‘Customers the day after tomorrow’ – Steven van Belleghem, een must read

Het nieuwste boek van Steven van Belleghem: ‘Customers the day after tomorrow’, kan ik je van harte aanbevelen.

boekreview customers the day after tomorrowSteven bespreekt in dit boek de impact van Artificial Intelligence (A.I.) op de klantgerichtheid van je organisatie en de verwachtingen bij je klanten.

Kunstmatige intelligentie is nog best een abstract iets, we kunnen de gevolgen hiervan nog lang niet overzien… Het veroorzaakt een dubbel gevoel.

Wil je optimaliseren voor de toekomst, dan moet het roer (bij heel veel bedrijven radicaal) om. De manier waarop je je klanten kunt benaderen, maar vooral ook de verwachtingen die klanten van je krijgen dankzij A.I., het is vrij angstaanjagend allemaal. Zeker als je als organisatie van nature wat traditioneel of behoudend ingesteld bent.

Aan de ene kant zou je het liefst je ogen sluiten voor deze ontwikkeling en denken ‘Zo’n vaart zal het voor ons niet lopen’… Aan de andere kant, door er meer over te willen weten (en bijvoorbeeld dit boek te lezen), weet je beter wat er op je afkomt en kun je er dus ook nu al op anticiperen. Of het in ieder geval bij anderen in je organisatie bespreekbaar maken.

Het begint met de mindset in de juiste richting krijgen. Heb je namelijk geen obsessie voor je eindklant, dan kom je als organisatie in grote problemen. Waarom dat zo is, wordt keer op keer pijnlijk duidelijk gemaakt in dit boek.

Steven deelt dat wat er al bekend is over A.I. op een toegankelijke manier en in begrijpelijke taal met ons. Dat geeft in ieder geval een helderder beeld van waar het naartoe gaat en hoe kunstmatige intelligentie ook jouw vakgebied enorm gaat beïnvloeden.

Door juist niet te focussen op de technologie zelf, maar continu te beseffen en te benadrukken dat het draait om relevantie voor je klant, krijg je beter zicht op de mogelijke nieuwe klantvoordelen. Je kunt veel leren van de geschetste (on)mogelijkheden waarmee je te maken krijgt in het contact met je klanten. Diverse praktijkvoorbeelden geven je daarnaast concrete inspiratie voor jouw eigen situatie. En je krijgt het ‘day after tomorrow’-model aangereikt om er vandaag nog mee aan de slag te gaan in je eigen praktijk.

A.I. is zoals gezegd voor velen nog steeds een vaag iets, tot het ineens heel veel impact heeft op je eigen dagelijkse praktijk. Wil je dat moment een stap voor zijn, meegaan in de ontwikkeling en deze daadwerkelijk omzetten in klantvoordelen?

Dan is ‘Customers the day after tomorrow’ ook een echte ‘must read’ voor jou. 

Dank Steven, ik heb inderdaad genoten van de inspiratie!

Geef een reactie op “‘Customers the day after tomorrow’ – Steven van Belleghem, een must read”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Boek B2B-marketeers: de koplopers

B2B-marketeers: de koplopers De beste 36 b2b-marketeers aan het woord. Verwonderlijk dat de meeste aandacht altijd maar naar consumentenmarketing gaat, terwijl de B2B-markt veel groter is dan de B2C-markt. Dit motiveerde Edwin Vlems om een ode te brengen aan B2B-marketing in de vorm van een boek bomvol mooie en leerzame praktijkvoorbeelden van B2B-marketeers. Edwin interviewde …

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

meer blogs

Wat ik leerde van 75 zakelijke vlogs plaatsen op LinkedIn

Mijn ervaring met zakelijk vloggen op LinkedIn aan de hand van een interview door b2bmarketeers.nl

Inhakers op social media in b2b

1 onderwerp per stuk b2b content

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten