Smarketing, zo gaat het dus niet werken!

inbound marketing quote seth godin

Marketing en sales, gaan we eigenlijk wel gelijk op in de verandering?

Marketeers zijn zich inmiddels bewust van de enorme veranderingen in hun vak, maar hoe zit dat eigenlijk met verkopers?

Voor smarketing, de integratie van sales en marketing, moeten we veel dichter tegen sales aankruipen. Om ‘smarketeer’ te worden, moeten we verkopers intensief betrekken.

En dat zal nog niet meevallen…

Een tissue paraat kan geen kwaad

Onlangs kwam ik vanuit de gedachte van smarketing uit bij de LinkedIn Sales en Marketing Professionals-discussiegroep. Een kansrijke groep dus als het gaat over smarketeers.

Ik stuitte op een oproep om de mooiste verkoopspreuken te delen, die inmiddels bovengemiddeld veel navolging gekregen had. Leuk, als sales en marketing gaan delen en elkaar zo inspireren, dat is mooi! Dacht ik. Maar het liep anders. Ja, ik schreef dit stuk, dus het inspireerde me. Maar niet in de positieve zin waar ik op hoopte.

Ik stond werkelijk versteld. Dit, bij voornamelijk salesprofessionals, aantreffen halverwege 2014? Dat deze ‘Wolf of Wall Street’-mindset nog bestaat!

Lees de spreuken en huiver hierover verder op Marketingfacts!

Lees verder: Bouwen op bewegende grond

Bouwen op bewegende grond De zinsnede ‘Bouwen op bewegende grond’ (Ron van der Jagt), kwam ik in een andere context tegen. Ik vind ‘m erg toepasselijk voor de bouw op dit moment. Bouwen kunnen we namelijk wel. Dat doen we al zo lang en steeds efficiënter en beter. Maar bouwen op bewegende grond? Ja, dat ...

Lees verder: Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider? Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen. Geen sinecure dus! Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het ...

Geef een reactie op “Smarketing, zo gaat het dus niet werken!”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Positioneren in de maakindustrie

Je hebt de focus op het produceren van je producten. Logisch, maar hoe onderscheid je jezelf als producent van die anderen? Dat doe je door slim te positioneren. Of, zoals Jos Burgers al eens zei: “Door jouw specifieke plekje in het weiland op te eisen en bekend te maken.” Je kunt hiervoor 5 stappen volgen. …

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten