Thought leadership; geef en u zal ontvangen

Bouwen aan ‘thought leadership’

‘Inbound marketing’ is mijn ogen een vorm van ‘egoloze’ marketing. Niet meer immens grote ‘in your face’ boodschappen opdringen in de markt, maar jezelf er aan herinneren dat je een gewoon mens aan de andere kant wilt bereiken, die net zo behandeld wil worden als jijzelf.

thought leadership

Op een integere manier en op het moment dat hij of zij er behoefte aan heeft. Dus niet meer rücksichtslos de aandacht opeisen via het kanaal van jouw keuze op het moment dat jij het wilt. Om vervolgens te vertellen hoe te gek en goed jullie zijn. Nee, juist dat ego opzij zetten en dat wat je doet veel meer ten gunste van je publiek doen. Jezelf constant afvragen: “Is het nuttig voor mijn klanten wat ik hier aan het doen ben?” Zodat je de aandacht ook echt verdient en niet ongewenst opdringt.

Bouwen aan vertrouwen

Wat is eigenlijk jouw expertisegebied? Waar wil jij nou specifiek om bekend staan in de markt? Door wat je weet te delen, bouw je vertrouwen. Door steeds jouw kennis over dat bepaalde onderwerp te delen, gaan mensen jou zien als die deskundige specialist die je bent. Als het om die specifieke kennis, kunde en een vernieuwende blik gaat, dan moeten ze dus bij jou zijn. Bij niemand anders. Ze kunnen inhoudelijk keer op keer op je rekenen. Dat bewijs je door gewoon te laten zien dat je er verstand van hebt. Door beetjes van jouw specifieke kennis te delen. Via content als video’s en blogs bijvoorbeeld.

 

The content marketing piramid

Zo bouw je onbewust bij jouw publiek een bepaalde band op. En zodra de behoefte er dan is, word jij snel gevonden. Zo bouw je aan ‘thought leadership’.

Puzzelstukjes

Moet je dan de hele puzzel al voor ze op gaan lossen?

Kijk voor het antwoord op Inbound Industry, waar het volledige artikel eerder verscheen.

 

Lees verder: Zonder verbinding stort de boel in elkaar

“Zonder verbinding stort de boel in elkaar”. Die oneliner schotelde Maxime Verhagen me voor toen ik hem spontaan interviewde over ‘verbinden in de bouw’, tijdens het Duurzame Bouwvrouw Award 2015 nominatie event van Dubotechniek Bedrijven in Zaltbommel, waar ik voor die gelegenheid een workshop bloggen mocht verzorgen. Verbinden in de bouw? Daarin kan volgens Maxime Verhagen – ...

Lees verder: Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

De kracht van medewerkers als online ambassadeurs Ben je net gewend aan de term ‘inbound marketing’ en heb je misschien al (wat) stappen gezet in deze richting, beginnen die marketeers weer over iets anders… ‘Employee advocacy’… Gelukkig is de inhoud niet nieuw en liggen deze marketingtermen in elkaars verlengde, mooier nog, ze versterken elkaar als ...

Geef een reactie op “Thought leadership; geef en u zal ontvangen”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Bescheidenheid siert, maar sla er niet in door

Bescheidenheid en marketing Bij houtverwerkende en houtbewerkende bedrijven die ik van binnen heb bekeken, valt me één ding vaak op. De bescheidenheid. De nuchtere mentaliteit. Die typische ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ aanpak. Ik houd ervan. Bescheidenheid is een prachtige eigenschap. Maar in het geval van marketing is het ook al …

Social selling in mijn verkoopproces, waarom zou ik?

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

meer blogs

Mediakanalen kiezen in b2b

Welke mediakanalen kun je nou het beste inzetten om jouw ideale klanten te bereiken?

Juist in b2b doen mensen zaken met mensen

Waardevolle b2b content maken

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten