Ontdekkingsreis AI

Ontdekkingsreis AI

Toch niet weer een bericht over AI?! Vast weer iemand die ‘in je nek hijgt’ over de urgentie, de kansen of juist de gevaren. Ik merk dat het veel mensen die ik spreek benauwd en dat ze mede daarom zelfs een afkeer van AI krijgen, of in de weerstand schieten. En dat is uiteraard hun goed recht. Het is alleen niet heel slim om te doen.

AI is namelijk niet de volgende hype die wel weer overvliegt. Het gaat echt veel veranderen. Ook in jouw werk. Zeker weten. En dus ‘moet je er iets mee’.

Een ontdekkingsreis, dat is AI eigenlijk op dit moment vooral nog voor iedereen. Maakt niet uit hoe ver je al wel of niet bent.

Zo’n reis mag je namelijk helemaal in je eigen tempo afleggen. Het is geen wedstrijd waarbij de snelste wint (of ja, voor de meesten onder ons niet dan).

Het gaat erom hoe AI jóuw werk slimmer kan maken, wat jij er in je dagelijkse praktijk aan kunt hebben. En daar kom je echt pas achter als je er zelf mee aan de slag gaat.

Experimenteer daarom. En begin daarbij klein. Begin met hulp bij schrijven, brainstormen, iets analyseren of samenvatten. En ja, je maakt fouten, waardoor de output teleurstellend is, ook AI vergist zich, maar geef niet op.
Want juist zo leer je wat AI wél en níet voor jou kan betekenen.

Mijn advies? Ga op die ontdekkingsreis vanuit nieuwsgierigheid, niet vanuit angst. Bepaal zo wat AI echt voor jou betekent. De toekomst mag dan onzeker zijn, maar dat die mede door AI wordt vormgegeven staat vast.

De vraag aan jou en mij is daarom; hoe ga ik daar mijn eigen plek in vinden?

Lees meer over: , ,

Geef een reactie op “Ontdekkingsreis AI”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Intentie en beleving

Wat als je doelgroep iets anders van je merk vindt dan jijzelf? Veel bedrijven bouwen vol overtuiging aan hun merk. De kernwaarden hangen aan de muur, het logo klopt tot op de pixel en intern voelt alles glashelder. Maar wat gebeurt er als je van buiten naar binnen kijkt? Wat je bedoelt te zeggen met …

Marketingstrategie is als kleding passen

Vertragen in positioneren

meer blogs

Ontdekkingsreis AI

Ontdekkingsreis AI Toch niet weer een bericht over AI?! Vast weer iemand die ‘in je nek hijgt’ over de urgentie, de kansen of juist de gevaren. Ik merk dat het veel mensen die ik spreek benauwd en dat ze mede daarom zelfs een afkeer van AI krijgen, of in de weerstand schieten. En dat is …

Branding en Yellowstone

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten