Meer marketingrendement vanuit bedrijfsDNA

In deze vlog licht ik mijn vijf stappen toe waarmee je meer marketingrendement kunt behalen uit je marketinginspanningen.

Stap 1. BedrijfsDNA ontdekken

Dit is het fundament. Het bedrijfsDNA bestaat uit drijfveren, beloften, kernwaarden en passie. Het gaat om bestaansrecht van je bedrijf. Hieruit blijkt waarom je doet wat je doet, hoe je echt het verschil wilt maken en dus eigenlijk ‘de bedoeling’ van je bedrijf.

Stap 2. Klantwaarde 

Zodra het bedrijfsDNA ontdekt is, moet dit vertaald worden naar klantwaarde. Daarvoor is het essentieel dat je de behoeften van je klant kent. Een effectieve manier om de behoeften te ontdekken is doorvragen, doorvragen en nog eens doorvragen. Tot je bij de onderliggende behoefte komt en dus weet waar je van waarde kunt zijn.

Stap 3. Context

Als je het bedrijfsDNA vertaald hebt naar de juiste klantwaarde, dan is ook de juiste context waarin je jullie oplossingen, producten en diensten aanbiedt van groot belang. Hoe zorg je voor emotionele binding bij je klanten? Als je de juiste context biedt, worden zaken als ‘prijs’ ondergeschikt.

Stap 4. Kennis delen

Zodra bedrijfsDNA, klantwaarde en de juiste context bepaald zijn, kun je jullie kennis gaan delen. Medewerkers zijn inhoudelijke experts, zij dienen dus ook hun kennis zowel offline als online te gaan delen. Bijvoorbeeld in de vorm van blogs, vlogs of plogs. Of door een actieve helpende hand te gaan bieden op social media bijvoorbeeld.

Stap 5. Nut

Ga oprecht helpen vanuit de inhoudelijke kennis die je te bieden hebt, zowel offline als online. Online kan dat al dan niet met behulp van allerlei ‘luistertools’. Wat wordt er gevraagd rondom jouw expertisegebied? Hoe kun jij daar inhoudelijk een antwoord op geven? Door op die manier te helpen, bewijs je het nut van jullie bedrijf. Jullie toegevoegde waarde levert op die manier meer rendement op.

Geef een reactie op “Meer marketingrendement vanuit bedrijfsDNA”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf?

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf? Ja, Ikigai kun je ook gebruiken als strategisch kompas voor je B2B mkb bedrijf. Als een praktische en krachtige tool voor het versterken van je koers. Misschien ken je deze Japanse methode al als een praktische aanpak om je persoonlijke geluk en zingeving te vinden. Maar je …

Wat is de waarde van je positionering?

Hoe krijg je een betere marktpositie?

meer blogs

Branding en Yellowstone

Branding en TV serie Yellowstone Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader. De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk …

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

klantgerichtheid en het perfecte terrasje

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten