Nieuwe marketing is helemaal geen marketing!

nieuwe marketingJa, dat lees je goed. Traditionele marketing is letterlijk ‘het vermarkten van je producten en diensten’. En vermarkten, dat past eigenlijk niet meer in deze tijd. Hoezo niet? Nou, omdat je klant niet meer is, zoals ze al die jaren was. Ze gedraagt zich anders. Dat komt omdat haar wereld enorm is veranderd. Dankzij internet en technologie. Ze is beter geïnformeerd dan ooit.  En ze is mondiger. En als ze er nog niet genoeg vanaf weet, zoekt ze het op, online, waar en wanneer ze dat maar wil. Of ze vraagt het aan anderen. Ook gewoon op internet, zichtbaar voor iedereen die wil reageren. En ja, die antwoorden zijn ook weer zichtbaar. Voor iedereen. Dus ja, best spannend allemaal als het dan jou of jouw bedrijf betreft.

Irritant & frustrerend

Daarnaast raakt je klant steeds vaker geïrriteerd. Door tv commercials, door reclame in haar favoriete vakblad of tijdschrift. Door een aanmatigende beller die haar stoort tijdens haar romantische diner. Of erger nog, door verkopers op straat die haar interrumperen! En juist dat laatste, het onderbreken, dat is ze beu. Kijk maar naar jezelf, geloof jij ‘reclame’ nog?

transparantie

Het storen van iemand om je producten en diensten onder de aandacht brengen, leidt alleen maar tot frustratie. En geloof het maar, dat is juist niet de manier om de koop rond te krijgen. Jouw klant wil geïnformeerd worden wanneer ze daar zelf aan toe is, op haar eigen manier en via haar eigen favoriete kanaal. Gewoon omdat het kan. Het devies is dus, stop met zenden. Maar wat dan wel?


Stop met verkopen!

Ja, ook dat lees je weer goed. Stop met verkopen, word gevonden. En word gekocht. Op basis van inhoud. En kennis die je deelt. Bouw zo geleidelijk online je expertimago op. Zorg dat je zo onweerstaanbaar wordt, dat je klant niet meer om je heen kan. Je bent daar waar je klant is. Je informeert en inspireert of amuseert zelfs. Maar je laat het aan haar over om contact op te nemen. Je onderbreekt dus niet meer, maar staat klaar zodra ze dat wil. En doe je dat goed, dan word je vanzelf een klantenmagneet. Inbound marketing wordt dat ook wel genoemd.

Nog even dit …

kennis delenEr zijn een paar dingen erg belangrijk bij inbound marketing. Je zult actief kennis moeten delen met jouw doelgroep. Durf dat dus ook te doen. Op een transparante manier. Door dat op een open en eerlijke manier te doen, leren ze jouw intenties kennen. Dan trek je hen aan die dezelfde waarden hebben als jij hebt, of dezelfde doelen nastreven als jij doet. En het draait om persoonlijkheid. Om authenticiteit. Wees dus vooral jezelf.

En na verloop van tijd word je gevonden en word je gekocht.

Ik ben erg benieuwd, wie heeft hier al ervaring mee?

Dit artikel verscheen eerder in Fempower Magazine 

Geen updates over nieuwe marketing  van mij meer missen ? Schrijf je rechtsboven op deze pagina in.

Lees verder: The incredible Dr Pol, over authenticiteit gesproken

Voor veel mensen is authenticiteit een vage term. Toch wordt het te pas en onpas gebruikt. Ook in marketing komt het steeds vaker voorbij. En terecht volgens mij. Maar eens kijken wat authenticiteit nou eigenlijk is. En daarna een voorbeeld hoe je juist dat (onbewust) aan kunt wenden voor succes. Volgens Wikipedia is authenticiteit een ...

Geef een reactie op “Nieuwe marketing is helemaal geen marketing!”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Marketingkansen pakken door op trends in te spelen

Marketingkansen pakken Met de terechte aandacht voor klimaatverandering en de toenemende urgentie om duurzame (bouw)oplossingen toe te passen, nemen de marketingkansen voor de houtbranche toe. Per slot van rekening werkt deze branche met natuurlijke materialen die de aarde niet uitputten. De vraag is, pak je deze marketing- en verkoopkansen zelf, of laat je het aan …

BedrijfsDNA; wat is het en wat brengt het?

Strategische basis voor b2b contentmarketing

meer blogs

Merkbelofte in b2b

De merkbelofte Welke belofte doe jij aan je potentiële klanten? Of heb je het vooral over je product of dienst?

Marketing Prikkels

De houten eeuw – special waaraan ik mocht bijdragen

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten