‘Customers the day after tomorrow’ – Steven van Belleghem, een must read

Het nieuwste boek van Steven van Belleghem: ‘Customers the day after tomorrow’, kan ik je van harte aanbevelen.

boekreview customers the day after tomorrowSteven bespreekt in dit boek de impact van Artificial Intelligence (A.I.) op de klantgerichtheid van je organisatie en de verwachtingen bij je klanten.

Kunstmatige intelligentie is nog best een abstract iets, we kunnen de gevolgen hiervan nog lang niet overzien… Het veroorzaakt een dubbel gevoel.

Wil je optimaliseren voor de toekomst, dan moet het roer (bij heel veel bedrijven radicaal) om. De manier waarop je je klanten kunt benaderen, maar vooral ook de verwachtingen die klanten van je krijgen dankzij A.I., het is vrij angstaanjagend allemaal. Zeker als je als organisatie van nature wat traditioneel of behoudend ingesteld bent.

Aan de ene kant zou je het liefst je ogen sluiten voor deze ontwikkeling en denken ‘Zo’n vaart zal het voor ons niet lopen’… Aan de andere kant, door er meer over te willen weten (en bijvoorbeeld dit boek te lezen), weet je beter wat er op je afkomt en kun je er dus ook nu al op anticiperen. Of het in ieder geval bij anderen in je organisatie bespreekbaar maken.

Het begint met de mindset in de juiste richting krijgen. Heb je namelijk geen obsessie voor je eindklant, dan kom je als organisatie in grote problemen. Waarom dat zo is, wordt keer op keer pijnlijk duidelijk gemaakt in dit boek.

Steven deelt dat wat er al bekend is over A.I. op een toegankelijke manier en in begrijpelijke taal met ons. Dat geeft in ieder geval een helderder beeld van waar het naartoe gaat en hoe kunstmatige intelligentie ook jouw vakgebied enorm gaat beïnvloeden.

Door juist niet te focussen op de technologie zelf, maar continu te beseffen en te benadrukken dat het draait om relevantie voor je klant, krijg je beter zicht op de mogelijke nieuwe klantvoordelen. Je kunt veel leren van de geschetste (on)mogelijkheden waarmee je te maken krijgt in het contact met je klanten. Diverse praktijkvoorbeelden geven je daarnaast concrete inspiratie voor jouw eigen situatie. En je krijgt het ‘day after tomorrow’-model aangereikt om er vandaag nog mee aan de slag te gaan in je eigen praktijk.

A.I. is zoals gezegd voor velen nog steeds een vaag iets, tot het ineens heel veel impact heeft op je eigen dagelijkse praktijk. Wil je dat moment een stap voor zijn, meegaan in de ontwikkeling en deze daadwerkelijk omzetten in klantvoordelen?

Dan is ‘Customers the day after tomorrow’ ook een echte ‘must read’ voor jou. 

Dank Steven, ik heb inderdaad genoten van de inspiratie!

Geef een reactie op “‘Customers the day after tomorrow’ – Steven van Belleghem, een must read”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten