Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing

van DNA naar beter in B2B marketing

Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider?

Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen.

Geen sinecure dus!

Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het bouwen aan vertrouwen. En vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Neem de bankensector maar als voorbeeld.

Ook functies in marketing eindigen helaas diep-triest laag op de ‘vertrouwensbarometer’. En dat hebben we geheel aan onszelf en onze slinkse marketingtrucs te danken.

Om ons vak weer ‘gezond te maken’ (er weer trots op te worden, maar ook betere resultaten te halen), moeten we beginnen bij oprechtheid en authenticiteit.

Jammer trouwens, dit soort woorden wordt uitgekauwd en uitgespuugd, nog voordat de inhoud daadwerkelijk kan beklijven… Maar dat betekent niet dat de inhoud ervan minder relevant is!

Stappenplan om vanuit DNA naar beter te gaan

Hieronder een aantal stappen die volgens mij bijdragen aan oprechte marketing. Omdat jullie vanuit jullie echte, authentieke zelf en ‘purpose’ redeneren, zonder de focus op klantrelevantie te verliezen:

1 DNA, het fundament

2 Ontdekken van de klantwaarde

3 Het creëren van de juiste context en beleving 

4 Het bewijs gaat via eigen mensen 

5 Vanuit jullie eigen verhaal gaan helpen

Voor een uitgebreide toelichting per stap, verwijs ik graag naar Marketingfacts.nl, waar mijn blog eerder verscheen.

Heb je deze stappen doorlopen? Dan is het aan jullie, om het vanuit deze krachtige basis oprecht ‘beter te willen doen’. Als eerste voor jullie klanten, maar ook voor alle andere betrokkenen en natuurlijk ook voor jullie zelf.

Ga jij vanaf nu ook oprechte marketing toepassen?

Lees verder: De impact van jouw B2B oplossing

Welke impact breng jij met je B2B oplossing? Hoe beseft je klant snel dat jouw B2B oplossing de beste is voor zijn of haar probleem? Niet door over je producten of diensten te praten, maar door voor je klant helder te maken wat de impact van jouw oplossing is in zijn of haar wereld.

Lees verder: Interview Digital Marketing opleiding

Beeckestijn Business School interviewde mij over de opleiding ‘Digital Marketing’ die ik daar gevolgd heb en de grote verandering die het destijds voor mij in gang gezet heeft.

Geef een reactie op “Van DNA naar beter in B2B marketing”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog …

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

Checklist zakelijk vloggen

meer blogs

klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. …

3 vragen voor effectieve content

Enthousiasme overtuigt

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten