Marketinglessen films Gladiator

Marketinglessen Gladiator

De film Gladiator II toevallig al gezien? Ik wel en heb daarom ook Gladiator I maar weer eens gekeken. Ik houd wel van dit soort epische historische drama’s, omdat ze actie, avontuur en drama moeiteloos combineren en je even meenemen naar een hele andere wereld.

Als vakidioot kon ik het niet laten. Ik zag ik in deze films ook weer een paar belangrijke marketinglessen bevestigd worden:

1. Bouw aan een sterk merk. Maximus bouwt razendsnel aan zijn persoonlijke merk. Doe dit voor je bedrijf, je product of dienst en als persoon. Authenticiteit is hierbij cruciaal. Net als integriteit en geloofwaardigheid trouwens. Bouwen aan een sterk merk is bouwen aan vertrouwen.

2. Blijf (jezelf) heruitvinden. Werkt je gekozen strategie niet? Pas ‘m dan aan als de omstandigheden daarom vragen. Ontwikkel geen tunnelvisie, maar blijf flexibel en vooral open staan voor verandering. Maar verander ook weer niet te snel. Soms heeft iets ook gewoon tijd nodig. Met een ‘outside in’ blik houd je makkelijker vinger aan de pols.

3. Raak de emotie met je boodschap. “Are you not entertained?” Zit wel empowerment in die vraag toch?! Denk ik aan de Gladiator, dan denk ik voor altijd aan die zin. Met storytelling over wraak en rechtvaardigheid bouwde Maximus razendsnel een emotionele connectie met zijn publiek. En misschien wel het belangrijkste; die gelaagde, maar eenvoudige boodschap zorgde voor maximale impact.

Wat doe jij met deze lessen?

Lees verder: Intentie en beleving

Wat als je doelgroep iets anders van je merk vindt dan jijzelf? Veel bedrijven bouwen vol overtuiging aan hun merk. De kernwaarden hangen aan de muur, het logo klopt tot op de pixel en intern voelt alles glashelder. Maar wat gebeurt er als je van buiten naar binnen kijkt? Wat je bedoelt te zeggen met ...

Lees verder: Marketing van ‘inside out’ naar ‘outside in’

Van ‘inside out’ naar ‘outside in’ marketing & communicatie Vaak merk ik bij toeleverende bedrijven aan de bouw, dat er enorm gepassioneerde mensen werken met heel veel kennis van zaken. Geweldig om te zien. Dat wat via hun marketing en communicatie daarvan de ‘buitenwereld’ bereikt, is echter grotendeels vanuit het bedrijf zelf geredeneerd. Sla er ...

Geef een reactie op “Marketinglessen films Gladiator”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Intentie en beleving

Wat als je doelgroep iets anders van je merk vindt dan jijzelf? Veel bedrijven bouwen vol overtuiging aan hun merk. De kernwaarden hangen aan de muur, het logo klopt tot op de pixel en intern voelt alles glashelder. Maar wat gebeurt er als je van buiten naar binnen kijkt? Wat je bedoelt te zeggen met …

Marketingstrategie is als kleding passen

Vertragen in positioneren

meer blogs

Ontdekkingsreis AI

Ontdekkingsreis AI Toch niet weer een bericht over AI?! Vast weer iemand die ‘in je nek hijgt’ over de urgentie, de kansen of juist de gevaren. Ik merk dat het veel mensen die ik spreek benauwd en dat ze mede daarom zelfs een afkeer van AI krijgen, of in de weerstand schieten. En dat is …

Branding en Yellowstone

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten