Zonder verbinding stort de boel in elkaar

Maxime Verhagen en Marlene Dekkers interview“Zonder verbinding stort de boel in elkaar”. Die oneliner schotelde Maxime Verhagen me voor toen ik hem spontaan interviewde over ‘verbinden in de bouw’, tijdens het Duurzame Bouwvrouw Award 2015 nominatie event van Dubotechniek Bedrijven in Zaltbommel, waar ik voor die gelegenheid een workshop bloggen mocht verzorgen.

Verbinden in de bouw?

Daarin kan volgens Maxime Verhagen – dit jaar juryvoorzitter van de Duurzame Bouwvrouw Award – nog een hele sprong gemaakt worden. Kijkend naar ketensamenwerking bijvoorbeeld, maar vooral ook: “Hoe ga je met klanten om?”

Verbinding zoeken en vinden is daarbij van groot belang. Volgens hem kan de redenering van bouwers in Nederland eigenlijk beter precies andersom dan dat deze nu nog vaak is. “Je ziet nog vaak dat – zeker een traditionele bouwer – bedenkt wat de klant wil, terwijl hij juist zou moeten denken: “Hoe zorg ik dat de wens van de klant verbonden wordt met de mogelijkheden die ik zelf heb?”

Verbinden is volgens Maxime Verhagen het bij elkaar brengen van verschillende kwalificaties, de klant en de opdrachtnemer. Als dat goed lukt, wordt iedereen daar alleen maar beter van. Natuurlijk kijkt men sinds de bouwcrisis meer naar haar klant en zoekt men de samenwerking met ketenpartners om faalkosten te reduceren en efficiënter te werken. Dat gaat soms al behoorlijk ver ook.

Lees het hele interview op Bouwkennisblog.

Lees verder: Thought leadership; geef en u zal ontvangen

Bouwen aan ’thought leadership’ ‘Inbound marketing’ is mijn ogen een vorm van ‘egoloze’ marketing. Niet meer immens grote ‘in your face’ boodschappen opdringen in de markt, maar jezelf er aan herinneren dat je een gewoon mens aan de andere kant wilt bereiken, die net zo behandeld wil worden als jijzelf. Op een integere manier en op ...

Geef een reactie op “Zonder verbinding stort de boel in elkaar”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Wat is de waarde van je positionering?

De waarde van je positionering De waarde van een doordachte positionering? Dat bewijst Red Bull. Wist je namelijk dat Red Bull géén Oostenrijks idee is? Veel mensen denken dat het een puur Europees merk is, maar eigenlijk is het gebaseerd op het Thaise energiedrankje ‘Krating Daeng’. De Oostenrijkse ondernemer Dietrich Mateschitz ontdekte het drankje tijdens …

Hoe krijg je een betere marktpositie?

klantgerichtheid en Mahatma Gandhi

meer blogs

Branding en Yellowstone

Branding en TV serie Yellowstone Ik laat me in mijn vakgebied altijd graag inspireren door wat ik zoal meemaak, lees en kijk. Zo ook door de (vind ik dan) geweldige TV serie Yellowstone. Heb je deze al gezien? Echt een aanrader. De cowboys die in het familiebedrijf van de Duttons werken krijgen letterlijk een brandmerk …

Oprah Winfrey’s kijk op marketing

klantgerichtheid en het perfecte terrasje

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten