Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing

van DNA naar beter in B2B marketing

Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider?

Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen.

Geen sinecure dus!

Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het bouwen aan vertrouwen. En vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Neem de bankensector maar als voorbeeld.

Ook functies in marketing eindigen helaas diep-triest laag op de ‘vertrouwensbarometer’. En dat hebben we geheel aan onszelf en onze slinkse marketingtrucs te danken.

Om ons vak weer ‘gezond te maken’ (er weer trots op te worden, maar ook betere resultaten te halen), moeten we beginnen bij oprechtheid en authenticiteit.

Jammer trouwens, dit soort woorden wordt uitgekauwd en uitgespuugd, nog voordat de inhoud daadwerkelijk kan beklijven… Maar dat betekent niet dat de inhoud ervan minder relevant is!

Stappenplan om vanuit DNA naar beter te gaan

Hieronder een aantal stappen die volgens mij bijdragen aan oprechte marketing. Omdat jullie vanuit jullie echte, authentieke zelf en ‘purpose’ redeneren, zonder de focus op klantrelevantie te verliezen:

1 DNA, het fundament

2 Ontdekken van de klantwaarde

3 Het creëren van de juiste context en beleving 

4 Het bewijs gaat via eigen mensen 

5 Vanuit jullie eigen verhaal gaan helpen

Voor een uitgebreide toelichting per stap, verwijs ik graag naar Marketingfacts.nl, waar mijn blog eerder verscheen.

Heb je deze stappen doorlopen? Dan is het aan jullie, om het vanuit deze krachtige basis oprecht ‘beter te willen doen’. Als eerste voor jullie klanten, maar ook voor alle andere betrokkenen en natuurlijk ook voor jullie zelf.

Ga jij vanaf nu ook oprechte marketing toepassen?

Lees verder: Boek B2B-marketeers: de koplopers

B2B-marketeers: de koplopers De beste 36 b2b-marketeers aan het woord. Verwonderlijk dat de meeste aandacht altijd maar naar consumentenmarketing gaat, terwijl de B2B-markt veel groter is dan de B2C-markt. Dit motiveerde Edwin Vlems om een ode te brengen aan B2B-marketing in de vorm van een boek bomvol mooie en leerzame praktijkvoorbeelden van B2B-marketeers. Edwin interviewde ...

Lees verder: De impact van jouw B2B oplossing

Welke impact breng jij met je B2B oplossing? Hoe beseft je klant snel dat jouw B2B oplossing de beste is voor zijn of haar probleem? Niet door over je producten of diensten te praten, maar door voor je klant helder te maken wat de impact van jouw oplossing is in zijn of haar wereld.

Geef een reactie op “Van DNA naar beter in B2B marketing”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Boek B2B-marketeers: de koplopers

B2B-marketeers: de koplopers De beste 36 b2b-marketeers aan het woord. Verwonderlijk dat de meeste aandacht altijd maar naar consumentenmarketing gaat, terwijl de B2B-markt veel groter is dan de B2C-markt. Dit motiveerde Edwin Vlems om een ode te brengen aan B2B-marketing in de vorm van een boek bomvol mooie en leerzame praktijkvoorbeelden van B2B-marketeers. Edwin interviewde …

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

meer blogs

Wat ik leerde van 75 zakelijke vlogs plaatsen op LinkedIn

Mijn ervaring met zakelijk vloggen op LinkedIn aan de hand van een interview door b2bmarketeers.nl

Inhakers op social media in b2b

1 onderwerp per stuk b2b content

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten