Boekreview ‘When digital becomes human’

Het lijkt nog zo ver van je bed, toch kruipt het bijna tegen je aan…

De feestdagen kwamen voor mij vroeg dit jaar! In november bood Steven van Belleghem namelijk aan zijn oplettende fans via Twitter de mogelijkheid om zijn boek te ontvangen. In ruil voor een review. Ik greep mijn kans en een paar dagen later lag een gesigneerd exemplaar met persoonlijke boodschap in mijn bus te schreeuwen om gelezen te worden. Wat een leuk cadeau (zeker voor een fan)!

When digital becomes human steven van belleghemDoor drukte later dan gehoopt, maar niet minder enthousiast, las ik afgelopen week eindelijk het boek `When digital becomes human´. In bad. En wat was dat opnieuw een cadeau zeg! Het is een absolute must read, maar dan niet in bad…

Steven is Koning Kennisdelen. Als je hem een beetje volgt, heb je zo een samenvatting van het boek te pakken. In blogs, webinars, presentaties en video’s, komt de essentie van zijn betoog vanuit verschillende invalshoeken voorbij. Prachtig hoe hij met zijn vooruitziende blik z’n kennis gewoon durft te delen met ons!

Er zijn diverse recensies over dit boek geschreven. Hier en hier bijvoorbeeld, dus dat doe ik niet. Wel geef ik je graag mee waarom ik vind dat je dit boek absoluut niet mag missen…

Ik lees ook Steven’s boeken vanuit het perspectief van mijn klantomgeving. Technisch georiënteerde B2B ondernemers en marketeers, die in vaak erg conservatieve markten het verschil willen en moeten gaan maken. Die, gechargeerd, vernieuwing in marketing, vaak nog (niet eens) in de kinderschoenen hebben staan. Mooier kan ik dat niet maken, dat is de realiteit bij een groot deel van mijn klanten. Zij zijn juist geholpen bij essentiële eerste stappen.

En dus is het belangrijk, vanuit die situatie te oordelen of dit een geschikt boek voor hen is. Om te zien of ze aan kunnen haken en het niet de zoveelste ‘ver van hun bed show’ is. Jazeker, is dit boek geschikt! Of je het nou op de voet volgt of geen idee hebt wat er dankzij technologie en digitalisering boven ons hoofd hangt, Steven weet in begrijpelijke taal, met uiteenlopende en enthousiasmerende voorbeelden de noodzakelijk veranderingen voor jouw bedrijf haarfijn beet te pakken. Knap voor iemand die zelf meer dan ‘gevorderd’ is op het gebied van transformatieprocessen.

steven van belleghemAls je na het lezen van dit boek, niet gisteren al het roer om wilt gooien, dan zoek je louter naar excuses waarom het niet kan. En vrees ik, net als Steven dat terecht doet, voor je bestaansrecht tussen nu en 5 jaar. Bangmakerij? Nee, realiteit. Don’t shoot Steven the messenger, hij biedt je tal van mogelijkheden om de verandering tijdig te omarmen. Ook in kleine stapjes, vanuit een solide basis kun je het verschil nog steeds maken.

Maar dan wel nu beginnen! Met als uitgangspunt je klanten, fans en ambassadeurs.

Steven bewijst het zelf, ook met dit cadeautje voor mij. Ik ben fan, dat wordt na deze actie zeker niet minder. Ik voel me gewaardeerd, omdat Steven mij als mens behandelt, de moeite neemt me met een persoonlijke boodschap te bedanken voor mijn enthousiasme en dondersgoed weet dat niemand zijn boek zo goed kan aanbevelen als zijn fan. Top!

Ik ben oprecht blij met de inhoud van dit boek. Blij voor mijn klanten dat ze dankzij het lezen, beter weten wat hen boven het hoofd hangt en belangrijker nog, handvatten krijgen om te overleven. Steven zorgt dat er geen excuus meer is voor jou. Zijn voorbeelden tonen aan dat het kan. Dat cadeau gun ik jou ook.

Een tipje van de ’transformatie sluier’ uit ‘When digital becomes human’:

– Technologie is nog net iets dommer dan wij, maar niet lang meer…

– Echte toegevoegde waarde is, dankzij digitalisering, dat je als mens bij een probleem menselijk contact wilt

– Het  verschil zit ‘m in het emotionele, maar kan alleen scoren als het rationele perfect verloopt.

Oh ja, niet in bad lezen was mijn advies. Waarom niet? Omdat als je er aan begint, je niet meer kunt en wilt stoppen. Met een verschrompelde huid, koud water en meer van dat soort ongemakken tot gevolg. Gewoon lekker op de bank kruipen dus en al lezende ervaren dat de ‘transformatie-ver-van-je-bed-show’ akelig dicht tegen je aan kruipt…

Bronvermelding beelden: stevenvanbelleghem.com

En de leuke reactie:

Reactie steven van Belleghem

Lees verder: Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider? Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen. Geen sinecure dus! Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het ...

Geef een reactie op “Boekreview ‘When digital becomes human’”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

Kennisleiderschap om met je bedrijf te schitteren

Laat dankzij kennisleiderschap je bedrijf schitteren   Kennisleiderschap (of de Engelse marketingterm ‘thought leadership’) komt er op neer dat je jouw klant met jouw expertise een vernieuwende kijk geeft op zijn of haar problemen en worstelingen. De kern van kennisleiderschap is namelijk het bieden van een  op relevante thema’s en dit concreet uitdragen in wat …

Marketingkansen pakken door op trends in te spelen

BedrijfsDNA; wat is het en wat brengt het?

meer blogs

Contentmissie in b2b formuleren

Heb je nog geen volledige contentstragtegie uitgewerkt, maar wil je toch graag werken vanuit een bepaalde basis? Formuleer dan als houvast de contentmissie van je bedrijf. Deze bestaat uit 3 onderdelen.

Toegevoegde waarde in b2b

Achterliggend verlangen van b2b klanten

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
sluiten