Zonder verbinding stort de boel in elkaar

Maxime Verhagen en Marlene Dekkers interview“Zonder verbinding stort de boel in elkaar”. Die oneliner schotelde Maxime Verhagen me voor toen ik hem spontaan interviewde over ‘verbinden in de bouw’, tijdens het Duurzame Bouwvrouw Award 2015 nominatie event van Dubotechniek Bedrijven in Zaltbommel, waar ik voor die gelegenheid een workshop bloggen mocht verzorgen.

Verbinden in de bouw?

Daarin kan volgens Maxime Verhagen – dit jaar juryvoorzitter van de Duurzame Bouwvrouw Award – nog een hele sprong gemaakt worden. Kijkend naar ketensamenwerking bijvoorbeeld, maar vooral ook: “Hoe ga je met klanten om?”

Verbinding zoeken en vinden is daarbij van groot belang. Volgens hem kan de redenering van bouwers in Nederland eigenlijk beter precies andersom dan dat deze nu nog vaak is. “Je ziet nog vaak dat – zeker een traditionele bouwer – bedenkt wat de klant wil, terwijl hij juist zou moeten denken: “Hoe zorg ik dat de wens van de klant verbonden wordt met de mogelijkheden die ik zelf heb?”

Verbinden is volgens Maxime Verhagen het bij elkaar brengen van verschillende kwalificaties, de klant en de opdrachtnemer. Als dat goed lukt, wordt iedereen daar alleen maar beter van. Natuurlijk kijkt men sinds de bouwcrisis meer naar haar klant en zoekt men de samenwerking met ketenpartners om faalkosten te reduceren en efficiënter te werken. Dat gaat soms al behoorlijk ver ook.

Lees het hele interview op Bouwkennisblog.

Lees verder: Publicatie Rabobank ledenmagazine Dichterbij

De Rabobank vroeg mij naar mijn mening over digitalisering & groei. De publicatie is verschenen in het ledenmagazine Dichterbij 3-18 voor de leden in Helmond. De tekst uitgeschreven: Wat heb je je klanten te bieden? Marlene Dekkers adviseert bedrijven bij hun online- en offline marketing. Ze geeft hen handvatten zodat ze hun klanten beter weten ...

Geef een reactie op “Zonder verbinding stort de boel in elkaar”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog …

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

Checklist zakelijk vloggen

meer blogs

klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. …

3 vragen voor effectieve content

Enthousiasme overtuigt

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten