Boekreview ‘When digital becomes human’

Het lijkt nog zo ver van je bed, toch kruipt het bijna tegen je aan…

De feestdagen kwamen voor mij vroeg dit jaar! In november bood Steven van Belleghem namelijk aan zijn oplettende fans via Twitter de mogelijkheid om zijn boek te ontvangen. In ruil voor een review. Ik greep mijn kans en een paar dagen later lag een gesigneerd exemplaar met persoonlijke boodschap in mijn bus te schreeuwen om gelezen te worden. Wat een leuk cadeau (zeker voor een fan)!

When digital becomes human steven van belleghemDoor drukte later dan gehoopt, maar niet minder enthousiast, las ik afgelopen week eindelijk het boek `When digital becomes human´. In bad. En wat was dat opnieuw een cadeau zeg! Het is een absolute must read, maar dan niet in bad…

Steven is Koning Kennisdelen. Als je hem een beetje volgt, heb je zo een samenvatting van het boek te pakken. In blogs, webinars, presentaties en video’s, komt de essentie van zijn betoog vanuit verschillende invalshoeken voorbij. Prachtig hoe hij met zijn vooruitziende blik z’n kennis gewoon durft te delen met ons!

Er zijn diverse recensies over dit boek geschreven. Hier en hier bijvoorbeeld, dus dat doe ik niet. Wel geef ik je graag mee waarom ik vind dat je dit boek absoluut niet mag missen…

Ik lees ook Steven’s boeken vanuit het perspectief van mijn klantomgeving. Technisch georiënteerde B2B ondernemers en marketeers, die in vaak erg conservatieve markten het verschil willen en moeten gaan maken. Die, gechargeerd, vernieuwing in marketing, vaak nog (niet eens) in de kinderschoenen hebben staan. Mooier kan ik dat niet maken, dat is de realiteit bij een groot deel van mijn klanten. Zij zijn juist geholpen bij essentiële eerste stappen.

En dus is het belangrijk, vanuit die situatie te oordelen of dit een geschikt boek voor hen is. Om te zien of ze aan kunnen haken en het niet de zoveelste ‘ver van hun bed show’ is. Jazeker, is dit boek geschikt! Of je het nou op de voet volgt of geen idee hebt wat er dankzij technologie en digitalisering boven ons hoofd hangt, Steven weet in begrijpelijke taal, met uiteenlopende en enthousiasmerende voorbeelden de noodzakelijk veranderingen voor jouw bedrijf haarfijn beet te pakken. Knap voor iemand die zelf meer dan ‘gevorderd’ is op het gebied van transformatieprocessen.

steven van belleghemAls je na het lezen van dit boek, niet gisteren al het roer om wilt gooien, dan zoek je louter naar excuses waarom het niet kan. En vrees ik, net als Steven dat terecht doet, voor je bestaansrecht tussen nu en 5 jaar. Bangmakerij? Nee, realiteit. Don’t shoot Steven the messenger, hij biedt je tal van mogelijkheden om de verandering tijdig te omarmen. Ook in kleine stapjes, vanuit een solide basis kun je het verschil nog steeds maken.

Maar dan wel nu beginnen! Met als uitgangspunt je klanten, fans en ambassadeurs.

Steven bewijst het zelf, ook met dit cadeautje voor mij. Ik ben fan, dat wordt na deze actie zeker niet minder. Ik voel me gewaardeerd, omdat Steven mij als mens behandelt, de moeite neemt me met een persoonlijke boodschap te bedanken voor mijn enthousiasme en dondersgoed weet dat niemand zijn boek zo goed kan aanbevelen als zijn fan. Top!

Ik ben oprecht blij met de inhoud van dit boek. Blij voor mijn klanten dat ze dankzij het lezen, beter weten wat hen boven het hoofd hangt en belangrijker nog, handvatten krijgen om te overleven. Steven zorgt dat er geen excuus meer is voor jou. Zijn voorbeelden tonen aan dat het kan. Dat cadeau gun ik jou ook.

Een tipje van de ‘transformatie sluier’ uit ‘When digital becomes human’:

– Technologie is nog net iets dommer dan wij, maar niet lang meer…

– Echte toegevoegde waarde is, dankzij digitalisering, dat je als mens bij een probleem menselijk contact wilt

– Het  verschil zit ‘m in het emotionele, maar kan alleen scoren als het rationele perfect verloopt.

Oh ja, niet in bad lezen was mijn advies. Waarom niet? Omdat als je er aan begint, je niet meer kunt en wilt stoppen. Met een verschrompelde huid, koud water en meer van dat soort ongemakken tot gevolg. Gewoon lekker op de bank kruipen dus en al lezende ervaren dat de ‘transformatie-ver-van-je-bed-show’ akelig dicht tegen je aan kruipt…

Bronvermelding beelden: stevenvanbelleghem.com

En de leuke reactie:

Reactie steven van Belleghem

Lees verder: Bouwen op bewegende grond

Bouwen op bewegende grond De zinsnede ‘Bouwen op bewegende grond’ (Ron van der Jagt), kwam ik in een andere context tegen. Ik vind ‘m erg toepasselijk voor de bouw op dit moment. Bouwen kunnen we namelijk wel. Dat doen we al zo lang en steeds efficiënter en beter. Maar bouwen op bewegende grond? Ja, dat ...

Lees verder: Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider? Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen. Geen sinecure dus! Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het ...

Geef een reactie op “Boekreview ‘When digital becomes human’”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Snel gestructureerd nieuwe contentmarketing ideeën ontdekken?

Contentmarketing: snel en gestructureerd nieuwe ideeën ontdekken   Contentcreatie. Weet je niet welke kennis je nu weer moet gaan delen om online zichtbaar en vindbaar te zijn en blijven? Of denk je dat je niets ‘nieuws’ te melden hebt, dat je klanten toch niet zitten te wachten op jouw verhalen? Gaat het er eigenlijk nog …

Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

Checklist zakelijk vloggen

meer blogs

klantmagneet worden

Hoe word je een magneet voor klanten? Hoe word je klantmagneet? Door consequent te bouwen aan vertrouwen. Door je relevante expertise te delen en zo kennisleiderschap te veroveren bij je klanten. Zodat klanten je gaan zien als de gids tijdens hun koopreis, de expert, de bron voor informatie en de adviseur die hen verder helpt. …

3 vragen voor effectieve content

Enthousiasme overtuigt

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten