Trends 2015 volgens Adjiedj Bakas
Trendwatcher Adjiedj Bakas presenteert in 5 minuten zijn kijk op de wereld in de vorm van de belangrijkste trends 2015. Met verantwoordelijkheidsbesef, mededogen en creativiteit als rode draad.
Trendwatcher Adjiedj Bakas presenteert in 5 minuten zijn kijk op de wereld in de vorm van de belangrijkste trends 2015. Met verantwoordelijkheidsbesef, mededogen en creativiteit als rode draad.
Een slimme ‘always on’ contentstrategie met behulp van duurzame content In business-to-business is een ‘always on’ contentstrategie een slimme aanpak voor de lange termijn. Veel marketingverantwoordelijken benaderen contentmarketing echter met dezelfde mentaliteit als bij het voeren van een reclamecampagne. Ze ontwikkelen een paar stukken inhoud, rollen die uit en wachten dan op de resultaten. Toch …
Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.
Naast verantwoordelijheidsbesef, mededogen en creaticiteit, mis ik een mentale factor,
die op grote schaal voorkomt in sommige Europese steden (en naar het schijnt ook in steden in
andere delen van de wereld). Dat is ANGST OM OP TE VALLEN. Ik heb een onderzoek gedaan naar straatmode in drie Europese steden (zie http://www.borsjes.nl) en ontdekte dat de overheersende kleuren
donker en grauw zijn (‘New Camouflage’heb ik dat genoemd). Men licht dat toe dat men niet op wil vallen. Zelfs mensen die een presentatie gaan houden, doen dat vaak in zwart of grijs of grauw.
Waar deze angst om op te vallen vandaan komt, is de grote vraag.
Bedankt voor je reactie Marjan. Interessante vraagstelling inderdaad. Misschien omdat ieder mens tegenwoordig een ‘merk’ kan zijn, maar lang niet iedereen daar behoefte aan heeft. Dat men zich daar tegen af wil zetten wellicht?