Hoe krijg je een betere marktpositie?
Een betere marktpositie krijgen
Een betere marktpositie krijgen in de maakindustrie?
Dan moet je gezien worden.
En dan moet je opvallen tussen de rest.
Maar jezelf onderscheidend in de kijker spelen gaat niet alleen over het produceren van producten; het gaat ook over hoe je produceert, waarom je produceert en voor wie.
Houd je positionering daarom nog eens goed tegen het licht en scherp ‘m aan als dat nodig is:
– Bepaal je ideale doelgroep: wie zijn die ideale klanten, wat zijn hun specifieke behoeften en wie neemt de beslissingen of beïnvloed deze?
– Is je merkidentiteit onderscheidend genoeg? Wat maakt je uniek of wat kun je dusdanig uitvergroten zodat je juist daarom (h)erkent wordt?
– Met wie bij jij eigenlijk in de race? Analyseer de concurrentie, ben je onderdeel van de kudde? Misschien is het slim om je op een nichemarkt te richten.
– Bepaal je unieke verkooppropositie: ontdek de behoeften van je doelgroep (de vraag achter de vraag), laat weten dat jij die snapt en benadruk je sterke punten in de oplossing die je biedt. Bewijs dit continu.
Val jij al op tussen de rest?
Lees verder: Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien
Kennisleiderschap in de maakindustrie. Bouwen aan kennisleiderschap is een slimme manier om je productiebedrijf te laten groeien. Kennisleiderschap is de term die ik gebruik, in business-to-business marketing heet dit officieel ‘thought leadership’. Kennisleiderschap is het aanreiken van originele en innovatieve ideeën die verandering of vooruitgang binnen je industrie aanjagen. Kennisleiderschap kan op verschillende manieren geuit ...
Geef een reactie op “Hoe krijg je een betere marktpositie?”