Botox branding

barbies

Oké, allereerst… Overweeg je plastische chirurgie? Of denk je dat ik het hier heb over de verschroeiende pijn na zo’n ingreep? Dan stop hier maar met lezen. Dit gaat over wat er in de toekomst nodig is voor effectieve marketing.

Jaren geleden had ik het voorrecht Miami te verkennen. Ik schrok toen van veel vrouwen daar. Niet omdat ze aan zichzelf hadden laten sleutelen, maar omdat ze daardoor werkelijk allemaal op elkaar waren gaan lijken!

Je zo perfect mogelijk voordoen, zorgt er dus blijkbaar uiteindelijk voor dat het onderscheid onvindbaar is. Herkenbaar voor veel merken vandaag de dag, vind je niet?

Botox branding 

Jazeker! Ik heb het over je mooier voordoen dan je bent. Of nee, eigenlijk bedoel ik, want dat blijkt vaak zo te zijn, je minder mooi voordoen dan je eigenlijk echt bent!

Wijzelf, ons merk, ons bedrijf, jarenlang hebben we dat met z’n allen gedaan. Overal kwam die niet zo subtiele laag dikke make-up er overheen, of werd de buitenkant net nog iets meer opgesmukt met nep.  Ingewikkelde onderzoeken, opgepoetste cijfers en lachwekkende termen als ‘gepatenteerde formule’ en ‘blijmakende moleculen’. Yeah right! Botoxje hier, botoxje daar zeg maar.

Waarom gingen we massaal die oneffenheden en rimpels verdoezelen? Omdat we dachten dat het zo hoorde, iedereen deed het. Omdat we veronderstelden dat onze klanten dat wilden horen van ons. Maar ook uit angst voor onze vuile was buiten. En, misschien ook wel omdat we eigenlijk niet beter wisten.
Die tijd is wel voorgoed voorbij…

Lees verder 

Dit artikel verscheen eerder op Inbound Industry.

Lees verder: The incredible Dr Pol, over authenticiteit gesproken

Voor veel mensen is authenticiteit een vage term. Toch wordt het te pas en onpas gebruikt. Ook in marketing komt het steeds vaker voorbij. En terecht volgens mij. Maar eens kijken wat authenticiteit nou eigenlijk is. En daarna een voorbeeld hoe je juist dat (onbewust) aan kunt wenden voor succes. Volgens Wikipedia is authenticiteit een ...

Lees verder: Employee advocacy: medewerkers als online ambassadeurs

De kracht van medewerkers als online ambassadeurs Ben je net gewend aan de term ‘inbound marketing’ en heb je misschien al (wat) stappen gezet in deze richting, beginnen die marketeers weer over iets anders… ‘Employee advocacy’… Gelukkig is de inhoud niet nieuw en liggen deze marketingtermen in elkaars verlengde, mooier nog, ze versterken elkaar als ...

Geef een reactie op “Botox branding”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Direct contact

Bel 06 25 481 882

Mis geen updates!

* = verplicht veld

Een contentmarketingstrategie in de bouw, hoe begin je goed?

Contentmarketingstrategie in de bouw De contentmarketingbelofte is een mooie. Je kunt verhalen vertellen waar mensen op zitten te wachten, die hen raken en hun leven beter, makkelijker of bijvoorbeeld mooier maken. Je kunt met behulp van een contentmarketingstrategie waarde toevoegen door je kennis te delen en bewijsvoering te leveren. Prachtig allemaal, maar dat is makkelijker …

Checklist zakelijk vloggen

Hoe verkoop je duurzaamheid?

meer blogs

5 stappen voor meer marketingrendement

Deze infographic publiceerde ik bij de start van mijn bedrijf in 2014. En hij is nog steeds relevant, sterker nog hij wordt steeds relevanter…. Vaak mis ik in de marketing en communicatie van bedrijven namelijk de echte klantwaarde. Er wordt nog veel ‘inside out’ geredeneerd en gecommuniceerd in plaats van ‘outside in’, waarbij je inspeelt …

Hoe goed ken jij je klant?

Wat is ‘de bedoeling’ van je bedrijf?

meer inspiratie
Volg mijn updates Logo Marketing Accent
* = verplicht veld
sluiten