken. Straal die authenticiteit uit. Vecht en bijt door vanuit je trots, betrokkenheid en overtuiging. Het wordt mooier dan ooit tevoren!
Tussen alle kerels sta jij je mannetje. Gepassioneerd en benieuwd naar alles wat komen gaat. Spring op die trein, laat je gewoonweg meevoeren. Nu kan het. We zijn zoekende, het kan nog vele kanten op. Omarm dus de nieuwste ontwikkelingen en laat ze je inspireren tot de mooiste resultaten. Altijd met een nuchtere blik. Combineer nieuwverworven inzichten met online skills en jouw ‘old school’ kennis en ervaring. Stel jezelf continu vragen; wat wil mijn klant? Wanneer ben ik dan dus relevant?

Ja, na jaren ben ik in ieder geval weer helemaal verliefd. Geen onschuldige crush, maar echt hoteldebotel. Op inbound marketing… Het bruist, inspireert en gonst in ons vak. Experimenteer er op los en inspireer door je ervaringen te delen. Geniet van deze reis, want het is verre van saai. Door het schreeuwende tekort in de nabije toekomst is er ook nog eens plaats genoeg voor ons allemaal. Vind het plekje dat jou het beste past en zorg dat je voorbereid bent. Voor liefdesverdriet is geen plaats meer.

En dan overkomt het je, ondanks alle negatieve berichten om ons heen. Just like that, you fall in love all over again…

Lees verder: Thought leadership, laat je bedrijf schitteren

Freek Janssen, content director bij LEWIS PR, interviewde mij over ‘thought leadership’ naar aanleiding van mijn bijdrage aan de masterclasses inbound marketing voor de bouw en industrie. ‘Thought leadership’? Ik weet wel wat het is hoor, maar kun je het nog eens uitleggen? “Net als dit voor veel nieuwe ‘marketingtermen’ geldt, zijn er verschillende definities en ...

Geef een reactie op “OMG, opnieuw smoorverliefd!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker …

Checklist zakelijk vloggen

Hoe verkoop je duurzaamheid?

meer blogs

5 stappen voor meer marketingrendement

Deze infographic publiceerde ik bij de start van mijn bedrijf in 2014. En hij is nog steeds relevant, sterker nog hij wordt steeds relevanter…. Vaak mis ik in de marketing en communicatie van bedrijven namelijk de echte klantwaarde. Er wordt nog veel ‘inside out’ geredeneerd en gecommuniceerd in plaats van ‘outside in’, waarbij je inspeelt …

Hoe goed ken jij je klant?

Wat is ‘de bedoeling’ van je bedrijf?

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten