zichtbaarheid versus gekozen worden
Zichtbaar zijn is niet hetzelfde als herkend en gekozen worden.
Je kunt als bedrijf actief zijn op LinkedIn, regelmatig een nieuwsbrief versturen en bijvoorbeeld de lokale sportclub sponsoren. Maar als je niet helder hebt waar je voor staat, dan komt je boodschap niet over. En blijft jouw toegevoegde waarde onzichtbaar voor de mensen die je juist wilt bereiken.
Een sterke marktpositie vraagt daarom om bewuste keuzes.
Wie ben je voor wie?
Waarin onderscheid je je?
Hoe breng je dat consequent over in je marketing en communicatie activiteiten?
Positioneren is geen eenmalige stap, maar een voortdurende aanscherping. Omdat de wereld om je heen steeds veranderd. Hoe beter je weet wat je eigen plek in de markt is, hoe gerichter je kunt bouwen. En hoe sterker de aansluiting met de klant die het beste bij je past.
Stel jezelf dus regelmatig de vraag: klopt mijn verhaal nog met waar ik nu sta?
En als het schuurt, weet dan: daar begint vaak de scherpte.

Geef een reactie op “zichtbaarheid versus gekozen worden”