Smarketing, zo gaat het dus niet werken!

inbound marketing quote seth godin

Marketing en sales, gaan we eigenlijk wel gelijk op in de verandering?

Marketeers zijn zich inmiddels bewust van de enorme veranderingen in hun vak, maar hoe zit dat eigenlijk met verkopers?

Voor smarketing, de integratie van sales en marketing, moeten we veel dichter tegen sales aankruipen. Om ‘smarketeer’ te worden, moeten we verkopers intensief betrekken.

En dat zal nog niet meevallen…

Een tissue paraat kan geen kwaad

Onlangs kwam ik vanuit de gedachte van smarketing uit bij de LinkedIn Sales en Marketing Professionals-discussiegroep. Een kansrijke groep dus als het gaat over smarketeers.

Ik stuitte op een oproep om de mooiste verkoopspreuken te delen, die inmiddels bovengemiddeld veel navolging gekregen had. Leuk, als sales en marketing gaan delen en elkaar zo inspireren, dat is mooi! Dacht ik. Maar het liep anders. Ja, ik schreef dit stuk, dus het inspireerde me. Maar niet in de positieve zin waar ik op hoopte.

Ik stond werkelijk versteld. Dit, bij voornamelijk salesprofessionals, aantreffen halverwege 2014? Dat deze ‘Wolf of Wall Street’-mindset nog bestaat!

Lees de spreuken en huiver hierover verder op Marketingfacts!

Lees verder: Bouwen op bewegende grond

Bouwen op bewegende grond De zinsnede ‘Bouwen op bewegende grond’ (Ron van der Jagt), kwam ik in een andere context tegen. Ik vind ‘m erg toepasselijk voor de bouw op dit moment. Bouwen kunnen we namelijk wel. Dat doen we al zo lang en steeds efficiënter en beter. Maar bouwen op bewegende grond? Ja, dat ...

Lees verder: succesvolle marketingmindset

Om succesvol te zijn met je marketingactiviteiten is er eigenlijk maar 1 regel super belangrijk om goed te onthouden…  

Geef een reactie op “Smarketing, zo gaat het dus niet werken!”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

Laat dankzij kennisleiderschap je bedrijf schitteren   Kennisleiderschap (of de Engelse marketingterm ‘thought leadership’) komt er op neer dat je jouw klant met jouw expertise een vernieuwende kijk geeft op zijn of haar problemen en worstelingen. De kern van kennisleiderschap is namelijk het bieden van een  op relevante thema’s en dit concreet uitdragen in wat …

Marketingkansen pakken door op trends in te spelen

BedrijfsDNA; wat is het en wat brengt het?

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten