Branches
Branches Marketing Accent
Hier vind je een greep uit de opdrachtgevers van Marketing Accent in verschillende branches. Je kunt zeggen dat mijn klantenkring grotendeels valt binnen de brede noemer ‘de maakindustrie’. De maakindustrie in Nederland is sterk, biedt veel werkgelegenheid en kent volop groeipotentie. Daarnaast zijn de dienstensector en bijvoorbeeld ook de export grotendeels gekoppeld aan de industrie. De maakindustrie in Nederland is volop aan het verduurzamen.
Ik wil mijn bijdrage leveren door bedrijven in deze industrie op het gebied van marketing en communicatie te helpen, zodat deze krachtige en mooie positie voor Nederland ook in de toekomst behouden blijft.
Marketing Accent in de maakindustrie
De ondersteuning en begeleiding in marketing en communicatie bij de verschillende opdrachtgevers varieert van complete positioneringstrajecten en marketingstrategieën tot begeleiding bij nieuwe websites, hands-on workshops, trainingen en presentaties, bijvoorbeeld op het gebied van content en zakelijke social media. Maar ook diverse schrijfopdrachten zoals (interview)blogs en SEO-webteksten vallen hieronder.
Om je een indruk te geven waar mijn opdrachtgevers zich veelal bevinden, som ik hieronder een aantal branches en bedrijven op die ik bij hun marketing- en communicatieactiviteiten heb mogen ondersteunen en/of nog steeds ondersteun. Wil je een toelichting op mijn kennis van en ervaring met een specifieke branche, dan ga ik graag met je in gesprek.
Toelevering aan de bouw
Binnen de bouw en met name de toelevering aan de bouw help ik uiteenlopende klanten, zoals als specialisten in bouwconcepten, daken, wanden, plafonds, isolatie, natuurleien, steigermaterialen en sluitoplossingen, zoals:
Installatiebranche
Ook specialisten op het gebied van duurzame energiesystemen, verwarming, ventilatie, warmtepompen en zonne-energie binnen de installatiebranche behoren tot mijn klantenkring, zoals:
Houtbranche
Binnen de houtbranche ondersteun ik houtverwerkende bedrijven, zoals houtskeletbouwers en timmerfabrikanten van houten deuren, kozijnen en bijvoorbeeld trappen. Maar ook houthandelaren, verenigingen, keuringsinstituten en opleiders binnen de houtbranche en timmerindustrie mag ik begeleiden bij hun marketingactiviteiten. Aan campagnes als ‘Hout. Natuurlijk van nu’ van Centrum Hout en ‘Hout. De natuurlijke keuze’ van Fedustria lever(de) ik een strategische en tactische bijdrage.
Metaalbranche
Binnen de metaalbranche help ik bedrijven die zowel eigen metalen producten voeren, metaalbewerkingen uitvoeren op klantspecificatie of dealer zijn van bijvoorbeeld lagers en cilindersloten. Deze metaalbedrijven zijn volop bezig met trajecten als lean, QRM, digitalisering en verduurzaming en willen slagkrachtiger worden op het gebied van commercie, marketing en communicatie. Opdrachtgevers zoals:
Dakenbranche
Binnen de branche van platte en hellende daken help ik een inkooporganisatie, adviesbureau, bedrijf in onderhoud en beheer en kwaliteitslabel. Ik ondersteun hen bij positionering, huisstijl, website en marketingactiviteiten. Opdrachtgevers zoals:
Meer maakbedrijven
Ook uiteenlopende andere maakbedrijven zoals producenten van printmachines, natuursteentoepassingen, plastic verpakkingen en bijvoorbeeld noodverlichting en stalautomatisering ondersteun ik of heb ik in het verleden geholpen. Klanten zoals:
Dienstverlenende bedrijven
Daarnaast help of hielp ik diverse dienstverlenende bedrijven zoals een grote deurwaarder, of zij die hun expertise hebben in bijvoorbeeld watervoorziening, logistiek of wonen met uiteenlopende marketingdiensten. Bedrijven zoals:
Onderwijs
Binnen het onderwijs ondersteun(de) ik opleiders, stichtingen en toetsingsinstituten in basisonderwijs, voortgezet en hoger (beroeps)onderwijs. Mijn dienstverlening bestaat hier vaak uit marketingtrainingen en -workshops voor docenten en schoolbesturen. Maar ook lesgeven en examineren. Bijvoorbeeld:
Groepen van bedrijven
Ik ondersteun(de) diverse (branche)verenigingen, ondernemersorganisaties en groepen van bedrijven bij hun marketingactiviteiten. Hierbij komen andere onderlinge verhoudingen en belangen kijken. Altijd weer de gemene deler vinden en draagvlak voor de marketingactiviteiten creëren bij de deelnemende bedrijven onderling zijn echte uitdagingen voor mij. Ook hier gaat het van strategische marketingtrajecten tot workshops voor medewerkers en tekstschrijven. Groepen van bedrijven zoals:
Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen?
Laten we dan even contact hebben.
Blijk ik niet de aangewezen persoon voor je te zijn, dan kan ik altijd anderen binnen mijn netwerk aanbevelen.