Thought leadership; geef en u zal ontvangen

Bouwen aan ‘thought leadership’

‘Inbound marketing’ is mijn ogen een vorm van ‘egoloze’ marketing. Niet meer immens grote ‘in your face’ boodschappen opdringen in de markt, maar jezelf er aan herinneren dat je een gewoon mens aan de andere kant wilt bereiken, die net zo behandeld wil worden als jijzelf.

thought leadership

Op een integere manier en op het moment dat hij of zij er behoefte aan heeft. Dus niet meer rücksichtslos de aandacht opeisen via het kanaal van jouw keuze op het moment dat jij het wilt. Om vervolgens te vertellen hoe te gek en goed jullie zijn. Nee, juist dat ego opzij zetten en dat wat je doet veel meer ten gunste van je publiek doen. Jezelf constant afvragen: “Is het nuttig voor mijn klanten wat ik hier aan het doen ben?” Zodat je de aandacht ook echt verdient en niet ongewenst opdringt.

Bouwen aan vertrouwen

Wat is eigenlijk jouw expertisegebied? Waar wil jij nou specifiek om bekend staan in de markt? Door wat je weet te delen, bouw je vertrouwen. Door steeds jouw kennis over dat bepaalde onderwerp te delen, gaan mensen jou zien als die deskundige specialist die je bent. Als het om die specifieke kennis, kunde en een vernieuwende blik gaat, dan moeten ze dus bij jou zijn. Bij niemand anders. Ze kunnen inhoudelijk keer op keer op je rekenen. Dat bewijs je door gewoon te laten zien dat je er verstand van hebt. Door beetjes van jouw specifieke kennis te delen. Via content als video’s en blogs bijvoorbeeld.

 

The content marketing piramid

Zo bouw je onbewust bij jouw publiek een bepaalde band op. En zodra de behoefte er dan is, word jij snel gevonden. Zo bouw je aan ‘thought leadership’.

Puzzelstukjes

Moet je dan de hele puzzel al voor ze op gaan lossen?

Kijk voor het antwoord op Inbound Industry, waar het volledige artikel eerder verscheen.

 

Lees verder: Zonder verbinding stort de boel in elkaar

“Zonder verbinding stort de boel in elkaar”. Die oneliner schotelde Maxime Verhagen me voor toen ik hem spontaan interviewde over ‘verbinden in de bouw’, tijdens het Duurzame Bouwvrouw Award 2015 nominatie event van Dubotechniek Bedrijven in Zaltbommel, waar ik voor die gelegenheid een workshop bloggen mocht verzorgen. Verbinden in de bouw? Daarin kan volgens Maxime Verhagen – ...

Lees verder: Thought leadership, begin jij wel bij jouw begin?

Thought leadership? Juist ja. Als je hier zelf, met je collega’s consequent iedere dag mee bezig bent, dan kun je nu stoppen met lezen. Als je stiekem denkt ‘wat is dat eigenlijk en wat heeft het met DNA te maken?’ ‘Wat moeten we daar in godsnaam mee?’ Of ‘Ken ik, maar we doen eigenlijk maar ...

Geef een reactie op “Thought leadership; geef en u zal ontvangen”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

Top-of-mind blijven door een onuitwisbare beleving De kracht van beleving creëren voor klanten wordt onderschat. Sommige positieve klantervaringen en belevenissen blijven je namelijk voor altijd bij. Omdat ze indrukwekkend waren. Of onverwacht goed. Omdat het je een topgevoel gaf. Omdat het een fijne herinnering bij je opriep. Omdat je je oprecht geholpen voelde. Omdat de …

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Checklist zakelijk vloggen

meer blogs

content inspiratie vinden

Stel je hebt wel een onderwerp in gedachte om content over te maken, maar je loopt daarna vast. Wat moet je dan allemaal melden over dat onderwerp? De inspiratie ontbreekt… Dan is er een simpele maar doeltreffende truc die je kunt toepassen om weer verder te kunnen!

lokaasmarketing

Educate don’t advertise

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten