Branches

Branches Marketing Accent 

Hier vind je een greep uit de opdrachtgevers van Marketing Accent in verschillende branches. Je kunt zeggen dat mijn klantenkring grotendeels valt binnen de brede noemer ‘de maakindustrie’. De maakindustrie in Nederland is sterk, biedt veel werkgelegenheid en kent volop groeipotentie. Daarnaast zijn de dienstensector en bijvoorbeeld ook de export grotendeels gekoppeld aan de industrie. De maakindustrie in Nederland in volop aan het verduurzamen.

Ik wil mijn bijdrage leveren door bedrijven in deze industrie op het gebied van marketing en communicatie te helpen, zodat deze krachtige en mooie positie voor Nederland ook in de toekomst behouden blijft.

Marketing Accent in de maakindustrie

De ondersteuning en begeleiding in marketing en communicatie bij de verschillende opdrachtgevers varieert van complete positioneringstrajecten en marketingstrategieën tot begeleiding bij nieuwe websites, hands-on workshops, trainingen en presentaties, bijvoorbeeld op het gebied van content en zakelijke social media. Maar ook diverse schrijfopdrachten zoals (interview)blogs en SEO-webteksten vallen hieronder.

Om je een indruk te geven waar mijn opdrachtgevers zich veelal bevinden, som ik hieronder een aantal branches en bedrijven op die ik bij hun marketing- en communicatieactiviteiten heb mogen ondersteunen en/of nog steeds ondersteun. Wil je een toelichting op mijn kennis van en ervaring met een specifieke branche, dan ga ik graag met je in gesprek.

Toelevering aan de bouw

 

Binnen de toelevering aan de bouw help ik uiteenlopende klanten, zoals als specialisten in wanden, plafonds, isolatie, natuurleien, steigermaterialen en sluitoplossingen, zoals:

Installatiebranche

Ook specialisten op het gebied van duurzame energiesystemen, verwarming, ventilatie, warmtepompen en zonne-energie binnen de installatiebranche behoren tot mijn klantenkring, zoals:

 

Houtbranche

Binnen de houtbranche ondersteun ik houtverwerkende bedrijven, zoals houtskeletbouwers en timmerfabrikanten van houten deuren, kozijnen en bijvoorbeeld trappen. Maar ook houthandelaren, verenigingen, keuringsinstituten en opleiders binnen de houtbranche en timmerindustrie mag ik begeleiden bij hun marketingactiviteiten, zoals:

 

Metaalbranche

Binnen de metaalbranche help ik bedrijven die zowel eigen metalen producten voeren, metaalbewerkingen uitvoeren op klantspecificatie of dealer zijn van bijvoorbeeld lagers en cilindersloten. Deze metaalbedrijven zijn volop bezig met trajecten als lean, QRM, digitalisering en verduurzaming en willen slagkrachtiger worden op het gebied van commercie, marketing en communicatie. Opdrachtgevers zoals:


Meer maakbedrijven

Ook uiteenlopende andere maakbedrijven zoals producenten van printmachines, natuursteentoepassingen, plastic verpakkingen en bijvoorbeeld noodverlichting ondersteun ik of heb ik in het verleden geholpen. Klanten zoals:

 

Dienstverlenende bedrijven 

Daarnaast help ik diverse dienstverlenende bedrijven die hun expertise hebben in bijvoorbeeld stalautomatisering, logistiek of energieneutraal wonen met uiteenlopende marketingdiensten, zoals:

Onderwijs

Binnen het onderwijs ondersteun(de) ik opleiders, stichtingen en toetsingsinstituten in basisonderwijs, voortgezet en hoger (beroeps)onderwijs. Mijn dienstverlening bestaat hier vaak uit marketingtrainingen en -workshops voor docenten en schoolbesturen. Bijvoorbeeld:

Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen?

Laten we dan even contact hebben.

Blijk ik niet de aangewezen persoon voor je te zijn, dan kan ik altijd anderen binnen mijn netwerk aanbevelen.

 

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Bescheidenheid siert, maar sla er niet in door

Bescheidenheid en marketing Bij houtverwerkende en houtbewerkende bedrijven die ik van binnen heb bekeken, valt me één ding vaak op. De bescheidenheid. De nuchtere mentaliteit. Die typische ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ aanpak. Ik houd ervan. Bescheidenheid is een prachtige eigenschap. Maar in het geval van marketing is het ook al …

Social selling in mijn verkoopproces, waarom zou ik?

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

meer blogs

Mediakanalen kiezen in b2b

Welke mediakanalen kun je nou het beste inzetten om jouw ideale klanten te bereiken?

Juist in b2b doen mensen zaken met mensen

Waardevolle b2b content maken

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten