Thought leadership; geef en u zal ontvangen

Bouwen aan ‘thought leadership’

‘Inbound marketing’ is mijn ogen een vorm van ‘egoloze’ marketing. Niet meer immens grote ‘in your face’ boodschappen opdringen in de markt, maar jezelf er aan herinneren dat je een gewoon mens aan de andere kant wilt bereiken, die net zo behandeld wil worden als jijzelf.

thought leadership

Op een integere manier en op het moment dat hij of zij er behoefte aan heeft. Dus niet meer rücksichtslos de aandacht opeisen via het kanaal van jouw keuze op het moment dat jij het wilt. Om vervolgens te vertellen hoe te gek en goed jullie zijn. Nee, juist dat ego opzij zetten en dat wat je doet veel meer ten gunste van je publiek doen. Jezelf constant afvragen: “Is het nuttig voor mijn klanten wat ik hier aan het doen ben?” Zodat je de aandacht ook echt verdient en niet ongewenst opdringt.

Bouwen aan vertrouwen

Wat is eigenlijk jouw expertisegebied? Waar wil jij nou specifiek om bekend staan in de markt? Door wat je weet te delen, bouw je vertrouwen. Door steeds jouw kennis over dat bepaalde onderwerp te delen, gaan mensen jou zien als die deskundige specialist die je bent. Als het om die specifieke kennis, kunde en een vernieuwende blik gaat, dan moeten ze dus bij jou zijn. Bij niemand anders. Ze kunnen inhoudelijk keer op keer op je rekenen. Dat bewijs je door gewoon te laten zien dat je er verstand van hebt. Door beetjes van jouw specifieke kennis te delen. Via content als video’s en blogs bijvoorbeeld.

 

The content marketing piramid

Zo bouw je onbewust bij jouw publiek een bepaalde band op. En zodra de behoefte er dan is, word jij snel gevonden. Zo bouw je aan ‘thought leadership’.

Puzzelstukjes

Moet je dan de hele puzzel al voor ze op gaan lossen?

Kijk voor het antwoord op Inbound Industry, waar het volledige artikel eerder verscheen.

 

Lees verder: klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. ...

Lees verder: Thought leadership, begin jij wel bij jouw begin?

Thought leadership? Juist ja. Als je hier zelf, met je collega’s consequent iedere dag mee bezig bent, dan kun je nu stoppen met lezen. Als je stiekem denkt ‘wat is dat eigenlijk en wat heeft het met DNA te maken?’ ‘Wat moeten we daar in godsnaam mee?’ Of ‘Ken ik, maar we doen eigenlijk maar ...

Geef een reactie op “Thought leadership; geef en u zal ontvangen”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog …

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

Checklist zakelijk vloggen

meer blogs

klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. …

3 vragen voor effectieve content

Enthousiasme overtuigt

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten