Bewijzen is het nieuwe beweren in B2B marketing

Zo zou je het wel kunnen zeggen, vind ik. We roeptoeteren met z´n allen van alles bij elkaar, maar we vergeten dat de ´bullshit radar´ van onze klanten steeds beter ontwikkeld is. Juist in B2B. Dus voordat je de volgende keer vertelt hoe geweldig je product of dienst is, bedenk dan eerst eens of er niet een andere, betere manier is om dat te doen.

Door het gewoon te laten zien bijvoorbeeld.

Volvo Trucks Epic Split

Reclame vertrouwen we met z´n allen al lang niet meer. De nee-nee stickers op brievenbussen, bel-me-niet-registers, bel-niet-aan-registers, ze spreken voor zich. In ieder geval zijn dit stuk voor stuk signalen dat we teveel boodschappen te verwerken krijgen met z’n allen (3000 per dag volgens de onderzoekers). En dat we daarom liever zelf bepalen welke informatie we, wanneer tot ons nemen.

En kijk naar jezelf; als je (nog) TV kijkt, dan ga je toch ook juist tijdens de commercials koffie zetten, even naar het toilet of snel een rondje met de hond?

Wat in ieder geval helpt om geloofwaardig over te komen, is dat je het anderen laat vertellen. Spontane reacties van je klanten over wat jij wel en (nog) niet goed doet. Dat werkt nog wel, ook in B2B marketing. We vertrouwen namelijk nog altijd op de mening van anderen. Daar gaan we zelfs graag naar op zoek. Je klanten hebben op die manier niet eens het idee dat je aan het verkopen bent…

Met hartstocht techniek bewijzen

Vooral in bouw- en techniek-gerelateerde branches praten we graag nergens liever over, dan over die bouw en techniek. Over specificaties, processen, methodes, aanpak, cijfers etc. Vaak omdat we er zelf echt dol op zijn. Omdat we de hele dag met onze snufferd diep, heel diep, in de materie zitten.

En daar zit meteen ook de crux, we redeneren veel te veel vanuit onszelf. We denken te vaak dat de hartstocht die wij voor onze eigen toko’s voelen, hetzelfde gevoeld wordt door onze klanten.

Maar dat is helaas niet zo.

Klanten moeten eerst op een heel ander niveau geraakt worden…

 

Lees snel verder op bouwkennisblog waar mijn artikel origineel verscheen. Je vindt daar diverse voorbeelden hoe je in B2B ´via beleving en emotie de techniek bewijst´.

Misschien inspireert het jou ook in de vernieuwing van jullie B2B marketing en communicatie?

 

Lees verder: klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. ...

Lees verder: 5 stappen voor meer marketingrendement

Deze infographic publiceerde ik bij de start van mijn bedrijf in 2014. En hij is nog steeds relevant, sterker nog hij wordt steeds relevanter…. Vaak mis ik in de marketing en communicatie van bedrijven namelijk de echte klantwaarde. Er wordt nog veel ‘inside out’ geredeneerd en gecommuniceerd in plaats van ‘outside in’, waarbij je inspeelt ...

Geef een reactie op “Bewijzen is het nieuwe beweren in B2B marketing”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker …

Checklist zakelijk vloggen

Hoe verkoop je duurzaamheid?

meer blogs

5 stappen voor meer marketingrendement

Deze infographic publiceerde ik bij de start van mijn bedrijf in 2014. En hij is nog steeds relevant, sterker nog hij wordt steeds relevanter…. Vaak mis ik in de marketing en communicatie van bedrijven namelijk de echte klantwaarde. Er wordt nog veel ‘inside out’ geredeneerd en gecommuniceerd in plaats van ‘outside in’, waarbij je inspeelt …

Hoe goed ken jij je klant?

Wat is ‘de bedoeling’ van je bedrijf?

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten