Verkopen versus gevonden worden

Hans, een enthousiaste, competitieve salestijger, grijpt vol goede moed de telefoon om die grote vis nu eindelijk eens binnen te halen. Eén voor één gaat hij al zijn prospects af. Pff, wat een werk, maar dan heb je ook wat!

cold callingHans belt en mailt en belt, maar komt maar niet voorbij die waakhonden van het secretariaat. “Wat zijn die toch streng geworden de laatste tijd”, klaagt Hans. Wat hij ook probeert, het lukt hem niet. “Nee, nee, geen interesse, te druk, geen tijd, in vergadering, komt nu niet goed uit, niet voor ons van toepassing, je bent al de zoveelste, hebben we pas geregeld, niet relevant voor ons.”

Hans raakt er behoorlijk gefrustreerd van!

Carla, beslisser bij een middelgroot bedrijf, beseft dat het probleem dat ze al een tijdje heeft nu maar eens opgelost moet worden. Het manifesteert zich steeds vaker op diverse plaatsen in de organisatie en ze realiseert zich dat de behoefte aan de juiste oplossing niet langer te negeren is, want anders gaat het echt geld kosten…

Ze zit achter haar pc op kantoor, heeft toch nog 10 minuutjes over voor haar volgende bespreking en start haar zoektocht op internet. Op Google welteverstaan, want daar zoekt ze, net als ze dat privé doet, naar antwoorden. Ze tikt nieuwsgierig wat woorden in, benieuwd wat er boven komt drijven over het specifieke probleem dat ze heeft.

Op Bouwkennisblog, waar dit artikel over ‘verkopen versus gevonden worden’ origineel verscheen, kun je verder lezen hoe het afloopt.

 

Lees verder: Bescheidenheid siert, maar sla er niet in door

Bescheidenheid en marketing Bij houtverwerkende en houtbewerkende bedrijven die ik van binnen heb bekeken, valt me één ding vaak op. De bescheidenheid. De nuchtere mentaliteit. Die typische ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ aanpak. Ik houd ervan. Bescheidenheid is een prachtige eigenschap. Maar in het geval van marketing is het ook al ...

Lees verder: Nieuwe marketing is helemaal geen marketing!

Ja, dat lees je goed. Traditionele marketing is letterlijk ‘het vermarkten van je producten en diensten’. En vermarkten, dat past eigenlijk niet meer in deze tijd. Hoezo niet? Nou, omdat je klant niet meer is, zoals ze al die jaren was. Ze gedraagt zich anders. Dat komt omdat haar wereld enorm is veranderd. Dankzij internet ...

Geef een reactie op “Verkopen versus gevonden worden”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Bescheidenheid siert, maar sla er niet in door

Bescheidenheid en marketing Bij houtverwerkende en houtbewerkende bedrijven die ik van binnen heb bekeken, valt me één ding vaak op. De bescheidenheid. De nuchtere mentaliteit. Die typische ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ aanpak. Ik houd ervan. Bescheidenheid is een prachtige eigenschap. Maar in het geval van marketing is het ook al …

Social selling in mijn verkoopproces, waarom zou ik?

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

meer blogs

Mediakanalen kiezen in b2b

Welke mediakanalen kun je nou het beste inzetten om jouw ideale klanten te bereiken?

Juist in b2b doen mensen zaken met mensen

Waardevolle b2b content maken

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten