Meer marketingrendement vanuit bedrijfsDNA

In deze vlog licht ik mijn vijf stappen toe waarmee je meer marketingrendement kunt behalen uit je marketinginspanningen.

Stap 1. BedrijfsDNA ontdekken

Dit is het fundament. Het bedrijfsDNA bestaat uit drijfveren, beloften, kernwaarden en passie. Het gaat om bestaansrecht van je bedrijf. Hieruit blijkt waarom je doet wat je doet, hoe je echt het verschil wilt maken en dus eigenlijk ‘de bedoeling’ van je bedrijf.

Stap 2. Klantwaarde 

Zodra het bedrijfsDNA ontdekt is, moet dit vertaald worden naar klantwaarde. Daarvoor is het essentieel dat je de behoeften van je klant kent. Een effectieve manier om de behoeften te ontdekken is doorvragen, doorvragen en nog eens doorvragen. Tot je bij de onderliggende behoefte komt en dus weet waar je van waarde kunt zijn.

Stap 3. Context

Als je het bedrijfsDNA vertaald hebt naar de juiste klantwaarde, dan is ook de juiste context waarin je jullie oplossingen, producten en diensten aanbiedt van groot belang. Hoe zorg je voor emotionele binding bij je klanten? Als je de juiste context biedt, worden zaken als ‘prijs’ ondergeschikt.

Stap 4. Kennis delen

Zodra bedrijfsDNA, klantwaarde en de juiste context bepaald zijn, kun je jullie kennis gaan delen. Medewerkers zijn inhoudelijke experts, zij dienen dus ook hun kennis zowel offline als online te gaan delen. Bijvoorbeeld in de vorm van blogs, vlogs of plogs. Of door een actieve helpende hand te gaan bieden op social media bijvoorbeeld.

Stap 5. Nut

Ga oprecht helpen vanuit de inhoudelijke kennis die je te bieden hebt, zowel offline als online. Online kan dat al dan niet met behulp van allerlei ‘luistertools’. Wat wordt er gevraagd rondom jouw expertisegebied? Hoe kun jij daar inhoudelijk een antwoord op geven? Door op die manier te helpen, bewijs je het nut van jullie bedrijf. Jullie toegevoegde waarde levert op die manier meer rendement op.

Geef een reactie op “Meer marketingrendement vanuit bedrijfsDNA”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker …

Checklist zakelijk vloggen

Hoe verkoop je duurzaamheid?

meer blogs

5 stappen voor meer marketingrendement

Deze infographic publiceerde ik bij de start van mijn bedrijf in 2014. En hij is nog steeds relevant, sterker nog hij wordt steeds relevanter…. Vaak mis ik in de marketing en communicatie van bedrijven namelijk de echte klantwaarde. Er wordt nog veel ‘inside out’ geredeneerd en gecommuniceerd in plaats van ‘outside in’, waarbij je inspeelt …

Hoe goed ken jij je klant?

Wat is ‘de bedoeling’ van je bedrijf?

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten