Masterclass Sales Innovatie B2B

Heeft traditionele sales nog wel toekomst?
En past de huidige aanpak nog in de (online) koopreis?

In de masterclass sales innovatie in B2B draait het om bewustwording van de veranderingen in sales, overtuiging rondom intensieve samenwerking met marketing, beschikbare nieuwe verkooptools en het klaarstomen van het salesteam van de toekomst.

Heeft traditionele sales nog wel toekomst? En past de huidige aanpak nog in de (online) koopreis?

Het antwoord is keihard nee. Het moet anders. Tijdens de masterclass sales innovatie worden jullie als team hiervan bewust gemaakt. Het waarom, hoe en ieders rol in deze verandering komen uitvoerig aan bod.

Even een paar salesfeiten op een rijtje*:

– 22% van de verkopers heeft in 2020 geen salesbaan meer;

– 75% van de B2B inkopers geeft aan meer vertrouwen te hebben in kopen via een e-commerce omgeving dan via een verkoper;

– 93% geeft aan de voorkeur te hebben online te kopen in het geval ze al besloten hebben welk product het moet worden;

– van de B2B beslissers begint 78% de zoektocht op internet;

– 86% van de mensen wantrouwt verkooppraatjes. 

* Bron: Gartner

masterclass-sales-innovatieInhoud masterclass sales innovatie

O.a. de volgende onderwerpen komen aan bod:

– het hoe, wat en waarom van sales innovatie

– online klanten identificeren

– fasen van de online koopreis

– plan van aanpak en doelstellingen

– professionele aanwezigheid, leads opsporen en aantrekken

– smarketing (samenwerking sales & marketing)

– hoe pak ik als verkoper het online podium en word ik die klantmagneet?

– noodzakelijke competenties van succesvolle salesexperts

Wat levert de masterclass op ?

– handvatten voor een toekomstbestendig salesteam

– concreet stappenplan om direct aan de slag te gaan

– bewustwording bij jullie salesmensen, geen uitvluchten/excuses meer

– lagere saleskosten

– nog betere klantenbinding door sales aanpak afgestemd op klantwensen

– betere concurrentiepositie

Om de beste invulling te geven aan deze masterclass, bied ik deze aan in samenwerking met met een salesspecialist.

 

Willen jullie dus het salesteam van de toekomst worden?

Neem voor de incompany masterclass vrijblijvend contact met me op: 06 25 481 882

Interesse in de volgende editie masterclass sales innovatie ‘open inschrijving’: 06 25 481 882

 

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

Laat dankzij kennisleiderschap je bedrijf schitteren   Kennisleiderschap (of de Engelse marketingterm ‘thought leadership’) komt er op neer dat je jouw klant met jouw expertise een vernieuwende kijk geeft op zijn of haar problemen en worstelingen. De kern van kennisleiderschap is namelijk het bieden van een  op relevante thema’s en dit concreet uitdragen in wat …

Marketingkansen pakken door op trends in te spelen

BedrijfsDNA; wat is het en wat brengt het?

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten