A match made in heaven, marketing en bouw
Twee werelden, dezelfde grote uitdagingen
De laatste tijd duizelt het mij een beetje door overeenkomsten en mogelijkheden, ik zie ze echt overal! Waar heb ik het over? De treffende gelijkenis tussen beide werelden waarin ik al jaren rondstruin. De wereld van de ‘nieuwe marketing’ en de wereld van de (toelevering aan) bouw. Een erg interessant ‘umfeld’, dat alleen maar spannender wordt…
Marketeers en professionals in de bouw kampen grotendeels met dezelfde problematiek en hebben dankzij globalisatie en digitalisering te maken met soortgelijke snel veranderende tendensen. We beseffen wel dat we ‘er iets mee moeten’, maar wat doen we er nou werkelijk al mee? Zonde!
Marketing en bouw; verschillende werelden, maar met dezelfde gemene delers
Zonde dat we de krachten niet beter bundelen. De verbanden en mogelijkheden:
– Zonder vertrouwen geen resultaat
– Klantwaarde is je bestaansrecht
– Van massa naar 1-op-1
– Delen om te winnen
– Change of mindset
– Openstaan voor verandering
– Maatschappelijk verantwoord
– De gunfactor
Voorbeelden hiervan en waarom we daarom veel beter samen ten strijde kunnen trekken licht ik toe op het BouwKennisBlog. Lees daar dus even verder.
Lees verder: Bouwen op bewegende grond
Bouwen op bewegende grond De zinsnede ‘Bouwen op bewegende grond’ (Ron van der Jagt), kwam ik in een andere context tegen. Ik vind ‘m erg toepasselijk voor de bouw op dit moment. Bouwen kunnen we namelijk wel. Dat doen we al zo lang en steeds efficiënter en beter. Maar bouwen op bewegende grond? Ja, dat ...
Lees verder: Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?
Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker ...
Geef een reactie op “A match made in heaven, marketing en bouw”