Zonder verbinding stort de boel in elkaar

Maxime Verhagen en Marlene Dekkers interview“Zonder verbinding stort de boel in elkaar”. Die oneliner schotelde Maxime Verhagen me voor toen ik hem spontaan interviewde over ‘verbinden in de bouw’, tijdens het Duurzame Bouwvrouw Award 2015 nominatie event van Dubotechniek Bedrijven in Zaltbommel, waar ik voor die gelegenheid een workshop bloggen mocht verzorgen.

Verbinden in de bouw?

Daarin kan volgens Maxime Verhagen – dit jaar juryvoorzitter van de Duurzame Bouwvrouw Award – nog een hele sprong gemaakt worden. Kijkend naar ketensamenwerking bijvoorbeeld, maar vooral ook: “Hoe ga je met klanten om?”

Verbinding zoeken en vinden is daarbij van groot belang. Volgens hem kan de redenering van bouwers in Nederland eigenlijk beter precies andersom dan dat deze nu nog vaak is. “Je ziet nog vaak dat – zeker een traditionele bouwer – bedenkt wat de klant wil, terwijl hij juist zou moeten denken: “Hoe zorg ik dat de wens van de klant verbonden wordt met de mogelijkheden die ik zelf heb?”

Verbinden is volgens Maxime Verhagen het bij elkaar brengen van verschillende kwalificaties, de klant en de opdrachtnemer. Als dat goed lukt, wordt iedereen daar alleen maar beter van. Natuurlijk kijkt men sinds de bouwcrisis meer naar haar klant en zoekt men de samenwerking met ketenpartners om faalkosten te reduceren en efficiënter te werken. Dat gaat soms al behoorlijk ver ook.

Lees het hele interview op Bouwkennisblog.

Lees verder: Bescheidenheid siert, maar sla er niet in door

Bescheidenheid en marketing Bij houtverwerkende en houtbewerkende bedrijven die ik van binnen heb bekeken, valt me één ding vaak op. De bescheidenheid. De nuchtere mentaliteit. Die typische ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ aanpak. Ik houd ervan. Bescheidenheid is een prachtige eigenschap. Maar in het geval van marketing is het ook al ...

Lees verder: Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker ...

Geef een reactie op “Zonder verbinding stort de boel in elkaar”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Marketingkansen pakken door op trends in te spelen

Marketingkansen pakken Met de terechte aandacht voor klimaatverandering en de toenemende urgentie om duurzame (bouw)oplossingen toe te passen, nemen de marketingkansen voor de houtbranche toe. Per slot van rekening werkt deze branche met natuurlijke materialen die de aarde niet uitputten. De vraag is, pak je deze marketing- en verkoopkansen zelf, of laat je het aan …

BedrijfsDNA; wat is het en wat brengt het?

Strategische basis voor b2b contentmarketing

meer blogs

Merkbelofte in b2b

De merkbelofte Welke belofte doe jij aan je potentiële klanten? Of heb je het vooral over je product of dienst?

Marketing Prikkels

De houten eeuw – special waaraan ik mocht bijdragen

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten