Wel of geen unicorn in marketing?
Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie
Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig.
Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. Iemand die hun taal spreekt, betrouwbaar voelt en de passende oplossing biedt.
Wat werkt, is een helder (marketing) accent. Iets dat echt past bij jou, bij jouw manier van werken. Iets dat direct herkenbaar en relevant is voor jouw doelgroep. Kan een beeld, een schrijfstijl, een aanpak, een specifiek onderdeel van je oplossing, een signatuur of wat dan ook zijn.
En dit maakt het lekker praktisch toepasbaar; je kunt iets wat jij goed doet en waar anderen ook goed in zijn toch zó neerzetten dat jij eruit springt. Door het uit te vergroten. Door er op te focussen. Niet door op te scheppen of te overdrijven, maar door scherp te kiezen, goed te onderbouwen en er consistent zichtbaar mee te zijn. En je zo te onderscheiden. Voor een lange periode. Zodat klanten jou daarin gaan herkennen en erkennen.
Het verschil maak je dus niet door iets totaal nieuws of unieks te doen. Je maakt het verschil door een bestaand onderdeel van jouw aanpak scherp en krachtig te positioneren en overtuigend, consequent en onderscheidend over te brengen. Steeds. Weer. Opnieuw.
Doe jij dat al?
Lees verder: Vertragen in positioneren
Het gaat niet om vertragen. Het gaat om vertrágen op het juiste moment. Zodat alles wat je daarna versnelt, ook écht klopt. Je kent het vast: de druk om direct te (willen of moeten) presteren. Daar zijn we met z’n allen heer en meester in geworden. Maar als het gaat over positioneren, werkt het anders. ...
Lees verder: Vertragen in positioneren
Het gaat niet om vertragen. Het gaat om vertrágen op het juiste moment. Zodat alles wat je daarna versnelt, ook écht klopt. Je kent het vast: de druk om direct te (willen of moeten) presteren. Daar zijn we met z’n allen heer en meester in geworden. Maar als het gaat over positioneren, werkt het anders. ...

Geef een reactie op “Wel of geen unicorn in marketing?”