Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing

van DNA naar beter in B2B marketing

Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider?

Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen.

Geen sinecure dus!

Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het bouwen aan vertrouwen. En vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Neem de bankensector maar als voorbeeld.

Ook functies in marketing eindigen helaas diep-triest laag op de ‘vertrouwensbarometer’. En dat hebben we geheel aan onszelf en onze slinkse marketingtrucs te danken.

Om ons vak weer ‘gezond te maken’ (er weer trots op te worden, maar ook betere resultaten te halen), moeten we beginnen bij oprechtheid en authenticiteit.

Jammer trouwens, dit soort woorden wordt uitgekauwd en uitgespuugd, nog voordat de inhoud daadwerkelijk kan beklijven… Maar dat betekent niet dat de inhoud ervan minder relevant is!

Stappenplan om vanuit DNA naar beter te gaan

Hieronder een aantal stappen die volgens mij bijdragen aan oprechte marketing. Omdat jullie vanuit jullie echte, authentieke zelf en ‘purpose’ redeneren, zonder de focus op klantrelevantie te verliezen:

1 DNA, het fundament

2 Ontdekken van de klantwaarde

3 Het creëren van de juiste context en beleving 

4 Het bewijs gaat via eigen mensen 

5 Vanuit jullie eigen verhaal gaan helpen

Voor een uitgebreide toelichting per stap, verwijs ik graag naar Marketingfacts.nl, waar mijn blog eerder verscheen.

Heb je deze stappen doorlopen? Dan is het aan jullie, om het vanuit deze krachtige basis oprecht ‘beter te willen doen’. Als eerste voor jullie klanten, maar ook voor alle andere betrokkenen en natuurlijk ook voor jullie zelf.

Ga jij vanaf nu ook oprechte marketing toepassen?

Lees verder: Boekreview ‘When digital becomes human’

Het lijkt nog zo ver van je bed, toch kruipt het bijna tegen je aan… De feestdagen kwamen voor mij vroeg dit jaar! In november bood Steven van Belleghem namelijk aan zijn oplettende fans via Twitter de mogelijkheid om zijn boek te ontvangen. In ruil voor een review. Ik greep mijn kans en een paar ...

Lees verder: 1e klas reizen in die B2B online marketing trein? Regel de basis in 4 stappen.

Steeds meer B2B bedrijven erkennen dat een online professionele aanwezigheid, zichtbaarheid en vindbaarheid noodzakelijk zijn. Oftewel, B2B online marketing goed geregeld hebben, daar gaat het om. Maar hoe begin je nou goed aan die kansrijke B2B online marketing reis? In ieder geval door open te staan voor verandering. Want veel van jouw (potentiële) klanten zoeken ...

Geef een reactie op “Van DNA naar beter in B2B marketing”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

Laat dankzij kennisleiderschap je bedrijf schitteren   Kennisleiderschap (of de Engelse marketingterm ‘thought leadership’) komt er op neer dat je jouw klant met jouw expertise een vernieuwende kijk geeft op zijn of haar problemen en worstelingen. De kern van kennisleiderschap is namelijk het bieden van een  op relevante thema’s en dit concreet uitdragen in wat …

Marketingkansen pakken door op trends in te spelen

BedrijfsDNA; wat is het en wat brengt het?

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten