wat is de content sweetspot?
Content Sweetspot in jouw bedrijf al gespot?
Heb je de content sweetspot binnen jouw bedrijf al ontdekt? Je vindt het op het snijvlak van deze 3 dingen:
1. De échte uitdagingen van je doelgroep: jouw product of dienst is slechts een noodzakelijk kwaad. Niet leuk om te horen misschien, maar als je dat beseft kom je sneller bij de echte uitdagingen, of in marketingtermen; de jobs-to-be-done.
2. Jouw unieke expertise (dat wat jou en jouw bedrijf anders maakt, je DNA): een sterk (personal) brand zorgt voor het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid bij je doelgroep.
3. Wat nog niemand anders zo vertelt: dat zorgt voor onderscheid en daarmee voor een herkenbaar beeld. En dat helpt je doelgroep weer om te kiezen voor jou.
Velux heeft een goede content sweetspot gevonden vind ik. Zij hebben de focus van het promoten van dakramen verlegd naar gezondheid (voldoende daglicht) en welzijn (frisse lucht) binnenshuis. Zie bijvoorbeeld de campagne ‘The Indoor Generation’ waarmee ze onderbouwde en relevante content creëren die aansluit bij de gezondheidszorgen van hun doelgroep.
Bekijk hier een storytellingvideo uit deze campagne:
Dus, wat is de content sweetspot van jouw bedrijf?
Lees verder: Strategische basis voor b2b contentmarketing
Strategische basis voor b2b contentmarketing; wat heb je nodig? En waarom heb je die strategische basis voor b2b contentmarketing eigenlijk nodig? Dankzij business-to-business contentmarketing kun je waarde toevoegen voor je ideale klanten door je kennis te delen en zo bewijsvoering van je expertise te leveren. In de praktijk starten mensen nog te vaak met contentmarketing ...
Lees verder: Onderscheid
We hebben het vaak over basisvereisten. Zaken waarvan je klanten vinden dat je er simpelweg aan moet voldoen. Terwijl zij juist op zoek zijn naar je onderscheid. (klik op de afbeelding voor een uitvergroting)
Geef een reactie op “wat is de content sweetspot?”