B2B marketing: Zou jij je eigen klant willen zijn?

Een soepel koopproces voor klanten, dat moet één van je prioriteiten zijn in B2B marketing. Een proces waarin klanten niet teleurgesteld raken op welke manier dan ook, maar waarin hun verwachtingen juist overtroffen worden.

Niemand kent jullie bedrijf zo door en door als jullie dat zelf doen natuurlijk. Dat kan leiden tot een soort bedrijfsblindheid. En dat is gevaarlijk, omdat je dan al snel vanuit jezelf in plaats van de klant aan het redeneren bent. En dus een optimaal klantproces, zonder frictie op welk punt dan ook, onvoldoende op jullie netvlies hebben.

Er is een goede manier om deze bedrijfsblindheid tegen te gaan.

Houd jezelf eens oprecht deze spiegel voor:
Marlene Dekkers, Marketing Accent quote vernieuwing in B2B

Geef een reactie op “B2B marketing: Zou jij je eigen klant willen zijn?”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Intentie en beleving

Wat als je doelgroep iets anders van je merk vindt dan jijzelf? Veel bedrijven bouwen vol overtuiging aan hun merk. De kernwaarden hangen aan de muur, het logo klopt tot op de pixel en intern voelt alles glashelder. Maar wat gebeurt er als je van buiten naar binnen kijkt? Wat je bedoelt te zeggen met …

Marketingstrategie is als kleding passen

Vertragen in positioneren

meer blogs

Ontdekkingsreis AI

Ontdekkingsreis AI Toch niet weer een bericht over AI?! Vast weer iemand die ‘in je nek hijgt’ over de urgentie, de kansen of juist de gevaren. Ik merk dat het veel mensen die ik spreek benauwd en dat ze mede daarom zelfs een afkeer van AI krijgen, of in de weerstand schieten. En dat is …

Branding en Yellowstone

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten