What’s in it for me?
What’s in it for me?
Ooit gehoord van WIIFM? Het is de marketingafkorting van ‘What’s In It For Me?’
Het gaat uit van wat de klant wint bij wat jij aan te bieden hebt. Want dat vergeten we nog maar al te vaak; klanten kopen geen producten of diensten, ze kopen oplossingen voor hun problemen.
Een paar voorbeelden die ik tegenkom, die ook anders kunnen:
‘Onze machine heeft de nieuwste technologie’.
‘Bespaar ‘direct 30% op je energiekosten’.
‘CNC-machine met 0,01mm nauwkeurigheid’
‘Afkeur is dankzij precisie vanaf nu verleden tijd’.
‘24/7 servicedienst’
‘Nooit meer productieverlies door stilstand’.
‘Modulair ontwerp’
‘Groeit mee met je bedrijf zonder grote investeringen’.
Door WIIFM goed toe te passen, spreek je de wensen en belangen van je klant dus directer aan.
In plaats van praten over de kenmerken van je product of dienst, is het slimmer om het over de voordelen voor je klant te hebben.
Vanzelfsprekend?
Dat lijkt het wel, maar de praktijk laat toch vaak nog anders zien.
Lees verder: What’s in it for me?
‘What’s in it for me?’, in marketing ook wel bekend als WIIFM. ‘Wat levert het mij op?’ Misschien wel de allerbelangrijkste vraag in marketing en communicatie. En hij wordt ook wel gesteld. Maar vaak vanuit het verkeerde perspectief. What’s in it for me? In marketing en communicatie gaat de vraag “Wat levert het mij op?” ...
Lees verder: Positioneren in de maakindustrie
Je hebt de focus op het produceren van je producten. Logisch, maar hoe onderscheid je jezelf als producent van die anderen? Dat doe je door slim te positioneren. Of, zoals Jos Burgers al eens zei: “Door jouw specifieke plekje in het weiland op te eisen en bekend te maken.” Je kunt hiervoor 5 stappen volgen. ...
Geef een reactie op “What’s in it for me?”