Bewijzen is het nieuwe beweren in B2B marketing

Zo zou je het wel kunnen zeggen, vind ik. We roeptoeteren met z´n allen van alles bij elkaar, maar we vergeten dat de ´bullshit radar´ van onze klanten steeds beter ontwikkeld is. Juist in B2B. Dus voordat je de volgende keer vertelt hoe geweldig je product of dienst is, bedenk dan eerst eens of er niet een andere, betere manier is om dat te doen.

Door het gewoon te laten zien bijvoorbeeld.

Volvo Trucks Epic Split

Reclame vertrouwen we met z´n allen al lang niet meer. De nee-nee stickers op brievenbussen, bel-me-niet-registers, bel-niet-aan-registers, ze spreken voor zich. In ieder geval zijn dit stuk voor stuk signalen dat we teveel boodschappen te verwerken krijgen met z’n allen (3000 per dag volgens de onderzoekers). En dat we daarom liever zelf bepalen welke informatie we, wanneer tot ons nemen.

En kijk naar jezelf; als je (nog) TV kijkt, dan ga je toch ook juist tijdens de commercials koffie zetten, even naar het toilet of snel een rondje met de hond?

Wat in ieder geval helpt om geloofwaardig over te komen, is dat je het anderen laat vertellen. Spontane reacties van je klanten over wat jij wel en (nog) niet goed doet. Dat werkt nog wel, ook in B2B marketing. We vertrouwen namelijk nog altijd op de mening van anderen. Daar gaan we zelfs graag naar op zoek. Je klanten hebben op die manier niet eens het idee dat je aan het verkopen bent…

Met hartstocht techniek bewijzen

Vooral in bouw- en techniek-gerelateerde branches praten we graag nergens liever over, dan over die bouw en techniek. Over specificaties, processen, methodes, aanpak, cijfers etc. Vaak omdat we er zelf echt dol op zijn. Omdat we de hele dag met onze snufferd diep, heel diep, in de materie zitten.

En daar zit meteen ook de crux, we redeneren veel te veel vanuit onszelf. We denken te vaak dat de hartstocht die wij voor onze eigen toko’s voelen, hetzelfde gevoeld wordt door onze klanten.

Maar dat is helaas niet zo.

Klanten moeten eerst op een heel ander niveau geraakt worden…

 

Lees snel verder op bouwkennisblog waar mijn artikel origineel verscheen. Je vindt daar diverse voorbeelden hoe je in B2B ´via beleving en emotie de techniek bewijst´.

Misschien inspireert het jou ook in de vernieuwing van jullie B2B marketing en communicatie?

 

Lees verder: Marketing van ‘inside out’ naar ‘outside in’

Van ‘inside out’ naar ‘outside in’ marketing & communicatie Vaak merk ik bij toeleverende bedrijven aan de bouw, dat er enorm gepassioneerde mensen werken met heel veel kennis van zaken. Geweldig om te zien. Dat wat via hun marketing en communicatie daarvan de ‘buitenwereld’ bereikt, is echter grotendeels vanuit het bedrijf zelf geredeneerd. Sla er ...

Lees verder: Publicatie Rabobank ledenmagazine Dichterbij

De Rabobank vroeg mij naar mijn mening over digitalisering & groei. De publicatie is verschenen in het ledenmagazine Dichterbij 3-18 voor de leden in Helmond. De tekst uitgeschreven: Wat heb je je klanten te bieden? Marlene Dekkers adviseert bedrijven bij hun online- en offline marketing. Ze geeft hen handvatten zodat ze hun klanten beter weten ...

Geef een reactie op “Bewijzen is het nieuwe beweren in B2B marketing”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Help je klant te kiezen voor jou vanuit het heldere DNA van je bedrijf

Het heldere DNA van je bedrijf Dankzij digitalisering en technologie is je klant veranderd. Zijn zoektocht is veranderd. Zijn wereld is veel groter geworden. Daarmee ook de keuze(stress). Hij verlangt daarom iets anders van je. Namelijk dat je ‘m in zijn zoektocht helpt te kiezen (voor jou). Juist in B2B. Kwaliteit en service zijn basisvereisten. …

Marketing van ‘inside out’ naar ‘outside in’

Blijft het bij een droomoplevering, of gaan we het anders doen in de bouw?

meer blogs

Keuzeproces in B2B

Keuzeproces in B2B Kiezen vinden wij lastig. Teveel of te weinig keuze leidt daarom uiteindelijk vaak tot het niet maken van een keuze. Help daarom jouw ideale klant te kiezen (voor jou).

Waardepropositie in B2B

LinkedIn-code voor B2B

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten