Hoe krijg je een betere marktpositie?

Een betere marktpositie krijgen

Een betere marktpositie krijgen in de maakindustrie?

Dan moet je gezien worden.

En dan moet je opvallen tussen de rest.

Maar jezelf onderscheidend in de kijker spelen gaat niet alleen over het produceren van producten; het gaat ook over hoe je produceert, waarom je produceert en voor wie.

Houd je positionering daarom nog eens goed tegen het licht en scherp ‘m aan als dat nodig is:

– Bepaal je ideale doelgroep: wie zijn die ideale klanten, wat zijn hun specifieke behoeften en wie neemt de beslissingen of beïnvloed deze?

– Is je merkidentiteit onderscheidend genoeg? Wat maakt je uniek of wat kun je dusdanig uitvergroten zodat je juist daarom (h)erkent wordt?

– Met wie bij jij eigenlijk in de race? Analyseer de concurrentie, ben je onderdeel van de kudde? Misschien is het slim om je op een nichemarkt te richten.

– Bepaal je unieke verkooppropositie: ontdek de behoeften van je doelgroep (de vraag achter de vraag), laat weten dat jij die snapt en benadruk je sterke punten in de oplossing die je biedt. Bewijs dit continu.

Val jij al op tussen de rest?

Lees verder: Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

Kennisleiderschap in de maakindustrie. Bouwen aan kennisleiderschap is een slimme manier om je productiebedrijf te laten groeien. Kennisleiderschap is de term die ik gebruik, in business-to-business marketing heet dit officieel ‘thought leadership’. Kennisleiderschap is het aanreiken van originele en innovatieve ideeën die verandering of vooruitgang binnen je industrie aanjagen. Kennisleiderschap kan op verschillende manieren geuit ...

Lees verder: zichtbaarheid versus gekozen worden

Zichtbaar zijn is niet hetzelfde als herkend en gekozen worden. Je kunt als bedrijf actief zijn op LinkedIn, regelmatig een nieuwsbrief versturen en bijvoorbeeld de lokale sportclub sponsoren. Maar als je niet helder hebt waar je voor staat, dan komt je boodschap niet over. En blijft jouw toegevoegde waarde onzichtbaar voor de mensen die je ...

Geef een reactie op “Hoe krijg je een betere marktpositie?”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten