Verkopen versus gevonden worden

Hans, een enthousiaste, competitieve salestijger, grijpt vol goede moed de telefoon om die grote vis nu eindelijk eens binnen te halen. Eén voor één gaat hij al zijn prospects af. Pff, wat een werk, maar dan heb je ook wat!

cold callingHans belt en mailt en belt, maar komt maar niet voorbij die waakhonden van het secretariaat. “Wat zijn die toch streng geworden de laatste tijd”, klaagt Hans. Wat hij ook probeert, het lukt hem niet. “Nee, nee, geen interesse, te druk, geen tijd, in vergadering, komt nu niet goed uit, niet voor ons van toepassing, je bent al de zoveelste, hebben we pas geregeld, niet relevant voor ons.”

Hans raakt er behoorlijk gefrustreerd van!

Carla, beslisser bij een middelgroot bedrijf, beseft dat het probleem dat ze al een tijdje heeft nu maar eens opgelost moet worden. Het manifesteert zich steeds vaker op diverse plaatsen in de organisatie en ze realiseert zich dat de behoefte aan de juiste oplossing niet langer te negeren is, want anders gaat het echt geld kosten…

Ze zit achter haar pc op kantoor, heeft toch nog 10 minuutjes over voor haar volgende bespreking en start haar zoektocht op internet. Op Google welteverstaan, want daar zoekt ze, net als ze dat privé doet, naar antwoorden. Ze tikt nieuwsgierig wat woorden in, benieuwd wat er boven komt drijven over het specifieke probleem dat ze heeft.

Op Bouwkennisblog, waar dit artikel over ‘verkopen versus gevonden worden’ origineel verscheen, kun je verder lezen hoe het afloopt.

 

Lees verder: Nieuwe marketing is helemaal geen marketing!

Ja, dat lees je goed. Traditionele marketing is letterlijk ‘het vermarkten van je producten en diensten’. En vermarkten, dat past eigenlijk niet meer in deze tijd. Hoezo niet? Nou, omdat je klant niet meer is, zoals ze al die jaren was. Ze gedraagt zich anders. Dat komt omdat haar wereld enorm is veranderd. Dankzij internet ...

Lees verder: Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

De kracht van medewerkers als online ambassadeurs Ben je net gewend aan de term ‘inbound marketing’ en heb je misschien al (wat) stappen gezet in deze richting, beginnen die marketeers weer over iets anders… ‘Employee advocacy’… Gelukkig is de inhoud niet nieuw en liggen deze marketingtermen in elkaars verlengde, mooier nog, ze versterken elkaar als ...

Geef een reactie op “Verkopen versus gevonden worden”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wel of geen unicorn in marketing?

Je hoeft geen unicorn te zijn in marketing en communicatie Je hoeft niet uniek te zijn om op te vallen. Zoek jij in je marketing en communicatie ook naar dat ene unieke element? Iets wat niemand anders doet? Dat is niet nodig. Jouw klanten zoeken gelukkig geen unicorn. Ze zoeken iemand die hun uitdagingen begrijpt. …

Prive versus zakelijk AI gebruik

Is klantentrouw bij jou een strategie?

meer blogs

Vertrouwen komt te voet, gaat te paard.

Vertrouwen. Het komt te voet. Het gaat te paard. Je bouwt het langzaam op. Stap voor stap. In elke belofte die je nakomt. Maar ook met elke eerlijke “nee”. Vooral in hoe je óók ná de deal zichtbaar blijft en handelt. Geschapen verwachtingen waarmaakt. Marketing schept verwachtingen. Sales nodigt uit. Communicatie bevestigt. Samen zorgen ze …

Durf te kiezen

zichtbaarheid versus gekozen worden

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten