Smarketing, zo gaat het dus niet werken!
Marketing en sales, gaan we eigenlijk wel gelijk op in de verandering?
Marketeers zijn zich inmiddels bewust van de enorme veranderingen in hun vak, maar hoe zit dat eigenlijk met verkopers?
Voor smarketing, de integratie van sales en marketing, moeten we veel dichter tegen sales aankruipen. Om ‘smarketeer’ te worden, moeten we verkopers intensief betrekken.
En dat zal nog niet meevallen…
Een tissue paraat kan geen kwaad
Onlangs kwam ik vanuit de gedachte van smarketing uit bij de LinkedIn Sales en Marketing Professionals-discussiegroep. Een kansrijke groep dus als het gaat over smarketeers.
Ik stuitte op een oproep om de mooiste verkoopspreuken te delen, die inmiddels bovengemiddeld veel navolging gekregen had. Leuk, als sales en marketing gaan delen en elkaar zo inspireren, dat is mooi! Dacht ik. Maar het liep anders. Ja, ik schreef dit stuk, dus het inspireerde me. Maar niet in de positieve zin waar ik op hoopte.
Ik stond werkelijk versteld. Dit, bij voornamelijk salesprofessionals, aantreffen halverwege 2014? Dat deze ‘Wolf of Wall Street’-mindset nog bestaat!
Lees de spreuken en huiver hierover verder op Marketingfacts!
Lees verder: Sales innovatie betekent allereerst stoppen met verkopen
Sales innovatie betekent allereerst stoppen met verkopen Huh, dat meen je toch niet echt? Wel dus. Waarom? Oude salestechnieken boeten razendsnel in als het gaat om effectiviteit en rendement. Dat komt omdat we als klanten ons zoekgedrag aangepast hebben aan de technieken van vandaag. En de verkoopaanpak van weleer past daar totaal niet meer bij. Sterker ...
Lees verder: Marketing van ‘inside out’ naar ‘outside in’
Van ‘inside out’ naar ‘outside in’ marketing & communicatie Vaak merk ik bij toeleverende bedrijven aan de bouw, dat er enorm gepassioneerde mensen werken met heel veel kennis van zaken. Geweldig om te zien. Dat wat via hun marketing en communicatie daarvan de ‘buitenwereld’ bereikt, is echter grotendeels vanuit het bedrijf zelf geredeneerd. Sla er ...
Geef een reactie op “Smarketing, zo gaat het dus niet werken!”