Verkopen versus gevonden worden

Hans, een enthousiaste, competitieve salestijger, grijpt vol goede moed de telefoon om die grote vis nu eindelijk eens binnen te halen. Eén voor één gaat hij al zijn prospects af. Pff, wat een werk, maar dan heb je ook wat!

cold callingHans belt en mailt en belt, maar komt maar niet voorbij die waakhonden van het secretariaat. “Wat zijn die toch streng geworden de laatste tijd”, klaagt Hans. Wat hij ook probeert, het lukt hem niet. “Nee, nee, geen interesse, te druk, geen tijd, in vergadering, komt nu niet goed uit, niet voor ons van toepassing, je bent al de zoveelste, hebben we pas geregeld, niet relevant voor ons.”

Hans raakt er behoorlijk gefrustreerd van!

Carla, beslisser bij een middelgroot bedrijf, beseft dat het probleem dat ze al een tijdje heeft nu maar eens opgelost moet worden. Het manifesteert zich steeds vaker op diverse plaatsen in de organisatie en ze realiseert zich dat de behoefte aan de juiste oplossing niet langer te negeren is, want anders gaat het echt geld kosten…

Ze zit achter haar pc op kantoor, heeft toch nog 10 minuutjes over voor haar volgende bespreking en start haar zoektocht op internet. Op Google welteverstaan, want daar zoekt ze, net als ze dat privé doet, naar antwoorden. Ze tikt nieuwsgierig wat woorden in, benieuwd wat er boven komt drijven over het specifieke probleem dat ze heeft.

Op Bouwkennisblog, waar dit artikel over ‘verkopen versus gevonden worden’ origineel verscheen, kun je verder lezen hoe het afloopt.

 

Lees verder: Waar draait het om in business-to-business marketing?

Eerst een definitie van business-to-business marketing: “B2B-marketing (business-to-business-marketing) is het proces van het promoten en verkopen van producten of diensten tussen twee bedrijven. Het houdt in dat relaties met andere bedrijven worden opgebouwd en onderhouden om omzet te genereren, groei te stimuleren en waarde te creëren. B2B-marketing omvat doorgaans langere verkoopcycli, grotere transacties en complexere ...

Lees verder: Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

De kracht van medewerkers als online ambassadeurs Ben je net gewend aan de term ‘inbound marketing’ en heb je misschien al (wat) stappen gezet in deze richting, beginnen die marketeers weer over iets anders… ‘Employee advocacy’… Gelukkig is de inhoud niet nieuw en liggen deze marketingtermen in elkaars verlengde, mooier nog, ze versterken elkaar als ...

Geef een reactie op “Verkopen versus gevonden worden”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Hoe word jij de vliegende vis in jouw branche?

Tijdens mijn verblijf in Curaçao beleefde ik op een speedboot een werkelijk magisch moment. We schoten met grote snelheid over de zee waarbij er links en rechts van ons honderden vissen uit het water sprongen en een tijdje boven het wateroppervlakte ‘met ons meevlogen’ over de golven. Echt, je moet het je eens voorstellen; je …

Positioneren in de maakindustrie

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

meer blogs

Social media; bouwen op geleende grond

Social media; bouwen op geleende grond Wat er momenteel met TikTok gebeurt in Amerika is maar weer een reminder dat je voor de online aanwezigheid, zichtbaarheid en vindbaarheid van je merk niet te afhankelijk moet worden van social media kanalen. Het is namelijk als het bouwen van je huis op een stuk grond dat niet …

Waar draait het om in business-to-business marketing?

Contentmissie in b2b formuleren

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten