Vertragen in positioneren

Het gaat niet om vertragen. Het gaat om vertrágen op het juiste moment.
Zodat alles wat je daarna versnelt, ook écht klopt.

Je kent het vast: de druk om direct te (willen of moeten) presteren. Daar zijn we met z’n allen heer en meester in geworden. Maar als het gaat over positioneren, werkt het anders.

Als je haastig door Rome rent, zie je alles, maar onthoud je niets. Wie eerst op de kaart kijkt, keuzes maakt en dan pas op ontdekking gaat, beleeft de eeuwige stad écht. Precies hier draait het om bij effectieve positionering; dat waardevolle moment van bezinning.

Veel bedrijven schieten direct in de uitvoering merk ik. Zonder scherpe focus, met versnipperde boodschappen die bedoeld zijn voor iedereen, En dus voor precies niemand.

Neem de tijd om je markt écht te begrijpen, je doelgroep haarscherp te zien en je onderscheidende waarde boven tafel te krijgen. Die vertraging is geen tijdverlies, maar juist een investering in succes.

Krijg dit in ieder geval glashelder over jouw bedrijf:

  • Voor wie maak jij écht het verschil?
  • Waarin ben je onmisbaar?
  • Wat maakt jouw verhaal uniek?

Die antwoorden zijn je kompas.

En met een goed kompas en een goede kaart verdwaal je niet.

Je kunt juist versnellen!

Lees verder: Scherp positioneren

Waarom blijft de betekenis van sommige merken in je hoofd hangen en van andere niet? Dat is de kracht van scherp en consequent positioneren. “In marketing draait positioneren niet om wat je met je product doet, maar om wat je met de geest van je potentiële klant doet. Positionering is het plaatsen van je product ...

Lees verder: Scherp positioneren

Waarom blijft de betekenis van sommige merken in je hoofd hangen en van andere niet? Dat is de kracht van scherp en consequent positioneren. “In marketing draait positioneren niet om wat je met je product doet, maar om wat je met de geest van je potentiële klant doet. Positionering is het plaatsen van je product ...

Geef een reactie op “Vertragen in positioneren”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Intentie en beleving

Wat als je doelgroep iets anders van je merk vindt dan jijzelf? Veel bedrijven bouwen vol overtuiging aan hun merk. De kernwaarden hangen aan de muur, het logo klopt tot op de pixel en intern voelt alles glashelder. Maar wat gebeurt er als je van buiten naar binnen kijkt? Wat je bedoelt te zeggen met …

Marketingstrategie is als kleding passen

Vertragen in positioneren

meer blogs

Ontdekkingsreis AI

Ontdekkingsreis AI Toch niet weer een bericht over AI?! Vast weer iemand die ‘in je nek hijgt’ over de urgentie, de kansen of juist de gevaren. Ik merk dat het veel mensen die ik spreek benauwd en dat ze mede daarom zelfs een afkeer van AI krijgen, of in de weerstand schieten. En dat is …

Branding en Yellowstone

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten