‘Customers the day after tomorrow’ – Steven van Belleghem, een must read

Het nieuwste boek van Steven van Belleghem: ‘Customers the day after tomorrow’, kan ik je van harte aanbevelen.

boekreview customers the day after tomorrowSteven bespreekt in dit boek de impact van Artificial Intelligence (A.I.) op de klantgerichtheid van je organisatie en de verwachtingen bij je klanten.

Kunstmatige intelligentie is nog best een abstract iets, we kunnen de gevolgen hiervan nog lang niet overzien… Het veroorzaakt een dubbel gevoel.

Wil je optimaliseren voor de toekomst, dan moet het roer (bij heel veel bedrijven radicaal) om. De manier waarop je je klanten kunt benaderen, maar vooral ook de verwachtingen die klanten van je krijgen dankzij A.I., het is vrij angstaanjagend allemaal. Zeker als je als organisatie van nature wat traditioneel of behoudend ingesteld bent.

Aan de ene kant zou je het liefst je ogen sluiten voor deze ontwikkeling en denken ‘Zo’n vaart zal het voor ons niet lopen’… Aan de andere kant, door er meer over te willen weten (en bijvoorbeeld dit boek te lezen), weet je beter wat er op je afkomt en kun je er dus ook nu al op anticiperen. Of het in ieder geval bij anderen in je organisatie bespreekbaar maken.

Het begint met de mindset in de juiste richting krijgen. Heb je namelijk geen obsessie voor je eindklant, dan kom je als organisatie in grote problemen. Waarom dat zo is, wordt keer op keer pijnlijk duidelijk gemaakt in dit boek.

Steven deelt dat wat er al bekend is over A.I. op een toegankelijke manier en in begrijpelijke taal met ons. Dat geeft in ieder geval een helderder beeld van waar het naartoe gaat en hoe kunstmatige intelligentie ook jouw vakgebied enorm gaat beïnvloeden.

Door juist niet te focussen op de technologie zelf, maar continu te beseffen en te benadrukken dat het draait om relevantie voor je klant, krijg je beter zicht op de mogelijke nieuwe klantvoordelen. Je kunt veel leren van de geschetste (on)mogelijkheden waarmee je te maken krijgt in het contact met je klanten. Diverse praktijkvoorbeelden geven je daarnaast concrete inspiratie voor jouw eigen situatie. En je krijgt het ‘day after tomorrow’-model aangereikt om er vandaag nog mee aan de slag te gaan in je eigen praktijk.

A.I. is zoals gezegd voor velen nog steeds een vaag iets, tot het ineens heel veel impact heeft op je eigen dagelijkse praktijk. Wil je dat moment een stap voor zijn, meegaan in de ontwikkeling en deze daadwerkelijk omzetten in klantvoordelen?

Dan is ‘Customers the day after tomorrow’ ook een echte ‘must read’ voor jou. 

Dank Steven, ik heb inderdaad genoten van de inspiratie!

Geef een reactie op “‘Customers the day after tomorrow’ – Steven van Belleghem, een must read”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Help je klant te kiezen voor jou vanuit het heldere DNA van je bedrijf

Het heldere DNA van je bedrijf Dankzij digitalisering en technologie is je klant veranderd. Zijn zoektocht is veranderd. Zijn wereld is veel groter geworden. Daarmee ook de keuze(stress). Hij verlangt daarom iets anders van je. Namelijk dat je ‘m in zijn zoektocht helpt te kiezen (voor jou). Juist in B2B. Kwaliteit en service zijn basisvereisten. …

Marketing van ‘inside out’ naar ‘outside in’

Blijft het bij een droomoplevering, of gaan we het anders doen in de bouw?

meer blogs

Keuzeproces in B2B

Keuzeproces in B2B Kiezen vinden wij lastig. Teveel of te weinig keuze leidt daarom uiteindelijk vaak tot het niet maken van een keuze. Help daarom jouw ideale klant te kiezen (voor jou).

Waardepropositie in B2B

LinkedIn-code voor B2B

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten