Zonder verbinding stort de boel in elkaar

Maxime Verhagen en Marlene Dekkers interview“Zonder verbinding stort de boel in elkaar”. Die oneliner schotelde Maxime Verhagen me voor toen ik hem spontaan interviewde over ‘verbinden in de bouw’, tijdens het Duurzame Bouwvrouw Award 2015 nominatie event van Dubotechniek Bedrijven in Zaltbommel, waar ik voor die gelegenheid een workshop bloggen mocht verzorgen.

Verbinden in de bouw?

Daarin kan volgens Maxime Verhagen – dit jaar juryvoorzitter van de Duurzame Bouwvrouw Award – nog een hele sprong gemaakt worden. Kijkend naar ketensamenwerking bijvoorbeeld, maar vooral ook: “Hoe ga je met klanten om?”

Verbinding zoeken en vinden is daarbij van groot belang. Volgens hem kan de redenering van bouwers in Nederland eigenlijk beter precies andersom dan dat deze nu nog vaak is. “Je ziet nog vaak dat – zeker een traditionele bouwer – bedenkt wat de klant wil, terwijl hij juist zou moeten denken: “Hoe zorg ik dat de wens van de klant verbonden wordt met de mogelijkheden die ik zelf heb?”

Verbinden is volgens Maxime Verhagen het bij elkaar brengen van verschillende kwalificaties, de klant en de opdrachtnemer. Als dat goed lukt, wordt iedereen daar alleen maar beter van. Natuurlijk kijkt men sinds de bouwcrisis meer naar haar klant en zoekt men de samenwerking met ketenpartners om faalkosten te reduceren en efficiënter te werken. Dat gaat soms al behoorlijk ver ook.

Lees het hele interview op Bouwkennisblog.

Lees verder: Boek B2B-marketeers: de koplopers

B2B-marketeers: de koplopers De beste 36 b2b-marketeers aan het woord. Verwonderlijk dat de meeste aandacht altijd maar naar consumentenmarketing gaat, terwijl de B2B-markt veel groter is dan de B2C-markt. Dit motiveerde Edwin Vlems om een ode te brengen aan B2B-marketing in de vorm van een boek bomvol mooie en leerzame praktijkvoorbeelden van B2B-marketeers. Edwin interviewde ...

Lees verder: Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker ...

Geef een reactie op “Zonder verbinding stort de boel in elkaar”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Social selling in mijn verkoopproces, waarom zou ik?

Social selling Deze tijd maakt één ding duidelijker dan ooit, als je in verkoop online niet zichtbaar en vindbaar bent, dan wordt het steeds lastiger om mee te kunnen blijven doen. Social selling, online sales, contentmarketing, zoekmachines, het kan allemaal best wel overweldigend overkomen. Zeker als je verantwoordelijk bent voor het salesteam, een specifieke klantgroep …

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

meer blogs

focus & kennisleiderschap

Het sleutelwoord bij het bouwen aan ‘kennisleiderschap’ is focus. Want dat leidt tot herkenning en erkenning van datgene waar jij om bekend wil staan bij klanten.

Claim je b2b nichemarkt

succesvolle online b2b marketing

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten