Social media; bouwen op geleende grond

Social media; bouwen op geleende grond

Wat er momenteel met TikTok gebeurt in Amerika is maar weer een reminder dat je voor de online aanwezigheid, zichtbaarheid en vindbaarheid van je merk niet te afhankelijk moet worden van social media kanalen.

Het is namelijk als het bouwen van je huis op een stuk grond dat niet van jou is. Je investeert tijd, energie en creativiteit op LinkedIn of Instagram, YouTube of TikTok. Je denkt prettig in je huis te wonen, maar dan verandert de grondeigenaar plotseling de regels.

Het algoritme wordt ineens rigoureus aangepast, je bereik keldert (zoals onlangs op LinkedIn), of zoals nu in Amerika het geval is, het platform TikTok verdwijnt (tijdelijk denk ik, maar toch). Ben je op zo’n moment teveel afhankelijk van die geleende grond, dan kan dat direct flinke negatieve impact hebben op je merk en bedrijf.

Dat is dus de uitdaging met die social media kanalen; je bent afhankelijk en hebt niet zelf de regie. Wat daarom slim is om te doen? Blijven bouwen aan je eigen stevige huis, zoals je website, e-maillijst en klantrelaties.

Zorg er vooral ook voor dat jouw originele content op jouw eigen grond staat.

Gebruik sociale media uiteraard vervolgens als extra kanalen (als je doelgroep daar actief is tenminste), maar dus zeker niet als je enige thuis.

Geef een reactie op “Social media; bouwen op geleende grond”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten