De (gebrekkige) marketingkracht van MKB-familiebedrijven

De meeste bedrijven zijn ooit gestart vanuit een eerlijke, oprechte missie. Door de jaren heen verandert dit langzaam, bijvoorbeeld door het maken van diverse korte termijn keuzes. Waar de focus voorheen op de mensen lag, verschuift deze meer en meer naar het maken van snelle winsten. Tegelijkertijd verliest een bedrijf op deze manier stukje bij beetje haar ziel. 

Marketingkracht van MKB familiebedrijvenMet de ziel verdwijnt dan ook uiteindelijk een deel van het geweten. Ik denk dat ik de voorbeelden hier niet eens meer hoef te noemen. De media staan er bol van. Het schaamrood kleurt de kaken.

Uiteindelijk, door groei naar een enorme omvang, slaat bij deze bedrijven de balans de verkeerde kant op. Dit proces wordt versneld als er investeringsmaatschappijen met korte termijn doelen aan te pas komen of een beursgang op handen is bijvoorbeeld.

Want dan wordt het moeilijk waarden zo te houden als ze zijn. Er wordt gezaagd aan de originele ideeën.

Lees op Marketingfacts! verder waarom ik denk dat bescheidenheid zowel de valkuil als kans van MKB familiebedrijven is, als het om marketingkracht gaat.

Lees verder: MKB Megatrends 2016 – Adjiedj Bakas

  Wat staat ondernemers in het MKB te wachten? Adjiedj Bakas werpt een blik in de (nabije) toekomst door de trends samen te vatten in deze video.  

Geef een reactie op “De (gebrekkige) marketingkracht van MKB-familiebedrijven”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

Kennisleiderschap in de maakindustrie. Bouwen aan kennisleiderschap is een slimme manier om je productiebedrijf te laten groeien. Kennisleiderschap is de term die ik gebruik, in business-to-business marketing heet dit officieel ‘thought leadership’. Kennisleiderschap is het aanreiken van originele en innovatieve ideeën die verandering of vooruitgang binnen je industrie aanjagen. Kennisleiderschap kan op verschillende manieren geuit …

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

Marketingkansen pakken door op trends in te spelen

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten