Van oude naar nieuwe marketing – of gaan we juist terug in de tijd?

SRV-wagen oude of nieuwe marketing“Ja Marlene, jij hebt het altijd maar over vernieuwing in marketing. Maar dat is niet eenvoudig hoor, om dat door te voeren.”

Ik snap die opmerking. Het lijkt een hoogdrempelig, never ending proces. Op het moment dat je denkt dat je het redelijk op orde hebt, vliegt er alweer een nieuw inzicht om je oren. Waar je ‘iets mee moet’. Maar toch, lees even verder.

 

Dat hopeloze gevoel krijg je nu we steeds beter in de smiezen hebben hoe ons brein eigenlijk werkt en hoe technologie en digitalisering onze denk- en werkwijze onbewust, maar radicaal beïnvloeden. De wereld verandert volop en jouw klanten daardoor ook, want hun behoefte is veranderd.

Klanten nemen geen blad meer voor de mond en ze zijn goed geïnformeerd. Transparantie leidt tot een uiterst kritische blik, die ze niet meer kunnen en willen wegwerpen. Ze worden er zelfs steeds beter in om te herkennen wat in de haak is en wat niet.

Bestaande verwachtingen worden overtroffen. Denk maar eens aan het binnen 30 minuten reageren op een vraag of klacht. Dat gaan ze nu van iedereen in iedere situatie verlangen. Dus ook van jou en jouw bedrijf, want ze willen direct beschikken over alles. Jouw klanten verlangen dus iets anders van je dan je ze altijd geboden hebt. En als digitalisering dan alles ook nog eens makkelijker, sneller, goedkoper en nuttiger maakt, hoe ga je daar als bedrijf mee om?

– Van roeptoeteren naar luisteren

– Van beloven naar bewijzen

– Van zenden naar zorgen

– Van specificatie naar emotie

– Van iets naar iemand

– Van verkopen naar helpen

– Van oude naar nieuwe marketing

Lees de toelichting van deze stappen op Marketingfacts, waar het volledige artikel eerder verscheen.

Lees verder: Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider? Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen. Geen sinecure dus! Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het ...

Lees verder: Marketing van ‘inside out’ naar ‘outside in’

Van ‘inside out’ naar ‘outside in’ marketing & communicatie Vaak merk ik bij toeleverende bedrijven aan de bouw, dat er enorm gepassioneerde mensen werken met heel veel kennis van zaken. Geweldig om te zien. Dat wat via hun marketing en communicatie daarvan de ‘buitenwereld’ bereikt, is echter grotendeels vanuit het bedrijf zelf geredeneerd. Sla er ...

Geef een reactie op “Van oude naar nieuwe marketing – of gaan we juist terug in de tijd?”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog …

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

Checklist zakelijk vloggen

meer blogs

klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. …

3 vragen voor effectieve content

Enthousiasme overtuigt

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten