Trends 2015 volgens Adjiedj Bakas
Trendwatcher Adjiedj Bakas presenteert in 5 minuten zijn kijk op de wereld in de vorm van de belangrijkste trends 2015. Met verantwoordelijkheidsbesef, mededogen en creativiteit als rode draad.
Trendwatcher Adjiedj Bakas presenteert in 5 minuten zijn kijk op de wereld in de vorm van de belangrijkste trends 2015. Met verantwoordelijkheidsbesef, mededogen en creativiteit als rode draad.
Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …
Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …
Naast verantwoordelijheidsbesef, mededogen en creaticiteit, mis ik een mentale factor,
die op grote schaal voorkomt in sommige Europese steden (en naar het schijnt ook in steden in
andere delen van de wereld). Dat is ANGST OM OP TE VALLEN. Ik heb een onderzoek gedaan naar straatmode in drie Europese steden (zie http://www.borsjes.nl) en ontdekte dat de overheersende kleuren
donker en grauw zijn (‘New Camouflage’heb ik dat genoemd). Men licht dat toe dat men niet op wil vallen. Zelfs mensen die een presentatie gaan houden, doen dat vaak in zwart of grijs of grauw.
Waar deze angst om op te vallen vandaan komt, is de grote vraag.
Bedankt voor je reactie Marjan. Interessante vraagstelling inderdaad. Misschien omdat ieder mens tegenwoordig een ‘merk’ kan zijn, maar lang niet iedereen daar behoefte aan heeft. Dat men zich daar tegen af wil zetten wellicht?