Werving via online ambassadeurs

Employee advocacy & Inbound Recruitment

Recruitment via je eigen mensen

Veranderd zoekgedrag en de schaarste op de technische arbeidsmarkt vragen om een andere arbeidsmarktbenadering. Marlene Dekkers spreker Mikrocentrum inbound recruitment

Zeker als je geen gebruik kunt maken van grote naamsbekendheid of wervingsbudgetten, wil je als bedrijf op een andere manier toch bij de juiste kandidaten in beeld komen. In plaats van zelf naar kandidaten op zoek te gaan voor de vaak zeer specialistische vacatures, kun je er voor zorgen dat geschikte kandidaten jou zoeken en vinden.

 

Online ambassadeurs trekken geschikte kandidaten aan

 

Marlene Dekkers - spreker inbound recruitment - Mikrocentrum

Waar begin je?

Bij je eigen ambassadeurs. Kandidaten willen namelijk het bedrijf en de mensen achter de vacature leren kennen. Laat medewerkers daarom de echte verhalen over en binnen het bedrijf en hun functie vertellen. Zij zijn de enthousiastelingen die er niet voor niets al voor gekozen hebben om bij jouw bedrijf te werken. Zet je die overtuigingskracht slim in, dan trek je de geschikte kandidaten naar je toe.

Tijdens de 5pm sessie op 14 februari 2019. bij Mikrocentrum in Veldhoven vertelde ik op een praktische en laagdrempelige manier over inbound recruitment en employee advocacy; het waarom, hoe en wat van deze manier van werving.

Marlene Dekkers spreker Mikrocentrum 5pm employee advocacy

Meer informatie 5pm sessies Mikrocentrum.

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten