Verkopen versus gevonden worden

Hans, een enthousiaste, competitieve salestijger, grijpt vol goede moed de telefoon om die grote vis nu eindelijk eens binnen te halen. Eén voor één gaat hij al zijn prospects af. Pff, wat een werk, maar dan heb je ook wat!

cold callingHans belt en mailt en belt, maar komt maar niet voorbij die waakhonden van het secretariaat. “Wat zijn die toch streng geworden de laatste tijd”, klaagt Hans. Wat hij ook probeert, het lukt hem niet. “Nee, nee, geen interesse, te druk, geen tijd, in vergadering, komt nu niet goed uit, niet voor ons van toepassing, je bent al de zoveelste, hebben we pas geregeld, niet relevant voor ons.”

Hans raakt er behoorlijk gefrustreerd van!

Carla, beslisser bij een middelgroot bedrijf, beseft dat het probleem dat ze al een tijdje heeft nu maar eens opgelost moet worden. Het manifesteert zich steeds vaker op diverse plaatsen in de organisatie en ze realiseert zich dat de behoefte aan de juiste oplossing niet langer te negeren is, want anders gaat het echt geld kosten…

Ze zit achter haar pc op kantoor, heeft toch nog 10 minuutjes over voor haar volgende bespreking en start haar zoektocht op internet. Op Google welteverstaan, want daar zoekt ze, net als ze dat privé doet, naar antwoorden. Ze tikt nieuwsgierig wat woorden in, benieuwd wat er boven komt drijven over het specifieke probleem dat ze heeft.

Op Bouwkennisblog, waar dit artikel over ‘verkopen versus gevonden worden’ origineel verscheen, kun je verder lezen hoe het afloopt.

 

Lees verder: In technische B2B en wil je een onweerstaanbare gunfactor?

In technische B2B en wil je een onweerstaanbare gunfactor? In veel technisch georiënteerde B2B bedrijven waar ik kennis mee mag maken, wordt vaak en veel gecommuniceerd over innovaties, technische snufjes, specificaties, handige tools en aanvullende services. En daar is niets mis mee. Het komt voort uit een diepgewortelde fascinatie voor techniek. Maar toch, de belangrijke ...

Lees verder: Boek B2B-marketeers: de koplopers

B2B-marketeers: de koplopers De beste 36 b2b-marketeers aan het woord. Verwonderlijk dat de meeste aandacht altijd maar naar consumentenmarketing gaat, terwijl de B2B-markt veel groter is dan de B2C-markt. Dit motiveerde Edwin Vlems om een ode te brengen aan B2B-marketing in de vorm van een boek bomvol mooie en leerzame praktijkvoorbeelden van B2B-marketeers. Edwin interviewde ...

Geef een reactie op “Verkopen versus gevonden worden”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Social selling in mijn verkoopproces, waarom zou ik?

Social selling Deze tijd maakt één ding duidelijker dan ooit, als je in verkoop online niet zichtbaar en vindbaar bent, dan wordt het steeds lastiger om mee te kunnen blijven doen. Social selling, online sales, contentmarketing, zoekmachines, het kan allemaal best wel overweldigend overkomen. Zeker als je verantwoordelijk bent voor het salesteam, een specifieke klantgroep …

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

meer blogs

focus & kennisleiderschap

Het sleutelwoord bij het bouwen aan ‘kennisleiderschap’ is focus. Want dat leidt tot herkenning en erkenning van datgene waar jij om bekend wil staan bij klanten.

Claim je b2b nichemarkt

succesvolle online b2b marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten