Van oude naar nieuwe marketing – of gaan we juist terug in de tijd?

SRV-wagen oude of nieuwe marketing“Ja Marlene, jij hebt het altijd maar over vernieuwing in marketing. Maar dat is niet eenvoudig hoor, om dat door te voeren.”

Ik snap die opmerking. Het lijkt een hoogdrempelig, never ending proces. Op het moment dat je denkt dat je het redelijk op orde hebt, vliegt er alweer een nieuw inzicht om je oren. Waar je ‘iets mee moet’. Maar toch, lees even verder.

 

Dat hopeloze gevoel krijg je nu we steeds beter in de smiezen hebben hoe ons brein eigenlijk werkt en hoe technologie en digitalisering onze denk- en werkwijze onbewust, maar radicaal beïnvloeden. De wereld verandert volop en jouw klanten daardoor ook, want hun behoefte is veranderd.

Klanten nemen geen blad meer voor de mond en ze zijn goed geïnformeerd. Transparantie leidt tot een uiterst kritische blik, die ze niet meer kunnen en willen wegwerpen. Ze worden er zelfs steeds beter in om te herkennen wat in de haak is en wat niet.

Bestaande verwachtingen worden overtroffen. Denk maar eens aan het binnen 30 minuten reageren op een vraag of klacht. Dat gaan ze nu van iedereen in iedere situatie verlangen. Dus ook van jou en jouw bedrijf, want ze willen direct beschikken over alles. Jouw klanten verlangen dus iets anders van je dan je ze altijd geboden hebt. En als digitalisering dan alles ook nog eens makkelijker, sneller, goedkoper en nuttiger maakt, hoe ga je daar als bedrijf mee om?

– Van roeptoeteren naar luisteren

– Van beloven naar bewijzen

– Van zenden naar zorgen

– Van specificatie naar emotie

– Van iets naar iemand

– Van verkopen naar helpen

– Van oude naar nieuwe marketing

Lees de toelichting van deze stappen op Marketingfacts, waar het volledige artikel eerder verscheen.

Lees verder: Marketing van ‘inside out’ naar ‘outside in’

Van ‘inside out’ naar ‘outside in’ marketing & communicatie Vaak merk ik bij toeleverende bedrijven aan de bouw, dat er enorm gepassioneerde mensen werken met heel veel kennis van zaken. Geweldig om te zien. Dat wat via hun marketing en communicatie daarvan de ‘buitenwereld’ bereikt, is echter grotendeels vanuit het bedrijf zelf geredeneerd. Sla er ...

Lees verder: Bouwen op bewegende grond

Bouwen op bewegende grond De zinsnede ‘Bouwen op bewegende grond’ (Ron van der Jagt), kwam ik in een andere context tegen. Ik vind ‘m erg toepasselijk voor de bouw op dit moment. Bouwen kunnen we namelijk wel. Dat doen we al zo lang en steeds efficiënter en beter. Maar bouwen op bewegende grond? Ja, dat ...

Geef een reactie op “Van oude naar nieuwe marketing – of gaan we juist terug in de tijd?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Social selling in mijn verkoopproces, waarom zou ik?

Social selling Deze tijd maakt één ding duidelijker dan ooit, als je in verkoop online niet zichtbaar en vindbaar bent, dan wordt het steeds lastiger om mee te kunnen blijven doen. Social selling, online sales, contentmarketing, zoekmachines, het kan allemaal best wel overweldigend overkomen. Zeker als je verantwoordelijk bent voor het salesteam, een specifieke klantgroep …

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

meer blogs

focus & kennisleiderschap

Het sleutelwoord bij het bouwen aan ‘kennisleiderschap’ is focus. Want dat leidt tot herkenning en erkenning van datgene waar jij om bekend wil staan bij klanten.

Claim je b2b nichemarkt

succesvolle online b2b marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten