Durf te kiezen
“Iedereen die op zoek is, kan bij ons terecht.” Klinkt sympathiek. Maar het is ook de snelste manier om niemand echt aan te spreken.
Mensen vinden het lastig om echt te kiezen voor een specifieke doelgroep. Want kiezen voelt als loslaten. Als omzet laten liggen. In mijn DNA-sessies voor mkb-bedrijven zie ik dat vaak.
Toch is het tegenovergestelde waar. Ga niet samen met al die andere vissers hengelen in die grote vijver met exotische soorten vissen, ieder met hun eigen gedrag, maar vergroot zelf je kansen op succes.
Kies dat ene specifieke vijvertje of plekje, waar de voor jou ideale vissensoort rondzwemt. Waar die enkele andere visser ook z’n gelukt beproeft, maar omdat jij die vijver en die vissen zo goed kent, weet jij dus ook als geen ander hoe je ze moet vangen.
Door juist te kiezen voor je ideale klant, wordt je marketing echt effectief. Relevanter. Gerichter. Herkenbaarder. En je aantrekkingskracht groeit erdoor. Omdat jouw verhaal klopt voor hen. Omdat jouw communicatie voelt alsof het speciaal voor hen gemaakt is.
Drie keer raden wie er dan op jouw aas afkomen…
Dus nee, je bent er niet voor iedereen. En dat is precies waarom je wel wordt gekozen.
Wie is jouw ideale klant?
En durf jij daar echt voor te gaan?

Geef een reactie op “Durf te kiezen”