Branding en Yellowstone

Branding en TV serie Yellowstone

Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader.

De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk van de Dutton Ranch. Pijnlijk. Maar het staat voor trouw, identiteit, een plek in het familiebedrijf en een diep gevoel van ergens bij horen.

Ook op de iconische ‘Four Sixes Ranch’ die in de serie voorbij komt wordt gebrandmerkt. Het vee dan welteverstaan, om aan te tonen wie de eigenaar is en waar het dier vandaan komt. Een eeuwenoude traditie die zegt: deze hoort bij onze kudde. En zo is ook het (brand)merk waar we vandaag de dag aan bouwen ontstaan.​

Dat merkbouwen doen we niet alleen voor herkenbaarheid, maar we willen ook een diepe indruk achterlaten bij onze doelgroep. Want dat is belangrijk om te beseffen; de echte eigenaar van jouw merk is je klant.

De klant bepaalt hoe jouw merk wordt ervaren en doorverteld aan anderen. Dat maakte de serie Yellowstone voor mij in ieder geval weer even glashelder; je merk bouwen is niet alleen wat je zendt, het is vooral wat je achterlaat in de harten en gedachten van je klanten.

Oh ja, als je de serie nog niet gezien hebt, let dan eens extra op de dochter Beth Dutton. Zij zou je merk echt wereldberoemd maken (en je concurrentie kapot) 😉

Lees meer over: ,

Geef een reactie op “Branding en Yellowstone”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten