Houtcafé: Hoe verkoop je duurzaamheid?

Tijdens het Houtcafé van Centrum Hout op 12 september 2019 in Almere mocht ik aan het publiek toelichten hoe je duurzaamheid verkoopt.

Een groep van ongeveer 80 geïnteresseerde houtverwerkers en houthandelaren was die donderdag afgekomen op het thema ‘Hoe verkoop ik de milieu-aspecten van hout’? Onderwerpen als circulariteit, duurzaamheid en biobased bouwen kwamen uitvoerig aan de orde. Mooie verkoopargumenten voor de houtbranche, maar hoe zorg je dat je ze ook zodanig inzet, dat je er je verkoop een boost mee geeft?

Tijdens mijn presentatie ‘Hoe verkoop je duurzaamheid?’ nam ik het publiek mee in een korte introductie in ‘storytelling’. Duurzaamheid verkoop je namelijk niet door het label ‘duurzaam’ centraal te stellen, maar door het verhaal achter het product of de dienst te vertellen.

Dank voor het mooie podium Centrum Hout!

Spreker Marlene Dekkers - Houtcafé Centrum Hout 12-9-19

 

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Intentie en beleving

Wat als je doelgroep iets anders van je merk vindt dan jijzelf? Veel bedrijven bouwen vol overtuiging aan hun merk. De kernwaarden hangen aan de muur, het logo klopt tot op de pixel en intern voelt alles glashelder. Maar wat gebeurt er als je van buiten naar binnen kijkt? Wat je bedoelt te zeggen met …

Marketingstrategie is als kleding passen

Vertragen in positioneren

meer blogs

Ontdekkingsreis AI

Ontdekkingsreis AI Toch niet weer een bericht over AI?! Vast weer iemand die ‘in je nek hijgt’ over de urgentie, de kansen of juist de gevaren. Ik merk dat het veel mensen die ik spreek benauwd en dat ze mede daarom zelfs een afkeer van AI krijgen, of in de weerstand schieten. En dat is …

Branding en Yellowstone

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten