Social selling Deze tijd maakt één ding duidelijker dan ooit, als je in verkoop online niet zichtbaar en vindbaar bent, dan wordt het steeds lastiger om mee te kunnen blijven doen. Social selling, online sales, contentmarketing, zoekmachines, het kan allemaal best wel overweldigend overkomen. Zeker als je verantwoordelijk bent voor het salesteam, een specifieke klantgroep …
meer blogs
Het sleutelwoord bij het bouwen aan ‘kennisleiderschap’ is focus. Want dat leidt tot herkenning en erkenning van datgene waar jij om bekend wil staan bij klanten.
meer inspiratie
Naast verantwoordelijheidsbesef, mededogen en creaticiteit, mis ik een mentale factor,
die op grote schaal voorkomt in sommige Europese steden (en naar het schijnt ook in steden in
andere delen van de wereld). Dat is ANGST OM OP TE VALLEN. Ik heb een onderzoek gedaan naar straatmode in drie Europese steden (zie http://www.borsjes.nl) en ontdekte dat de overheersende kleuren
donker en grauw zijn (‘New Camouflage’heb ik dat genoemd). Men licht dat toe dat men niet op wil vallen. Zelfs mensen die een presentatie gaan houden, doen dat vaak in zwart of grijs of grauw.
Waar deze angst om op te vallen vandaan komt, is de grote vraag.
Bedankt voor je reactie Marjan. Interessante vraagstelling inderdaad. Misschien omdat ieder mens tegenwoordig een ‘merk’ kan zijn, maar lang niet iedereen daar behoefte aan heeft. Dat men zich daar tegen af wil zetten wellicht?