Zonder verbinding stort de boel in elkaar

Maxime Verhagen en Marlene Dekkers interview“Zonder verbinding stort de boel in elkaar”. Die oneliner schotelde Maxime Verhagen me voor toen ik hem spontaan interviewde over ‘verbinden in de bouw’, tijdens het Duurzame Bouwvrouw Award 2015 nominatie event van Dubotechniek Bedrijven in Zaltbommel, waar ik voor die gelegenheid een workshop bloggen mocht verzorgen.

Verbinden in de bouw?

Daarin kan volgens Maxime Verhagen – dit jaar juryvoorzitter van de Duurzame Bouwvrouw Award – nog een hele sprong gemaakt worden. Kijkend naar ketensamenwerking bijvoorbeeld, maar vooral ook: “Hoe ga je met klanten om?”

Verbinding zoeken en vinden is daarbij van groot belang. Volgens hem kan de redenering van bouwers in Nederland eigenlijk beter precies andersom dan dat deze nu nog vaak is. “Je ziet nog vaak dat – zeker een traditionele bouwer – bedenkt wat de klant wil, terwijl hij juist zou moeten denken: “Hoe zorg ik dat de wens van de klant verbonden wordt met de mogelijkheden die ik zelf heb?”

Verbinden is volgens Maxime Verhagen het bij elkaar brengen van verschillende kwalificaties, de klant en de opdrachtnemer. Als dat goed lukt, wordt iedereen daar alleen maar beter van. Natuurlijk kijkt men sinds de bouwcrisis meer naar haar klant en zoekt men de samenwerking met ketenpartners om faalkosten te reduceren en efficiënter te werken. Dat gaat soms al behoorlijk ver ook.

Lees het hele interview op Bouwkennisblog.

Lees verder: Thought leadership; geef en u zal ontvangen

Bouwen aan ’thought leadership’ ‘Inbound marketing’ is mijn ogen een vorm van ‘egoloze’ marketing. Niet meer immens grote ‘in your face’ boodschappen opdringen in de markt, maar jezelf er aan herinneren dat je een gewoon mens aan de andere kant wilt bereiken, die net zo behandeld wil worden als jijzelf. Op een integere manier en op ...

Geef een reactie op “Zonder verbinding stort de boel in elkaar”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Duurzame content met een ‘always on’ contentstrategie

Een slimme ‘always on’ contentstrategie met behulp van duurzame content In business-to-business is een ‘always on’ contentstrategie een slimme aanpak voor de lange termijn. Veel marketingverantwoordelijken benaderen contentmarketing echter met dezelfde mentaliteit als bij het voeren van een reclamecampagne. Ze ontwikkelen een paar stukken inhoud, rollen die uit en wachten dan op de resultaten. Toch …

Hoe je via kennisleiderschap je productiebedrijf laat groeien

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten