Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Een slimme ‘always on’ contentstrategie met behulp van duurzame content

always on contentstrategieIn business-to-business is een ‘always on’ contentstrategie een slimme aanpak voor de lange termijn. Veel marketingverantwoordelijken benaderen contentmarketing echter met dezelfde mentaliteit als bij het voeren van een reclamecampagne. Ze ontwikkelen een paar stukken inhoud, rollen die uit en wachten dan op de resultaten.

Toch leidt deze aanpak te vaak tot teleurstelling. Waarom? Omdat het tijd kost om resultaten van contentmarketing te zien, en de meesten zijn niet geduldig genoeg om daar op te wachten. De campagne brengt dan simpelweg niet snel genoeg het gewenste resultaat.

‘Always-on’ versus een campagnematige aanpak

De oplossing? Een ‘always-on’ contentstrategie. In business-to-business contentmarketing is het belangrijk om voortdurend ‘in gesprek’ te zijn en blijven met potentiële en bestaande klanten. Hier komt het ‘always on’ om de hoek kijken. Door voortdurend aanwezig te zijn, is de kans groter dat je de aandacht trekt van klanten die op zoek zijn naar informatie over je product of dienst. Bovendien zullen klanten je eerder als een relevante hulpbron zien als je beschikbaar voor ze bent.

Vergelijk dit met een traditionele reclamecampagne. Die wordt minder frequent gevoerd en is gebaseerd op het bereiken van een specifiek doel. Zoals het genereren van leads of het vergroten van je naamsbekendheid. Hoewel campagnes uiteraard succesvol kunnen zijn, vergen ze meer inspanning en planning dan ‘always on’-contentmarketing. Bovendien zijn campagnes minder duurzaam omdat ze minder effectief zijn in het opbouwen van relaties met klanten voor de lange termijn en het vestigen van je bedrijf als kennisleider in je markt.

Duurzame aanpak

duurzame contentMet de ‘always on’ contentstrategie richt je je dus op het creëren van kwalitatief hoogwaardige (tijdloze) boodschappen en publiceer je deze regelmatig. In plaats van te focussen op het pieken met campagnes (met ieder een kop en een staart), is het dus slim om over een langere tijd consistent content te creëren en delen. Zo bouw je gestaag aan je publiek en kun je trouwe volgers beter betrekken.

Dit soort duurzame content is dus vaak effectiever dan kortlopende campagnes, omdat het helpt vertrouwen te wekken bij je doelgroep en daarnaast de merkbekendheid op lange termijn bevordert.

Duurzame content

Met een ‘always-on’ contentmarketingstrategie krijg je de tijd om relevante duurzame content te ontwikkelen die is afgestemd op de behoeften van je doelgroep. Die inhoud kun je vervolgens via de juiste kanalen delen, vanuit verschillende invalshoeken in verschillende formaten (webtekst, blogs, podcasts, video etc.).

Je zorgt ervoor dat je klanten op de meest effectieve manier benadert. Je content is altijd beschikbaar voor je doelgroep, ze hebben er toegang toe wanneer ze maar willen. Zo bouw je vertrouwen en geloofwaardigheid op en houd je je merk top-of-mind bij de juiste beslissers van zowel bestaande als nieuwe klanten.

Meer weten over deze strategie? Neem gerust contact met op!

Geef een reactie op “Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Een slimme ‘always on’ contentstrategie met behulp van duurzame content In business-to-business is een ‘always on’ contentstrategie een slimme aanpak voor de lange termijn. Veel marketingverantwoordelijken benaderen contentmarketing echter met dezelfde mentaliteit als bij het voeren van een reclamecampagne. Ze ontwikkelen een paar stukken inhoud, rollen die uit en wachten dan op de resultaten. Toch …

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten