Meer marketingrendement vanuit bedrijfsDNA

In deze vlog licht ik mijn vijf stappen toe waarmee je meer marketingrendement kunt behalen uit je marketinginspanningen.

Stap 1. BedrijfsDNA ontdekken

Dit is het fundament. Het bedrijfsDNA bestaat uit drijfveren, beloften, kernwaarden en passie. Het gaat om bestaansrecht van je bedrijf. Hieruit blijkt waarom je doet wat je doet, hoe je echt het verschil wilt maken en dus eigenlijk ‘de bedoeling’ van je bedrijf.

Stap 2. Klantwaarde 

Zodra het bedrijfsDNA ontdekt is, moet dit vertaald worden naar klantwaarde. Daarvoor is het essentieel dat je de behoeften van je klant kent. Een effectieve manier om de behoeften te ontdekken is doorvragen, doorvragen en nog eens doorvragen. Tot je bij de onderliggende behoefte komt en dus weet waar je van waarde kunt zijn.

Stap 3. Context

Als je het bedrijfsDNA vertaald hebt naar de juiste klantwaarde, dan is ook de juiste context waarin je jullie oplossingen, producten en diensten aanbiedt van groot belang. Hoe zorg je voor emotionele binding bij je klanten? Als je de juiste context biedt, worden zaken als ‘prijs’ ondergeschikt.

Stap 4. Kennis delen

Zodra bedrijfsDNA, klantwaarde en de juiste context bepaald zijn, kun je jullie kennis gaan delen. Medewerkers zijn inhoudelijke experts, zij dienen dus ook hun kennis zowel offline als online te gaan delen. Bijvoorbeeld in de vorm van blogs, vlogs of plogs. Of door een actieve helpende hand te gaan bieden op social media bijvoorbeeld.

Stap 5. Nut

Ga oprecht helpen vanuit de inhoudelijke kennis die je te bieden hebt, zowel offline als online. Online kan dat al dan niet met behulp van allerlei ‘luistertools’. Wat wordt er gevraagd rondom jouw expertisegebied? Hoe kun jij daar inhoudelijk een antwoord op geven? Door op die manier te helpen, bewijs je het nut van jullie bedrijf. Jullie toegevoegde waarde levert op die manier meer rendement op.

Geef een reactie op “Meer marketingrendement vanuit bedrijfsDNA”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Een slimme ‘always on’ contentstrategie met behulp van duurzame content In business-to-business is een ‘always on’ contentstrategie een slimme aanpak voor de lange termijn. Veel marketingverantwoordelijken benaderen contentmarketing echter met dezelfde mentaliteit als bij het voeren van een reclamecampagne. Ze ontwikkelen een paar stukken inhoud, rollen die uit en wachten dan op de resultaten. Toch …

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten