klantgerichtheid en Mahatma Gandhi

Wat hebben klantgerichtheid en Mahatma Gandhi met elkaar te maken? 

“Een klant is de belangrijkste bezoeker op ons terrein. Hij is niet afhankelijk van ons. Wij zijn afhankelijk van hem. Hij is geen onderbreking van ons werk. Hij is er het doel van. Hij is geen buitenstaander van onze zaak. Hij maakt er deel van uit. Wij bewijzen hem geen dienst door hem te dienen. Hij bewijst ons een dienst door ons de kans te geven dat te doen.”

Ik wilde deze quote over klantgerichtheid nog eens delen omdat het juiste klantperspectief hierin direct goed duidelijk wordt. Dat vergeten we namelijk nog al eens als het in onze dagelijkse praktijk over bijvoorbeeld ‘lastige’ klanten gaat…

Deze quote wordt vaak aan Mahatma Gandhi toegeschreven, maar er is geen bewijs dat deze echt van hem is. De quote past wel goed bij Gandhi’s filosofie van dienstbaarheid en zijn focus op ‘je plicht richting anderen’.

Als je nou net als ik snel wilt onderzoeken hoe het echt zit met zo’n quote als deze bijvoorbeeld, vraag het dan eens aan Perplexity.ai. Een fijne AI-tool waar je direct ook alle bronnen bij de antwoorden kunt checken.

Wil meer handige tips over het gebruik van AI in jouw werk?

Misschien is mijn workshop ‘Slim werken met AI’ dan wat voor jou en je team.

Lees verder: klantgerichtheid en het perfecte terrasje

Klantgerichtheid en het perfecte terrasje Klantgerichtheid. Wat is dat nou eigenlijk concreet? Vanuit je klant redeneren? Vriendelijk zijn? De juiste mindset hebben? Klantgerichtheid gaat vooral over heel goed luisteren. Je klant echt begrijpen. De vraag achter de vraag snappen. Anticiperen op de behoeften van je klant. Ook in het moment. Doe je dit goed, dan ...

Geef een reactie op “klantgerichtheid en Mahatma Gandhi”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf?

Kun de Ikigai-methode ook toepassen voor jouw bedrijf? Ja, Ikigai kun je ook gebruiken als strategisch kompas voor je B2B mkb bedrijf. Als een praktische en krachtige tool voor het versterken van je koers. Misschien ken je deze Japanse methode al als een praktische aanpak om je persoonlijke geluk en zingeving te vinden. Maar je …

Wat is de waarde van je positionering?

Hoe krijg je een betere marktpositie?

meer blogs

Branding en Yellowstone

Branding en TV serie Yellowstone Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader. De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk …

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

klantgerichtheid en het perfecte terrasje

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten