A match made in heaven, marketing en bouw

2 werelden

Twee werelden, dezelfde grote uitdagingen

De laatste tijd duizelt het mij een beetje door overeenkomsten en mogelijkheden, ik zie ze echt overal! Waar heb ik het over? De treffende gelijkenis tussen beide werelden waarin ik al jaren rondstruin. De wereld van de ‘nieuwe marketing’ en de wereld van de (toelevering aan) bouw. Een erg interessant ‘umfeld’, dat alleen maar spannender wordt…

Marketeers en professionals in de bouw kampen grotendeels met dezelfde problematiek en hebben dankzij globalisatie en digitalisering te maken met soortgelijke snel veranderende tendensen. We beseffen wel dat we ‘er iets mee moeten’, maar wat doen we er nou werkelijk al mee? Zonde!

Marketing en bouw; verschillende werelden, maar met dezelfde gemene delers

Zonde dat we de krachten niet beter bundelen. De verbanden en mogelijkheden:

–          Zonder vertrouwen geen resultaat
–          Klantwaarde is je bestaansrecht
–          Van massa naar 1-op-1
–          Delen om te winnen
–          Change of mindset
–          Openstaan voor verandering
–          Maatschappelijk verantwoord
–          De gunfactor

Voorbeelden hiervan en waarom we daarom veel beter samen ten strijde kunnen trekken licht ik toe op het BouwKennisBlog. Lees daar dus even verder.

Lees verder: Help je klant te kiezen voor jou vanuit het heldere DNA van je bedrijf

Het heldere DNA van je bedrijf Dankzij digitalisering en technologie is je klant veranderd. Zijn zoektocht is veranderd. Zijn wereld is veel groter geworden. Daarmee ook de keuze(stress). Hij verlangt daarom iets anders van je. Namelijk dat je ‘m in zijn zoektocht helpt te kiezen (voor jou). Juist in B2B. Kwaliteit en service zijn basisvereisten. ...

Lees verder: Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker ...

Geef een reactie op “A match made in heaven, marketing en bouw”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten