Werving via online ambassadeurs

Employee advocacy & Inbound Recruitment

Recruitment via je eigen mensen

Veranderd zoekgedrag en de schaarste op de technische arbeidsmarkt vragen om een andere arbeidsmarktbenadering. Marlene Dekkers spreker Mikrocentrum inbound recruitment

Zeker als je geen gebruik kunt maken van grote naamsbekendheid of wervingsbudgetten, wil je als bedrijf op een andere manier toch bij de juiste kandidaten in beeld komen. In plaats van zelf naar kandidaten op zoek te gaan voor de vaak zeer specialistische vacatures, kun je er voor zorgen dat geschikte kandidaten jou zoeken en vinden.

 

Online ambassadeurs trekken geschikte kandidaten aan

 

Marlene Dekkers - spreker inbound recruitment - Mikrocentrum

Waar begin je?

Bij je eigen ambassadeurs. Kandidaten willen namelijk het bedrijf en de mensen achter de vacature leren kennen. Laat medewerkers daarom de echte verhalen over en binnen het bedrijf en hun functie vertellen. Zij zijn de enthousiastelingen die er niet voor niets al voor gekozen hebben om bij jouw bedrijf te werken. Zet je die overtuigingskracht slim in, dan trek je de geschikte kandidaten naar je toe.

Tijdens de 5pm sessie op 14 februari 2019. bij Mikrocentrum in Veldhoven vertelde ik op een praktische en laagdrempelige manier over inbound recruitment en employee advocacy; het waarom, hoe en wat van deze manier van werving.

Marlene Dekkers spreker Mikrocentrum 5pm employee advocacy

Meer informatie 5pm sessies Mikrocentrum.

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Een slimme ‘always on’ contentstrategie met behulp van duurzame content In business-to-business is een ‘always on’ contentstrategie een slimme aanpak voor de lange termijn. Veel marketingverantwoordelijken benaderen contentmarketing echter met dezelfde mentaliteit als bij het voeren van een reclamecampagne. Ze ontwikkelen een paar stukken inhoud, rollen die uit en wachten dan op de resultaten. Toch …

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten