Branding en Yellowstone

Branding en TV serie Yellowstone

Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader.

De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk van de Dutton Ranch. Pijnlijk. Maar het staat voor trouw, identiteit, een plek in het familiebedrijf en een diep gevoel van ergens bij horen.

Ook op de iconische ‘Four Sixes Ranch’ die in de serie voorbij komt wordt gebrandmerkt. Het vee dan welteverstaan, om aan te tonen wie de eigenaar is en waar het dier vandaan komt. Een eeuwenoude traditie die zegt: deze hoort bij onze kudde. En zo is ook het (brand)merk waar we vandaag de dag aan bouwen ontstaan.​

Dat merkbouwen doen we niet alleen voor herkenbaarheid, maar we willen ook een diepe indruk achterlaten bij onze doelgroep. Want dat is belangrijk om te beseffen; de echte eigenaar van jouw merk is je klant.

De klant bepaalt hoe jouw merk wordt ervaren en doorverteld aan anderen. Dat maakte de serie Yellowstone voor mij in ieder geval weer even glashelder; je merk bouwen is niet alleen wat je zendt, het is vooral wat je achterlaat in de harten en gedachten van je klanten.

Oh ja, als je de serie nog niet gezien hebt, let dan eens extra op de dochter Beth Dutton. Zij zou je merk echt wereldberoemd maken (en je concurrentie kapot) 😉

Lees meer over: ,

Geef een reactie op “Branding en Yellowstone”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wat is de waarde van je positionering?

De waarde van je positionering De waarde van een doordachte positionering? Dat bewijst Red Bull. Wist je namelijk dat Red Bull géén Oostenrijks idee is? Veel mensen denken dat het een puur Europees merk is, maar eigenlijk is het gebaseerd op het Thaise energiedrankje ‘Krating Daeng’. De Oostenrijkse ondernemer Dietrich Mateschitz ontdekte het drankje tijdens …

Hoe krijg je een betere marktpositie?

klantgerichtheid en Mahatma Gandhi

meer blogs

Branding en Yellowstone

Branding en TV serie Yellowstone Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader. De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk …

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

klantgerichtheid en het perfecte terrasje

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten