Bewijzen is het nieuwe beweren in B2B marketing

Zo zou je het wel kunnen zeggen, vind ik. We roeptoeteren met z´n allen van alles bij elkaar, maar we vergeten dat de ´bullshit radar´ van onze klanten steeds beter ontwikkeld is. Juist in B2B. Dus voordat je de volgende keer vertelt hoe geweldig je product of dienst is, bedenk dan eerst eens of er niet een andere, betere manier is om dat te doen.

Door het gewoon te laten zien bijvoorbeeld.

Volvo Trucks Epic Split

Reclame vertrouwen we met z´n allen al lang niet meer. De nee-nee stickers op brievenbussen, bel-me-niet-registers, bel-niet-aan-registers, ze spreken voor zich. In ieder geval zijn dit stuk voor stuk signalen dat we teveel boodschappen te verwerken krijgen met z’n allen (3000 per dag volgens de onderzoekers). En dat we daarom liever zelf bepalen welke informatie we, wanneer tot ons nemen.

En kijk naar jezelf; als je (nog) TV kijkt, dan ga je toch ook juist tijdens de commercials koffie zetten, even naar het toilet of snel een rondje met de hond?

Wat in ieder geval helpt om geloofwaardig over te komen, is dat je het anderen laat vertellen. Spontane reacties van je klanten over wat jij wel en (nog) niet goed doet. Dat werkt nog wel, ook in B2B marketing. We vertrouwen namelijk nog altijd op de mening van anderen. Daar gaan we zelfs graag naar op zoek. Je klanten hebben op die manier niet eens het idee dat je aan het verkopen bent…

Met hartstocht techniek bewijzen

Vooral in bouw- en techniek-gerelateerde branches praten we graag nergens liever over, dan over die bouw en techniek. Over specificaties, processen, methodes, aanpak, cijfers etc. Vaak omdat we er zelf echt dol op zijn. Omdat we de hele dag met onze snufferd diep, heel diep, in de materie zitten.

En daar zit meteen ook de crux, we redeneren veel te veel vanuit onszelf. We denken te vaak dat de hartstocht die wij voor onze eigen toko’s voelen, hetzelfde gevoeld wordt door onze klanten.

Maar dat is helaas niet zo.

Klanten moeten eerst op een heel ander niveau geraakt worden…

 

Lees snel verder op bouwkennisblog waar mijn artikel origineel verscheen. Je vindt daar diverse voorbeelden hoe je in B2B ´via beleving en emotie de techniek bewijst´.

Misschien inspireert het jou ook in de vernieuwing van jullie B2B marketing en communicatie?

 

Lees verder: De impact van jouw B2B oplossing

Welke impact breng jij met je B2B oplossing? Hoe beseft je klant snel dat jouw B2B oplossing de beste is voor zijn of haar probleem? Niet door over je producten of diensten te praten, maar door voor je klant helder te maken wat de impact van jouw oplossing is in zijn of haar wereld.

Lees verder: Boek B2B-marketeers: de koplopers

B2B-marketeers: de koplopers De beste 36 b2b-marketeers aan het woord. Verwonderlijk dat de meeste aandacht altijd maar naar consumentenmarketing gaat, terwijl de B2B-markt veel groter is dan de B2C-markt. Dit motiveerde Edwin Vlems om een ode te brengen aan B2B-marketing in de vorm van een boek bomvol mooie en leerzame praktijkvoorbeelden van B2B-marketeers. Edwin interviewde ...

Geef een reactie op “Bewijzen is het nieuwe beweren in B2B marketing”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Boek B2B-marketeers: de koplopers

B2B-marketeers: de koplopers De beste 36 b2b-marketeers aan het woord. Verwonderlijk dat de meeste aandacht altijd maar naar consumentenmarketing gaat, terwijl de B2B-markt veel groter is dan de B2C-markt. Dit motiveerde Edwin Vlems om een ode te brengen aan B2B-marketing in de vorm van een boek bomvol mooie en leerzame praktijkvoorbeelden van B2B-marketeers. Edwin interviewde …

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

meer blogs

Wat ik leerde van 75 zakelijke vlogs plaatsen op LinkedIn

Mijn ervaring met zakelijk vloggen op LinkedIn aan de hand van een interview door b2bmarketeers.nl

Inhakers op social media in b2b

1 onderwerp per stuk b2b content

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten