Marketingstrategie is als kleding passen
Je kent het vast wel; je staat in de paskamer met een stapeltje kleding. Het ene past perfect, het andere… tja, laten we zeggen dat het beter in de winkel kan blijven hangen.
Het ontwikkelen van je marketingstrategie kun je hiermee vergelijken. Voordat je je strategie ‘aantrekt’, moet je eerst goed weten wat je maten zijn en wat bij je past.
Doe goed onderzoek naar wie je klant werkelijk is. Wat zijn hun behoeften, pijnpunten en verlangens?
Weet wat je stijl is. Jouw merkboodschap moet authentiek zijn en overeenkomen met je merkidentiteit.
Pas voordat je koopt. Test je strategie op kleine schaal voordat je voluit gaat.
Een slecht passende marketingstrategie voelt net zo ongemakkelijk als die te strakke broek of dat te ruime jasje. Je ziet er niet op je best uit en het voelt gewoon niet goed. Niet overtuigend dus.
Als je voldoende tijd in het voorwerk steekt, past je marketingstrategie je veel beter. Met betere resultaten als gevolg.
Lees verder: Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien
Kennisleiderschap in de maakindustrie. Bouwen aan kennisleiderschap is een slimme manier om je productiebedrijf te laten groeien. Kennisleiderschap is de term die ik gebruik, in business-to-business marketing heet dit officieel ‘thought leadership’. Kennisleiderschap is het aanreiken van originele en innovatieve ideeën die verandering of vooruitgang binnen je industrie aanjagen. Kennisleiderschap kan op verschillende manieren geuit ...
Lees verder: Intentie en beleving
Wat als je doelgroep iets anders van je merk vindt dan jijzelf? Veel bedrijven bouwen vol overtuiging aan hun merk. De kernwaarden hangen aan de muur, het logo klopt tot op de pixel en intern voelt alles glashelder. Maar wat gebeurt er als je van buiten naar binnen kijkt? Wat je bedoelt te zeggen met ...
Geef een reactie op “Marketingstrategie is als kleding passen”