Werving via online ambassadeurs

Employee advocacy & Inbound Recruitment

Recruitment via je eigen mensen

Veranderd zoekgedrag en de schaarste op de technische arbeidsmarkt vragen om een andere arbeidsmarktbenadering. Marlene Dekkers spreker Mikrocentrum inbound recruitment

Zeker als je geen gebruik kunt maken van grote naamsbekendheid of wervingsbudgetten, wil je als bedrijf op een andere manier toch bij de juiste kandidaten in beeld komen. In plaats van zelf naar kandidaten op zoek te gaan voor de vaak zeer specialistische vacatures, kun je er voor zorgen dat geschikte kandidaten jou zoeken en vinden.

 

Online ambassadeurs trekken geschikte kandidaten aan

 

Marlene Dekkers - spreker inbound recruitment - Mikrocentrum

Waar begin je?

Bij je eigen ambassadeurs. Kandidaten willen namelijk het bedrijf en de mensen achter de vacature leren kennen. Laat medewerkers daarom de echte verhalen over en binnen het bedrijf en hun functie vertellen. Zij zijn de enthousiastelingen die er niet voor niets al voor gekozen hebben om bij jouw bedrijf te werken. Zet je die overtuigingskracht slim in, dan trek je de geschikte kandidaten naar je toe.

Tijdens de 5pm sessie op 14 februari 2019. bij Mikrocentrum in Veldhoven vertelde ik op een praktische en laagdrempelige manier over inbound recruitment en employee advocacy; het waarom, hoe en wat van deze manier van werving.

Marlene Dekkers spreker Mikrocentrum 5pm employee advocacy

Meer informatie 5pm sessies Mikrocentrum.

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Positioneren in de maakindustrie

Je hebt de focus op het produceren van je producten. Logisch, maar hoe onderscheid je jezelf als producent van die anderen? Dat doe je door slim te positioneren. Of, zoals Jos Burgers al eens zei: “Door jouw specifieke plekje in het weiland op te eisen en bekend te maken.” Je kunt hiervoor 5 stappen volgen. …

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

meer blogs

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere …

Contentmissie in b2b formuleren

Toegevoegde waarde in b2b

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten