Branding en Yellowstone
Branding en TV serie Yellowstone
Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader.
De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk van de Dutton Ranch. Pijnlijk. Maar het staat voor trouw, identiteit, een plek in het familiebedrijf en een diep gevoel van ergens bij horen.
Ook op de iconische ‘Four Sixes Ranch’ die in de serie voorbij komt wordt gebrandmerkt. Het vee dan welteverstaan, om aan te tonen wie de eigenaar is en waar het dier vandaan komt. Een eeuwenoude traditie die zegt: deze hoort bij onze kudde. En zo is ook het (brand)merk waar we vandaag de dag aan bouwen ontstaan.
Dat merkbouwen doen we niet alleen voor herkenbaarheid, maar we willen ook een diepe indruk achterlaten bij onze doelgroep. Want dat is belangrijk om te beseffen; de echte eigenaar van jouw merk is je klant.
De klant bepaalt hoe jouw merk wordt ervaren en doorverteld aan anderen. Dat maakte de serie Yellowstone voor mij in ieder geval weer even glashelder; je merk bouwen is niet alleen wat je zendt, het is vooral wat je achterlaat in de harten en gedachten van je klanten.
Oh ja, als je de serie nog niet gezien hebt, let dan eens extra op de dochter Beth Dutton. Zij zou je merk echt wereldberoemd maken (en je concurrentie kapot) 😉
Geef een reactie op “Branding en Yellowstone”