Masterclass Sales Innovatie B2B

Heeft traditionele sales nog wel toekomst?
En past de huidige aanpak nog in de (online) koopreis?

In de masterclass sales innovatie in B2B draait het om bewustwording van de veranderingen in sales, overtuiging rondom intensieve samenwerking met marketing, beschikbare nieuwe verkooptools en het klaarstomen van het salesteam van de toekomst.

Heeft traditionele sales nog wel toekomst? En past de huidige aanpak nog in de (online) koopreis?

Het antwoord is keihard nee. Het moet anders. Tijdens de masterclass sales innovatie worden jullie als team hiervan bewust gemaakt. Het waarom, hoe en ieders rol in deze verandering komen uitvoerig aan bod.

Even een paar salesfeiten op een rijtje*:

– 22% van de verkopers heeft in 2020 geen salesbaan meer;

– 75% van de B2B inkopers geeft aan meer vertrouwen te hebben in kopen via een e-commerce omgeving dan via een verkoper;

– 93% geeft aan de voorkeur te hebben online te kopen in het geval ze al besloten hebben welk product het moet worden;

– van de B2B beslissers begint 78% de zoektocht op internet;

– 86% van de mensen wantrouwt verkooppraatjes. 

* Bron: Gartner

masterclass-sales-innovatieInhoud masterclass sales innovatie

O.a. de volgende onderwerpen komen aan bod:

– het hoe, wat en waarom van sales innovatie

– online klanten identificeren

– fasen van de online koopreis

– plan van aanpak en doelstellingen

– professionele aanwezigheid, leads opsporen en aantrekken

– smarketing (samenwerking sales & marketing)

– hoe pak ik als verkoper het online podium en word ik die klantmagneet?

– noodzakelijke competenties van succesvolle salesexperts

Wat levert de masterclass op ?

– handvatten voor een toekomstbestendig salesteam

– concreet stappenplan om direct aan de slag te gaan

– bewustwording bij jullie salesmensen, geen uitvluchten/excuses meer

– lagere saleskosten

– nog betere klantenbinding door sales aanpak afgestemd op klantwensen

– betere concurrentiepositie

Om de beste invulling te geven aan deze masterclass, bied ik deze aan in samenwerking met met een salesspecialist.

 

Willen jullie dus het salesteam van de toekomst worden?

Neem voor de incompany masterclass vrijblijvend contact met me op: 06 25 481 882

Interesse in de volgende editie masterclass sales innovatie ‘open inschrijving’: 06 25 481 882

 

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Social selling in mijn verkoopproces, waarom zou ik?

Social selling Deze tijd maakt één ding duidelijker dan ooit, als je in verkoop online niet zichtbaar en vindbaar bent, dan wordt het steeds lastiger om mee te kunnen blijven doen. Social selling, online sales, contentmarketing, zoekmachines, het kan allemaal best wel overweldigend overkomen. Zeker als je verantwoordelijk bent voor het salesteam, een specifieke klantgroep …

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

meer blogs

focus & kennisleiderschap

Het sleutelwoord bij het bouwen aan ‘kennisleiderschap’ is focus. Want dat leidt tot herkenning en erkenning van datgene waar jij om bekend wil staan bij klanten.

Claim je b2b nichemarkt

succesvolle online b2b marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten