Botox branding

barbies

Oké, allereerst… Overweeg je plastische chirurgie? Of denk je dat ik het hier heb over de verschroeiende pijn na zo’n ingreep? Dan stop hier maar met lezen. Dit gaat over wat er in de toekomst nodig is voor effectieve marketing.

Jaren geleden had ik het voorrecht Miami te verkennen. Ik schrok toen van veel vrouwen daar. Niet omdat ze aan zichzelf hadden laten sleutelen, maar omdat ze daardoor werkelijk allemaal op elkaar waren gaan lijken!

Je zo perfect mogelijk voordoen, zorgt er dus blijkbaar uiteindelijk voor dat het onderscheid onvindbaar is. Herkenbaar voor veel merken vandaag de dag, vind je niet?

Botox branding 

Jazeker! Ik heb het over je mooier voordoen dan je bent. Of nee, eigenlijk bedoel ik, want dat blijkt vaak zo te zijn, je minder mooi voordoen dan je eigenlijk echt bent!

Wijzelf, ons merk, ons bedrijf, jarenlang hebben we dat met z’n allen gedaan. Overal kwam die niet zo subtiele laag dikke make-up er overheen, of werd de buitenkant net nog iets meer opgesmukt met nep.  Ingewikkelde onderzoeken, opgepoetste cijfers en lachwekkende termen als ‘gepatenteerde formule’ en ‘blijmakende moleculen’. Yeah right! Botoxje hier, botoxje daar zeg maar.

Waarom gingen we massaal die oneffenheden en rimpels verdoezelen? Omdat we dachten dat het zo hoorde, iedereen deed het. Omdat we veronderstelden dat onze klanten dat wilden horen van ons. Maar ook uit angst voor onze vuile was buiten. En, misschien ook wel omdat we eigenlijk niet beter wisten.
Die tijd is wel voorgoed voorbij…

Lees verder 

Dit artikel verscheen eerder op Inbound Industry.

Lees verder: Van DNA naar beter in B2B marketing

Stappenplan om te bouwen aan oprechte B2B marketing Willen jullie met je bedrijf gezien worden als kennisleider? Dan zal je niet alleen een vernieuwende kijk moeten bieden in jullie expertisegebied, maar die vernieuwende kijk vervolgens ook uitdragen in alles dat jullie bieden, doen en bewijzen. Geen sinecure dus! Het draait daarbij eigenlijk allemaal om het ...

Lees verder: Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

De kracht van medewerkers als online ambassadeurs Ben je net gewend aan de term ‘inbound marketing’ en heb je misschien al (wat) stappen gezet in deze richting, beginnen die marketeers weer over iets anders… ‘Employee advocacy’… Gelukkig is de inhoud niet nieuw en liggen deze marketingtermen in elkaars verlengde, mooier nog, ze versterken elkaar als ...

Geef een reactie op “Botox branding”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Bescheidenheid siert, maar sla er niet in door

Bescheidenheid en marketing Bij houtverwerkende en houtbewerkende bedrijven die ik van binnen heb bekeken, valt me één ding vaak op. De bescheidenheid. De nuchtere mentaliteit. Die typische ‘doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’ aanpak. Ik houd ervan. Bescheidenheid is een prachtige eigenschap. Maar in het geval van marketing is het ook al …

Social selling in mijn verkoopproces, waarom zou ik?

Dankzij beleving blijf je tussen de oren van je klant

meer blogs

Mediakanalen kiezen in b2b

Welke mediakanalen kun je nou het beste inzetten om jouw ideale klanten te bereiken?

Juist in b2b doen mensen zaken met mensen

Waardevolle b2b content maken

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten