Fluister je boodschap anders eens…
‘He, psst… Ja, jij ja, kom eens wat dichterbij…’
Grappig waar inspiratie ooit vandaan kan komen.
Op de achtergrond stond de tv aan en ineens trekt Philip Freriks mijn aandacht. Hij deed een aankondiging voor de kennisquiz ´De slimste mens´.
Normaal schreeuwt hij iets in de trend van ´Komt dat zien allen!’ Als een ware spreekstalmeester in het circus, zoiets. In Philip’s taal; ´enfin, u begrijpt wel wat ik bedoel´.
Dat schreeuwen trekt zelden nog mijn aandacht.
Nee, Philip trok mijn aandacht door juist te gaan fluisteren. Hij zei letterlijk: ‘Ik fluister u toe, dit wilt u niet missen…’ en warempel, het hielp. Juist doordat ik tussen alle ‘schreeuwlelijken’ ineens die subtiele fluistering ontwaarde, kreeg het direct mijn volle aandacht.
Lees verder op Inbound Industry.
Lees verder: Bescheidenheid siert, maar sla er niet in door
Bescheidenheid en marketing Bij houtverwerkende en houtbewerkende bedrijven die ik van binnen heb bekeken, valt me één ding vaak op. De bescheidenheid. De nuchtere mentaliteit. Die typische ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ aanpak. Ik houd ervan. Bescheidenheid is een prachtige eigenschap. Maar in het geval van marketing is het ook al ...
Geef een reactie op “Fluister je boodschap anders eens…”